کد خبر : 1763107 | 01 تیر 1400 ساعت 11:49 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

علی مرادی: پیش‌بینی نتایج در المپیک سخت است

رئیس فدراسیون وزنه برداری تاکید کرد پیش بینی نتایج دو وزنه بردار ایران در بازیهای المپیک سخت است.

علی مرادی: پیش‌بینی نتایج در المپیک سخت است
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، علی مرادی که در مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان رمت کرده بود در مورد مسائل مرتبط با وزنه برداری و حضور نمایندگان این رشته در بازی های المپیک توضیح داد.
 

وی در پاسخ این که «پس از چند دوره حضور موفق وزنه برداری ایران در المپیک برای این دوره بازی ها نمایندگانی اعزام می شوند که چهره خیلی شاخصی در سطح جهان نیستند و همین مسئله نسبت به عملکرد آنها نگرانی ایجاد کرده است»، گفت: المپیک جایگاه شگفتی هاست، به یاد دارید که در المپیک ٢٠٠٠حسین توکلی در عین ناباوری قهرمان شد اما در المپیک ریو بهداد سلیمی نتوانست مدال بگیرد در حالیکه حداقل باید نقره می گرفت.

وی ادامه داد: پیش بینی المپیک سخت است و ما هم نمی توانیم در مورد عملکرد دو نماینده ایران پیش بینی داشته باشیم، طی یک سال و نیم گذشته تعداد زیادی از وزنه برداران جهان با آسیب مواجه شدند مانند وزنه برداران ما، پیش بینی سخت است.

 

رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین اشاره به تعلل های ایجاد شده در برگزاری انتخابات این فدراسیون داشت و ایمن مسئله را بی ارتباط با برخی ناکامی ها ندانست.

وی گفت: سه ماه انتخابات فدراسیون را روی هوا نگه داشتند، وقتی هم انتخابات برگزار شد دو هفته طول کشید تا حکم من صادر شود. این مسائل بی تاثیر نبود، دوستان همین الان هم به دنبال کم لطفی هستند.

 

مرادی تاکید کرد: سهراب مرادی در همان دوره ای که انتخابات روی هوا بود، آسیب بود البته حمایت های زیادی شد تا او در آلمان عمل شود اما نتیجه خوبی نداشت چون شدت آسیب هم زیاد بود و همین مسئله او را عقب انداخت.وی همچنین در مورد کیانوش رستمی و ناکامی او از کسب سهمیه تاکید کرد: کیانوش می خواست طبق روش قبلی خود پیش برود، ما هم حمایت کردیم اما در نهایت نتوانست امتیاز لازم را بگیرد.

 

وی در بخشی از این گفتگو خاطرنشان کرد: یک درخواستی سهراب مرادی و کیانوش در جریان قهرمانی بزرگسالان آسیا به فدراسیون جهانی ارائه دادند. بعد از آن پاسخ کیانوش رستمی را اعلام کرد و گفت آیان در سوئیس نامه ای داده بوده که رستمی فقط می تواند در مسابقات سوئیس به صورت آزاد باشد ولی نمی تواند در کوالی شرکت کند. فدراسیون جهانی با این شرایط امتیاز سوییس را نپذیرفت. نام سهراب مرادی و پریسا جهانفکریان در لیست اولیه قرار داشت اما در ادامه از لیست نهایی حذف شدند.

 

مرادی ادامه داد: برای تعیین لیست نهایی نام سه وزنه بردار یعنی سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داوودی را به ما اعلام کردند که باید دونفر انتخاب می‌شدند. اگر سهراب را معرفی می‌کردیم چون نماینده ژاپن هم ثبت نام کرده بود مرادی نمی توانست سهمیه بگیرد و حذف می شد از طرف سهمیه علی هاشمی از بین می‌رفت.

 

مرادی در خصوص خداحافظی سهراب مرادی گفت: دوستان عزیز را حفظ می کنیم. بعد از المپیک مهر ماه بزرگسالان جهان در گرجستان و آسیا را در قطر یا فیلیپین داریم.کنار المپین ها تعداد قابل توجهی از امیدها مثل رسول معتمدی و جوانان تمرین می کنند. سهراب مرادی و هر مس دسگری بخواهد حمایت صددرصدی خواهیم داشت.

 

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص رنگ مدال در المپیک یادآوری کرد: منابع مالی ما محدود است. علیرضا دبیر با منابع جاری و سهمیه زیاد نمی داند چه مدالی می گیرد با این شرایط ما نمی توانیم برای مدال قول دهیم ولی تلاش می کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

دیدگاه‌ها