کد خبر : 1762825 | 31 خرداد 1400 ساعت 10:47 | 63.1K بازدید | 9 دیدگاه

غیرت و تعصب؛ آخرین سلاح برای مبارزه 

استقلال و زخم‌هایی که باید تنها درمانش کند

تیم فوتبال استقلال امروز در شرایطی به مصاف پدیده خواهد رفت که شرایط بسیار سختی را در حوزه مدیریتی تجربه می‌کند.

استقلال و زخم‌هایی که باید تنها درمانش کند

به گزارش "ورزش سه"، استفاده از واژه بحران برای توصیف وضعیت اسفناک این روزهای باشگاه استقلال شاید درواقع کافی نباشد و به نظر می‌رسد دیگر مدیران گماشته شده برای اداره این تیم، انگیزه کافی برای حل مشکلات تمام‌نشدنی در باشگاه را ندارند .

 

به جرات می‌توان گفت که شرایط حاکم بر احوالات مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال در برهه کنونی طی این چند دهه اخیر هرگز تا به این حد رو به وخامت نگذاشته بود. جاییکه رئیس هیئت‌مدیره سابق این باشگاه حدود یک ماه است که در بازداشت به سر می‌برد و جالب آنکه هیچ‌کدام یک از اعضا هم حاضر نمی‌شوند این مسئولیت را بپذیرند. سؤالی که درخصوص این مسئله ایجاد می‌شود این است اساساً دلیل حضور آنها در باشگاه چیست؟جالب اینکه از این جمع قلیل یکی دو نفر هم هرچند وقت یک‌بار تهدید به استعفای صوری کنند تا در ظاهر نشان دهند که تمایلی به ادامه کار ندارند و در صورت هرگونه ایراد و اشکال و انتقادی دست بالاتر را داشته باشند.

 

این در جالیست که  هرگز این میزان از اختلافات را حتی در بدترین روزهای تاریخ این باشگاه نیز به یاد نمی‌آوریم. به‌طوری‌که از بازیکنان فعلی تا پیشکسوتان، از کادر فنی و اعضای هیئت‌مدیره تا مدیرعامل محترم تا به این درجه چشم دیدن همدیگر را حتی در ظاهر ندارند و بدون در نظر گرفتن هرگونه ملاحظه‌ای همه مجموعه باشگاه به‌نوعی برای یکدیگر شمشیر را از رو بسته‌اند .

 


در روزهایی که با از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر، باید تمام تمرکز و هم‌وغم این تیم به گرفتن سهمیه و بازی مقابل حریف دیرینه در جام حذفی باشد، سرمربی تیم دم از مشکلاتی می‌زند که این روزها شاید برای یک تیم محلی نیز مشکل به شمار نمی‌رود.این در حالی است که امروز علی‌رغم این حجم از مشکلات باید گفت، روزهای در پیش رو مراتب سخت‌تر از برهه کنونی خواهد بود، چراکه پرونده‌های سنگینی ازجمله شکایت آندره‌آ استراماچونی و دستیارانش و همچنین پرونده لئاندرو  پادووانی و بازیکنان خارجی این فصل و طلب کارانی که باگذشت هرروز بر میزان طلبشان افزوده می‌شود، هنوز مطرح نشده است.

 

در این بین احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال با صرف به اینکه می‌داند های وب به‌عنوان قوی‌ترین اسپانسر باشگاه دیگر حاضر نیست حتی یک هزارتومانی به این تیم کمک کند، عملاً راهکار یا منبعی برای پرداخت این دیون اشاره شده ندارد .اما از تیمی که هزینه یک MRI ساده را نداشته باشد و بازیکن تیمش از ترس بازداشت شدن مدام چشمش به در ورودی محل تمرین باشد یا اینکه نتواند مبلغی را بر اسکان تیم و تغذیه‌اش بپردازد و همچنین بسیاری از مشکلاتی که حتی از بازگو کردن آن عاجزیم درواقع انتظار رقم زدن چه نتایجی می‌توان داشت؟

 

به نظر می‌رسد مجیدی با انتشار بیانیه روز گذشته به‌نوعی قصد داشت پیش از آنکه او نیز مثل اسطوره‌های این باشگاه با همین حربه مقابل هواداران قرار بگیرد و شامل حال شعار معروف حیا کن و رها کن شود، پیش‌دستی کند و دلایل عدم موفقیت‌های احتمالی‌اش را بازگو کند تا هواداران تا حدی در جریان مشکلات واقعی تیم قرار بگیرند و او را متهم به کم‌کاری نکنند،هرچند آقای مدیرعامل تمام ادعاهای او را از پایه بی‌اساس بخواند.

 

آن‌ها امشب در حالی مقابل پدیده قرار می‌گیرند که می‌دانند که کوچک‌ترین غفلت ممکن است کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به خطر بیفتد اما امید مجیدی به غیرت و تمرکز بازیکنان و تعصب آنها به پیراهن آبی است و پس از آن شاید زمانی برای صحبتهای جدی و روشنگرانه از اوضاع استقلال،آن‌هم 24 ساعت پس از جشن قهرمانی پرسپولیس در سوپرکاپ با حضور وزیر ورزش.
مرد کلیدی همه این سالهای استقلال که کاش وقت شکستها هم در میدان حاضر باشد و درباره انتخابها و انتصابها و دومینوی مشکلات توضیح بدهد. 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها