کد خبر : 1763066 | 01 تیر 1400 ساعت 09:10 | 25.2K بازدید | 3 دیدگاه

گلزنی در +100 دقیقه پس از وقفه 15 دقیقه ای

قایدی – قلعه نویی، دژاوویی تکراری برای استقلال

مهدی قایدی که در نیمه دوم به زمین مسابقه آمد، یک پاس گل داد و در آخرین ثانیه های بازی نیز گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا ذهن ها را به سمت امیر قلعه نویی ببرد.

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دوره حضور استقلال و پرسپولیس در مسابقات باشگاهی تهران در سال 1370  یکی از بازیهای سخت و مهم آن دوره بین تیمهای استقلال و دارایی تهران برگزار شد. دارایی همواره رقیب سختی برای استقلال بوده و در دهه شصت بارها تیم استقلال را شکست داده بود، به ویژه در نیمه دوم این دهه که به گربه سیاه آبی پوشان تبدیل شده بود. 


این مسابقه با گل زودهنگام مهدی فنونی زاده به سود استقلال پیش رفت اما دارایی بازی را مساوی کرد. بازی با حملات آبیها پیش می رفت که جواد مقدسی گلر دارایی مصدوم شد و حدود 15 دقیقه بازی را متوقف کرد. اما پس از  این وقفه طولانی  و در حالیکه هواداران استقلال در حال ترک استادیوم بودند، ورق برگشت. در آن لحظات امیر قلعه نویی مهره کلیدی تیم با ورود به زمین، موفق شد دو بار در دقایق 98 و 101 دروازه دارایی را باز کند و استقلال را به صدر جدول  برساند.

 

1614836


در بازی استقلال مقابل پدیده نیز، اتفاقی مشابه با فاصله زمانی 32 سال رخ داد. مهدی قایدی وینگر جوان و آینده دار آبی پوشان در نیمه دوم به زمین مسابقه آمد و ورق را برگرداند. او پاس گل نخست را داد و گل دوم را نیز در دقیقه 106 به ثمر رساند تا تیمش برنده از زمین بازی خارج شود.


دیدار دو تیم به علت قطعی برق در دو مرحله، با وقفه ای طولانی دنبال شد و داور این بازی نیز 15 دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد تا قایدی شب خوبش را با باز کردن دروازه پدیده کامل کند.


وقفه ایجاد شده در این بازی و گلزنی قایدی در وقت های تلف شده، ذهن ها را به سمت دیدار 32 سال پیش استقلال و دارایی برد جایی که قلعه نویی در وضعیتی مشابه با قایدی، به مرد شماره یک تیمش تبدیل شد و سه امتیاز را به حساب استقلال واریز کرد و به طلسم ناکامی های آبی پوشان مقابل دارایی پایان داد.

دیدگاه‌ها