کد خبر : 1762839 | 31 خرداد 1400 ساعت 11:49 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

حضور ایران در مسابقات اسکی روی آب قهرمانی آسیا

رئیس انجمن اسکی روی آب ایران و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا گفت: اگر مسابقات آسیایی در سال ۲۰۲۱ برگزار شود، قطعا تیم ملی کشورمان با قدرت در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

حضور ایران در مسابقات اسکی روی آب قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، علیرضا مهرصادقی درباره برگزاری مسابقات اسکی روی آب، عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا مسابقات اسکی روی آب قهرمانی آسیا در بخش قایق را که قرار بود سال گذشته به میزبانی کره جنوبی برگزار شود به تعویق انداخت. اکنون در حال بررسی شرایط هستیم که در صورت فروکش کردن این بیماری مسابقات مذکور را در سال ۲۰۲۱ برگزار کنیم و اتفاقا کره جنوبی مجددا درخواست میزبانی این بازی‌ها را داده که در صورت مسجل شدن این مسابقات، قطعا تیم ملی کشورمان در این رقابت‌های شرکت می‌کند.

 

* کرسی بین المللی راهی برای رسیدن به اهداف

نایب‌رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا نقش داشتن کرسی در کنفدراسیون آسیا را در توسعه این رشته در ایران مهم خواند و گفت: بنده و عباس ناطق نوری که در عضویت کمیته فنی آسیاست در این چند سال تلاش کردیم تا با ارتباطات بین‌المللی راه‌های توسعه و گسترش این رشته را در بین اسکی بازان ایرانی مثل اعزام مربیان و داوران کشورمان به دوره‌های بین المللی و استفاده از تجربیات کشور‌های صاحب سبک فراهم کنیم. حاصل این برنامه ریزی ایستادن بر سکوی سوم آسیا با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز در سال ۲۰۱۷ بود که برای اولین بار در تاریخ به ارمغان آمد.

وی با ابراز رضایت از رشد و گسترش این رشته در سطح کشور، افزود: خوشبختانه با هدفمندی و برنامه ریزی زیر بنایی شاهد توسعه و تعمیم این رشته مفرح در سراسر ایران بوده ایم به طوریکه هم اکنون در ۲۰ استان و مناطق آزاد کشور کمیته اسکی روی آب تشکیل داده ایم و برای پشتوانه سازی و استعدایابی، باشگاه‌ها و مراکز متعدد اسکی روی آب را در ایران راه اندازی کرده ایم.

 

* سهم بانوان در مدال آوری بالاست

مهرصادقی میزان علاقمندی بانوان در اسکی روی آب را ستودنی خواند و افزود: در حوزه بانوان هم دارای پتانسیل خوبی هستیم. خوشبختانه نتیجه خوبی از اعتماد به زنان گرفته ایم بطوریکه در مسابقات آسیایی ۲۰۱۷ تایوان سهم بانوان در کسب مدال بیشتر از آقایان بود و دو مدال طلا و نقره را خانم‌های ما بدست آوردند‌. در بعد بین المللی هم از ۴ داور خانم که دارای مدرک بین المللی هستند بهره‌مند هستیم و در مجموع شرایط مناسبی را در این حوزه تجربه کرده ایم.

 

برترین‌ها به تیم ملی تزریق می‌شوند

وی همچنین از برگزاری مسابقات سراسری و انتخابی تیم ملی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در صورت کاهش پیدا کردن کرونا قطعا در نیمه دوم سال مسابقات کشوری و سراسری آقایان و بانوان در هر دو بخش قایق و کیبل اسکی را برگزار می‌کنیم. مسلما از رقابت‌های انتخابی، نفرات برتر و آماده را به اردوی تیم ملی تزریق می‌کنیم و با یک تیم قدرتمند و مهیا گام به رقابت‌های بین المللی و قاره‌ای خواهیم گذاشت.

 

دیدگاه‌ها