کد خبر : 1763145 | 01 تیر 1400 ساعت 13:46 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

مارک همشیک:

جای خالی راموس حتما حس خواهد شد

مارک همشیک، ستاره اسلواکی، پیش از بازی سرنوشت‌ساز این تیم برابر اسپانیا با آاس مصاحبه کرده است.

جای خالی راموس حتما حس خواهد شد

به گزارش "ورزش سه"، مارک همشیک 33 ساله کاپیتان تیم ملی اسلواکی است و یکی از اسطوره های فوتبال در کشورش محسوب می شود. او یک رهبر ذاتی و فوتبالیستی سرعتی است که قادر است تبدیل به تهدید اصلی روی دروازه حریف شود. اسپانیا فردا در لا کارتوخا مقابل همشیک و یارانش بازی خواهد کرد.

 

1615001

 

در گروه E  از رقابت های یورو 2020 اسپانیا در بازی نخست خود برابر سوئد به تساوی بدون گل رضایت داد و برابر لهستان نیز 1-1 کرد. لهستان در نخستین بازی خود برابر اسلواکی 2-1 شکست خورد و در دومین بازی برابر اسپانیا مساوی کرد. سوئد پس از تساوی در نخستین بازی برابر اسپانیا در دومین بازی خود برابر اسلواکی به برتری 1-0 دست یافت. در آخرین روز از این بازی ها اسپانیا با اسلواکی رو به رو خواهد شد و لهستان با سوئد بازی می کند.

اسلواکی در حال حاضر با سه امتیاز، بالاتر از اسپانیای دو امتیازی، بعد از سوئد چهار امتیازی در گروه خود در رده دوم قرار دارد.

 

مارک چطوری؟

همشیک: "کمی از سفر خسته شده ایم اما دو روز برای استراحت و آماده سازی پیش از مسابقه ای که بسیار سخت خواهد بود فرصت داریم."

 

بازی برابر اسپانیا را چطور می بینی؟

همشیک: "به نظرم مثل مسابقه مقابل سوئد و لهستان خواهد بود. آنها حفظ توپ خواهند کرد و بدون توپ هم حسابی فشار خواهند آورد. آنها مجبورند که پیروز شوند پس حتما به شدت حمله می کنند."

 

1615005

 

چطور می توانید با آنها مقابله کنید؟

همشیک: "خب... آسان نخواهد بود. اما سوئد و لهستان موفق شدند که با اسپانیا مقابله کنند. ما هم می توانیم این کار را بکنیم. ما می دانیم که آنها در کار با توپ بسیار خوب هستند، باید فضاها را از بین ببریم تا فرصت های کمتری ایجاد کنند."

 

هیچکس نمی تواند اسلواکی را بدون تو که کاپیتانش هستی تصور کند، اما اسپانیا بدون راموس در یورو حاضر شده است...

همشیک: "من خیلی سورپرایز شدم. بازیکنی با آن تجربه و رکورد بیشترین تعداد بازی ملی، با آن خصوصیات و شخصیتی که او دارد... جای خالی او حتما حس خواهد شد."

 

بازیکنان مورد علاقه تو در این تیم ملی اسپانیا چه کسانی هستند؟

همیشک: "من به کسانی که در پست من بازی می کنند نگاه می کنم... همیشه تیاگو را دوست داشته‌ام. من این فرصت را داشتم که با فابیان بازی کنم و او یک استعداد عالی است، یک فوتبالیست بزرگ."

 

1615003

 

آیا تصور می کردی که اسپانیا اینطور برای صعود به دردسر بیافتد و کارش به روز آخر برسد؟

همشیک: "این واقعا یک سورپرایز بود. انتظار داشتیم که اسپانیا تا اینجا شش امتیاز گرفته باشد و در عوض آنها مجبورند برای صعود با ما بجنگند."

 

در مورد ناکامی اسپانیا در گلزنی صحبت های زیادی مطرح است...

همشیک: "سوئد و لهستان خیلی خوب بازی را بسته بودند، مهاجمان هم فرصت زیادی نداشتند."

 

در سال های 2010 و 2016 اسلواکی موفق شد در شرایط مشابه صعود کند.

همشیک: "یک ضرب المثلی هست که می گوید: تا سه نشه بازی نشه!"، اما در فوتبال هرگز نمی دانید چه پیش می آید. آنها بازی های سختی بودند، مقابل ایتالیا و انگلیس. امیدوارم که همین اتفاق این بار هم رخ دهد."

 

کدام تیم بیش از همه در یورو نظرت را جلب کرده است؟

همشیک: "ایتالیا، بدون شک. هیچ کس مانند آنها بازی نمی کند و برنده نمی شود. این کار را برای آنها بسیار آسان می کند. حالا آنها سخت ترین مسابقات را در پیش دارند، اما امیدوارم که خیلی جلوتر بروند. دوست من اینسینیه یک فصل باورنکردنی داشت، او یک استعداد ذاتی است. من به او گفتم که با او  آتزوری وضعش خوب است."

 

1615004

 

تو  اولین نفری بودید که توانستی رکورد گل مارادونا را در ناپولی بزنی. درباره مرگ او چه احساسی داشتی؟

همشیک: "آنها می دانند که من احساس می کنم نیمی از من متعلق به ناپولی است. از دست دادن یک بت، یک فوتبالیست و یک مرد مانند او واقعاً سخت بود. او برای ما ارزش و معنای زیادی داشت."

دیدگاه‌ها