کد خبر : 1762845 | 31 خرداد 1400 ساعت 11:49 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ 

وقتی نامجو مطلق در تیم ملی جادو می‌کرد(عکس)

تیم ملی ایران در تورنمنت جام اکو در سال 1372 با درخشش مجید نامجو مطلق و معرفی ستاره ای به نام علی دایی قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه "، در خرداد سال 1372تهران میزبان تورنمنت جام اکو در تهران بود.  کشورهای ترکمنستان و پاکستان که در گروه ایران قرار گرفته بودند به همراه چهار کشور جمهوری آذربایجان ،قرقیزستان ، قزاقستان و تاجیکستان در گروه دوم آغازگر تورنمنتی به نام جام اکو در ایران بودند.


درخشش مجید نامجو مطلق بعد از ماه ها مصدومیت در این تورنمنت نقطه عطفی برای هافبک بی بدیل دهه 60و 70ایران بود ، نامجو مطلق که در مهرماه سال 70و در دیدار استقلال برابر پاس مصدوم شده بود ، دوباره به تیم ملی برگشته بود و در این رقابت ها به دفعات به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و تکنیک خود را به رخ حریفان کشاند. این تورنمنت شاهد معرفی ستاره ای دیگر به فوتبال ایران و آسیا و آقای گل کنونی بازی های ملی جهان  بود.علی دایی در این تورنمنت به تیم ملی دعوت شد و یکی از اعضای تیم ملی بود ،هر چند حضور ستاره های آن سالها در خط حمله ایران همانند علی اصغر مدیرروستا،صمد مرفاوی ، محسن گروسی و ... فرصت زیادی برای بازی به دایی نمی داد.

 

1614462


ایران آن تورنمنت را در نهایت با پیروزی یک بر صفر برابر تاجیکستان و  با گلزنی اصغر مدیرروستا در مرحله نیمه نهایی و  دو گل مدیرروستا و مرفاوی در فینال برابر ترکمنستان و شکست دو بر یک این تیم با قهرمانی به پایان برد تا تورنمنت جام اکو که عمر آن کوتاه بود با قهرمانی ایران به پایان برسد.

 

1614463

دیدگاه‌ها