کد خبر : 1762851 | 31 خرداد 1400 ساعت 12:20 | 78.1K بازدید | 11 دیدگاه

اسکوچیچ نسل طلایی ایران را چطور می‌بیند

دراگان و پسرانش؛ مریخی‌ها با پیراهن یوز

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به تحلیل و ارائه نظر جداگانه درباره هر کدام از بازیکنان تیم ملی پرداخت.

دراگان و پسرانش؛ مریخی‌ها با پیراهن یوز

 

به گزارش "ورزش سه" در برنامه شب گذشته فوتبال برتر، دراگان اسکوچیچ که سعی کرد تا بتواند به صورت کلی وضعیت تیم ملی برای حضور در منامه را توصیف کند و هم‌چنین درباره آینده همکاری خود با فدراسیون فوتبال ابهام‌زدایی کند، بخشی از صحبت‌های سرمربی تیم ملی درباره توصیف عملکرد بازیکنان تیم ملی بود و اسکوچیچ سعی کرد تا پست به پست نظرات خود را ارائه کند.

 

او درباره هر یک از بازیکنان تیم ملی نظرات گوناگونی داشت که در ادامه می‌خوانید:


علیرضا بیرانوند: علیرضا برای ما انتخاب اول بود چون تجربه بالایی دارد، تمام دروازه بان هایی که در اردو داشتیم عالی کار کردند. همکاری و جوی که داشتند عالی بود. بیرانوند فوق العاده و خیلی خوب است. جلوی بحرین هر موقع که گل زدیم تا جلوی نیمکت می‌دوید. او بیرون از زمین آدم شوخ طبع، سرگرم کننده و جذاب است.

 

1614475

 

امیر عابدزاده: اگر امیر هم درون دروازه قرار می گرفت ما چیزی از دست نمی‌دادیم. رقابت خوبی بین او و بیرانوند وجود داشت. با مربی دروازه بان ها هم که صحبت می‌کردم هر روز از جو رقابت سالمی که بین آنها ایجاد شده بود، تعریف می‌کرد. ما دروازه بان های خیلی خوبی داریم. به عنوان یک مربی وقتی تیمتان دروازه بان های خوبی دارد، اطمینان خاطر دارید. گلری یکی از پست های کلیدی تیم است و از این پست آرامش و احساس امنیت به تیم منتقل می‌شود.

 

1614476

 

صادق محرمی: محرمی در دیناموزاگرب بازی می‌کند که تیم بسیار خوب است و در هشت تیم پایانی لیگ اروپا بود و صادق جزو یاران ثابت آن تیم است. او مصدوم شد ولی می دانم جزو بازیکنان سختکوش است. هر روز با صادق و مربیانش در تماس بودم و روز به روز روند بهبود و تمریناتش را کنترل می‌کردم. گاهی مهم نیست که فقط یک بازی انجام داده است. من به او اعتماد کامل و باور دارم. صادق هم بازیکن جوانی است و در تیم خوبی بازی می‌کند. طبیعی است که به صادق میدان بیشتری بدهم.

 

1614486

 

شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان: مدافعان آخر ما خوب بازی کردند. چیز خاصی نیست که درباره آنها بگویم. فقط جلوی بحرین دوست داشتم بازی‌سازی از عقب را بهتر انجام بدهیم. مدافعان آخری که کمتر بازی کردند هم بازیکنان خوبی هستند. در این بازی‌ها اعتماد بیشتری به کنعانی و شجاع کردم.

 

 

1614487

 

مجید حسینی: یکی از دلایلی که احساس خوبی نداشتم این بود که مجید حسینی چهار اردو با ما بود و بازی نکرد. او مثال بارز حرفه‌ای گری است. دید مجید شخصی نبود و خودش را ندید. باورتان نمی‌شود که چقدر با روحیه حرفه‌ای تمرین می‌کردمدافعان خوبی داریم و باعث ناراحتی ام بود که نتوانستم شانس بیشتری بخصوص به حسینی بدهم چون هر لحظه در تمرینات نشان می‌داد که چه شخصیت بزرگی دارد.

 

1614511

 

وحید امیری: وقتی که او به اردو آمد مصدوم شد و در تمرینات شرکت نکرد. تا زمانی که بازی عراق انجام شد معلوم نبود می‌رسد یا خیر. به او گفتم حتی اگر چند ثانیه قبل از بازی برسد به او بازی می‌دهم چون به این بازیکن اطمینان کامل دارم. ممکن بود وحید امیری تمام بازی‌های باشگاهی را هم بازی کند ولی اصلا موضوع این نیست. شما به یکسری بازیکنان اعتقاد دارید. . وحید امیری می‌تواند بازیسازی بهتری در دفاع چپ انجام بدهد و در حملات خطرناک‌تر باشد. 

 

1611568

 

میلاد محمدی: هر کدام از بازیکنان سمت چپ ما کیفیت خاص خودشان را دارند. میلاد بازیکنی است که به نسبت دو بازیکن دیگر (حاج صفی و امیری در دفاع چپ) پویاتر است و می‌تواند در بازی یک میلیون بار برود و برگردد. 

 

 

احسان حاج صفی: احسان هم تجربه خیلی بالایی دارد. دیدید گلی که در بازی با عراق زدیم، چگونه به حمله اضافه شد حاصل پاس او بود. هر کدام از این بازیکنان کیفیت خاص خودشان را دارند و تحت شرایط خاصی می توانیم از آنها استفاده کنیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

1614478

 

سعید عزت اللهی: پستی که سعید عزت اللهی در باشگاهش در دانمارک دارد، کمی هجومی تر از آن چیزی است که ما نیاز داریم و من شخصا این را نمی پسندم. من فکر می کنم کیفیت بازی سعید اینگونه است که می تواند نزدیک به خط دفاعی بازی کند. او می تواند خوب ضربه سر بزند. مشکلی که ما داشتیم این بود که اتصال دفاع به خط هافبک به خوبی انجام نمی گرفت. مثلا در 20 دقیقه ابتدایی بازی با بحرین این اتفاق رخ داد و هافبک ها نمی توانستند کسی را پیدا کنند تا توپ را از دفاع بگیرد و به خط میانی بیاورد. ولی سعید کارش را بلد است و فکر می کنم که می تواند این کار را انجام دهد و این ثبات را به تیم بدهد.

 

 

احمد نوراللهی: او مثل حکم موتور متحرک تیم را دارد. او واقعا بازیکن فوق العاده ای است و می توانم بگویم نزدیک به وحید امیری است. او یکی از بازیکنانی است که فقط در خدمت تیم است. او می توانست در تیم بازی سازی کند.

 

1614473

 

علی قلی زاده: کلا در فوتبال ایران با پست شماره 10 مشکل داریم. بازیکنی که بتواند در هر دو جهت حمله و دفاع بازی کند، نداریم. این مسئله محدود به فوتبال ایران نیست و در سایر کشورها نیز اینگونه است چون پست سختی است. می توانم بگویم علی قلی زاده می توانست از کناره ها به داخل بیاید و آن چیزی را که من می خواستم انجام دهد. من از او خواسته بودم چرخش کلاسیک را انجام دهد و از بال، وارد کانال های داخلی شود. 

 

1614512

 

مهدی قایدی: بازیکنان زیادی با کیفیت خیلی بالا داشتیم که سخت بود بشود به همگی چند دقیقه ای بازی داد. وقتی صحبت از مهدی قایدی می شود، نگاهم به او مثل پسر خود من است؛ این حسی‌ست که نسبت به او دارم. فکر می کنم او خصوصیات یک مهاجم را بیشتر دارد تا وینگر. در ترافیک مهاجمانی که داشتیم سخت بود که بازی به همه برسد. 

 

1614477

 

مهدی ترابی: در مورد مهدی ترابی که در هجوم کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد اما من می‌خواستم به او وظایف دفاعی هم بدهم. آن‌ها واقعا استعدادهای درخشانی هستند، سعی می‌کردم طوری مدیریت کنم که در هر پست مصالحه رخ ندهد و بتوانم از استعداد آن‌ها استفاده کنم و در عین‌حال توازن تیم را به هم نزنم چون در نهایت باید سر و شکل یک تیم را داشته باشیم که از همه چیز مهم‌تر است، با این‌حال سعی کردم تا جای ممکن استعدادهای ایرانی را بیاورم و به کار بگیرم.

 

1614514

 

سامان قدوس: در بین دو نیمه بازی با بحرین، احساس خلأ یک بازیکن در خط هافبک را داشتم و سامان قدوس را به تیم اضافه کردم که او آمد و خلاقیتش را به تیم اضافه کرد. تمام ابهاماتی که درباره کیفیت بازی و توازن بازی داشتم برطرف شد.

 

1614474

 

طارمی و آزمون: من کار را در خط حمله با سردار و طارمی شروع کردم. آنها در فصلی که پشت سر گذاشته بودند، نشان داده بودند چقدر از کیفیت بالایی برخوردارند و سعی کرده بودم آنها را جوری با تیم تطبیق دهم که کمک کردند مثلا در دفاع اضافه شوند. طارمی در بازی آخر در پست پشت مهاجم بازی کرد و ما هم در آنجا به او نیاز داشتیم و در طول 90 دقیقه خیلی با نظم بازی کرد. به عنوان یک مربی شما همیشه دلتان می خواهد تا تیم با کیفیتی بچینید و این برای من تصمیم عاقلانه نبود که از بین طارمی و آزمون یکی را روی نیمکت بگذارم. طارمی و آزمون نشان دادند بازی را به خوبی می‌توانند به سود ایران رقم بزنند.

 

1614510

 

انصاری فرد: در عین حال که ما به دنبال بازیکنان با کیفیت تر هستیم، دوست ندارم مصالحه کنم. کاری که ویلموتس در بازی با بحرین انجام داد و آزمون، طارمی و انصاری فرد همزمان در زمین گذاشته بود. می توان این سه نفر را همزمان در بازی گذاشت اگر هافبکی داشته باشیم که به جای آنها فضا را پوشش دهد و سخت تلاش کند، می توان همزمان از این 3 مهاجم استفاده کرد ولی اگر آنها در عین حال بازی کنند، هافبک ها باید جوری شیفت کنند که در کناره ها فضا را پوشش دهند. ولی جدا از سردار و طارمی که ثابت بازی کردند، سایر بازیکنان نیمکت نشین نیز از احترام زیادی برخوردارند.

 

دیدگاه‌ها