کد خبر : 1763157 | 01 تیر 1400 ساعت 14:17 | 15.7K بازدید | 2 دیدگاه

لاژلو بولونی:

واران در دفاع، معادل رونالدو در حمله است

لاژلو بولونی، سرمربی سابق کریستیانو رونالدو و رافائل واران در اسپورتینگ و لنس در سال های دور، درباره رویارویی این دو در قالب دو تیم پرتغال و فرانسه صحبت کرده است.

واران در دفاع، معادل رونالدو در حمله است

به گزارش "ورزش سه"، این چهارشنبه در یکی از مهمترین دیدارهای مرحله گروهی یورو 2020 پرتغال به مصاف فرانسه خواهد رفت. این مسابقه حساس می تواند سرنوشت تیم های صعودکننده از گروه F این رقابت ها را مشخص کند و هر دو طرف چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند.

این دیدار صحنه رویارویی استعدادهای فردی است و یکی از مهمترین ستاره هایی که برای پیروزی تیمشان با یکدیگر رقابت می کنند کریستیانو رونالدو و رافائل واران هستند. مهاجم در برابر مدافع.

برای تحلیل و بررسی این نبرد اکیپ با لاژلو بولونی، سرمربی مجارستانی که سابقه هدایت هر دو ستاره را در نخستین گام های فوتبال حرفه ای‌شان دارد، مصاحبه کرده است.

بولونی که در سال های 2001 تا 2003 هدایت اسپورتینگ لیسبون و در سال 2011 هدایت لنس را بر عهده داشت، درباره روابطش با این دو ستاره که در آن زمان استعدادهایی نوظهور و در حال پیشرفت بودند، صحبت کرد.

 

1615024

 

بولونی گفت: "صحبت کردن با والدین واران خارق العاده بود. آنها از من پرسیدند آیا فکر می کنی که پسر ما موفق خواهد شد؟ همین سوال را مادر رونالدو در مادیرا از من پرسید. پشت سر این بچه ها عشقی قدرتمند و رابطه ای عمیق با والدینشان وجود داشت. من فکر می کنم این باعث می شود که شما در بالاترین سطوح ورزشی آرامش لازم را داشته باشید."

و باید گفت که هم واران و هم رونالدو در حرفه شان به شدت موفق شدند.

خیلی زود بولونی فهمید که کریستیانو "قویتر از اوزبیو" خواهد بود، در حالی که تمجید او از واران نیز مشابه است: "نمی توانم بگویم که او موثرترین مدافع فرانسوی تاریخ است، اما او در میان بزرگترین ها است. من زمانی که در تیم لنس بودم هم گفتم که واران در دفاع، معادل رونالدو به عنوان یک مهاجم، خواهد بود ".

اگر چه خلق و خوی این دو بسیار متفاوت بود: "کریستیانو یک تکبر و خودخواهی دارد که مشخصه مهاجمان است."

 

1615025

 

بولونی همچنین یادی کرد از سوالات ژوزه مورینیو در مورد واران هنگامی که مدافع فرانسوی تازه به  رئال مادرید پیوسته بود: "سوالات مورینیو در مورد واران وقتی رئال مادرید با او قرارداد امضا کرد، همان سوالاتی بود که هنگامی که پتر چک از رنس به چلسی رفت از من پرسید:" آیا این پسر خوش تیپ با آن چشم های زیبایش قادر خواهد بود سرسخت و قوی هم باشد؟

این پرخاشگری و خصوصیت تهاجمی که در بازی کریستیانو دیده می شود، در نمایش واران کمتر می‌بینیم. رونالدو در سن 12 سالگی خانواده خود را برای حضور در یک کمپ آموزشی ترک کرد. آن هم نه از آن کمپ های تمرینی که ما امروزه می شناسیم. او کسی را نداشت که بتواند او را دلداری دهد و به او تکیه کند، در حالی که واران می توانست به خانه خود برگردد."

 

1615023

 

بولونی همچنین درباره ویژگی خاص رونالدو در سخت تمرین کردن و غلبه کردن بر حریفان که او را از دیگر بازیکنان متمایز کرده است، صحبت کرد: "کواریشما این نمایش را خیلی دوست داشت، کریستیانو هم، اما تمرکز او بر روی تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان بود.

در زمین تمرین او همیشه کارش را با مهاجمان تمام می کرد. تمرکز من روی ماریو ژاردل، ژوائو پینتو، ماریوس نیکولا و رونالدو بود. کریستیانو هرگز از ژاردل عقب نماند. نمی توانست آن را بپذیرد. مدام می گفت زودباش مربی، یک دور دیگه... یک دور دیگه..."

 

1615022

 

بولونی صحبت هایش را را با نقل کردن خاطره ای از یکی دیگر از بازیکنان کلیدی در مسابقه پرتغال و فرانسه به پایان برد؛ په‌په که قبل از پیوستن به پورتو به صورت آزمایشی با اسپورتینگ تمرین کرد.

بولونی گفت: "په‌په به در دفتر من به دیدنم آمد و به من التماس کرد، او واقعاً می خواست بماند. برای او وحشتناک بود که مجبور بود چمدان خود را ببندد و برود."

اوضاع برای په‌په اما در پورتو خیلی خوب پیش رفت و سپس نوبت به درخشش در رئال مادرید رسید و روزگاری که اکنون دیگر بخشی از تاریخ است...

 

 

 

 

دیدگاه‌ها