کد خبر : 1763139 | 01 تیر 1400 ساعت 13:25 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

همه ی تیم ملی سردار آزمون و مهدی طارمی نبود

عابدینی: مقابل این تیم ملی سر تعظیم فرود می آورم

امیر عابدینی، ریس اسبق فدراسیون فوتبال و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که یکی از منتقدین فدراسیون فوتبال قبلی به شمار می رود در مصاحبه ای با سایت فدراسیون فوتبال تیم ملی را تحلیل کرد.

عابدینی: مقابل این تیم ملی سر تعظیم فرود می آورم

به گزارش "ورزش سه"، او که بعد از حضور کوتاه مدت در فدراسیون فوتبال قبلی از تشکیلات مدیریتی آن خارج شد اتفاق رخ داده در منامه را یک اتفاق بزرگ بر می شمارد و می گوید در برابر این تیم ملی سر تعظیم فرود می آورد. با هم بخش هایی از مصاحبه ی امیر عابدینی را می خوانیم:

*تا همین جا باید یک خدا قوت جانانه به رئیس فدراسیون فوتبال که با انگیزه و تلاش شبانه‌روزی به فوتبال کشور خدمت می‌کند بگویم. هم چنین گروه بسیار خوبی که در کنار او در فدراسیون در حال کار کردن هستند. تشکر ویژه ای هم از اسکوچیچ، اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی باید داشته باشیم. این مربی به خوبی نشان داد تصمیم عزیزی‌خادم برای حمایت و ابقای او در شروع دوره ریاست با وجود فشارهایی که وجود داشت درست بود. رئیس فدراسیون هم برای نگرفتن تصمیمات عجولانه در آن مقطع و حمایت از کادر فنی و تلاش برای تدارکات مناسب و رفع مشکلات آنها کار بسیار درست، خردمندانه و عاقلانه‌ای انجام داد.


* شاید در خط حمله همه نگاه‌های جامعه فوتبال به مهدی طارمی و سردار آزمون باشد. منتهی تک تک اعضای این تیم توانستند درست  و فوق العاده کار کنند. من مقابل این تیم ملی سر تعظیم فرود می‌آورم.


* از نظر پتانسیل فوتبالی طبیعی است که فوتبال ما یک سر و گردن از این حریفان بالاتر بوده و هست. ولی به معنای واقعی این دو پیروزی و نتیجه‌ای که کسب شد تاریخی بود. ما در دوره‌های مختلف هیچ وقت نتوانسته بودیم بحرین را در خانه‌اش شکست بدهیم یا مقابل عراق چند سال بود که نتوانسته بودیم به برتری برسیم. حتی با کی‌روش. حالا اما در شرایط سخت کرونایی و آب و هوایی در کشور بحرین هر چهار مسابه خود را با قدرت به پایان رساندیم و این دو تیم را هم شکست دادیم. فراموش نکنید کوچک ترین لغزش با حذف تیم ملی همراه می‌شد.درست یا غلط این دو تیم در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای فوتبال ملی ایران درست کردند و اینکه بگوییم پیروزی کسب شده تاریخی بود اشتباه نیست.


* بعضی‌ها می‌گویند وقتی عزیزی‌خادم یک مدیر صنعتی و اقتصادی بوده، این چه مدیریتی است که از دولت پول می‌گیرد و مدیریت می‌کند. ای‌ کاش نقدهایی که انجام می‌شود آگاهنه و دلسوزانه باشد. من خودم همیشه می‌گویم فضای نقد باید وجود داشته باشد. مدیریت باید نقد و مشکلات بیان شود. اما حقایق را هم باید ببینیم. این فدراسیون فوتبال ورشکسته، بدهکار و زمین خورده بود و در بحرانی‌ترین شرایط ممکن قرار داشت. خیلی‌ها انگار فراموش کرده‌اند. کدام ساختمان وقتی ویرانه می‌شود، ساختنش سه ماه طول می‌کشد؟


* فوتبال در تمام جهان یک صنعت پولساز است. در کشور ما اما فوتبال از درآمد حق پخش تلویزیونی محروم است. کپی رایت رعایت نمی‌شود و نمی‌توان در این زمینه اقدامی انجام داد. کشور در شرایط سخت تحریمی است و بعضی از شرکت‌ها از قبل حق فوتبال را نداده‌اند و تمام شرکت‌های بزرگ دیگر هم به خاطر وضع بد اقتصادی فعلا توانی برای سرمایه گذاری در فوتبال ندارند. موتور این فوتبال به خاطر سیاست‌های اشتباه مدیریتی در گذشته و اتفاقاتی که در حاشیه رخ داده تخلیه شده و خشک خشک است. اتفاقا این هنر است که در این موقعیت سخت و روزهای پایانی دولت، رئیس فدراسیون توانسته از دولت برای تیم ملی پول بگیرد.
* تقسیم عادلانه پول بین تیم‌های مختلف و افراد مجموعه هنر مدیریت است. ما در این مدت دیدیم که پاداش های تیم ملی فوتسال و فوتبال زنان و مردان هم پرداخت شد. شریط خوبی برای اردوهای آنها هم فراهم کردند. اتفاقا من در این زمینه هم به عزیزی خادم نمره قبولی می دهم.


*در مدیریت قبلی هم با باقری صحبت شده بود و به تیم ملی نیامد. الان اما مدیریت جدید با وجود اینکه پرسپولیس خودش درگیر مسابقات است توانست یکی از برندهای موفق و قابل احترام فوتبال ایران را به تیم ملی اضافه کند و همه دیدیدم که حضور باقری چقدر برای تیم ملی و ایجاد اتحاد و برطرف شدن حواشی احتمالی مثبت بود. هر مدیری نمی تواند از امثال کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و علی دایی و ... هم فکری بگیرد. کارنامه این فدراسیون تا به اینجا مثبت بوده و کاملا مشهود است که پتانسیل بالایی برای رسیدن به موفقیتهای بیشتر وجود دارد.

دیدگاه‌ها