کد خبر : 1763163 | 01 تیر 1400 ساعت 15:08 | 18.6K بازدید | 4 دیدگاه

از روسیه پیشنهادی دریافت کنم، آن را می پذیرم

عزت اللهی: جای سردار باشم، به تیم بزرگی می روم

سعید عزت اللهی بازیکن تیم ملی ایران و باشگاه وایله بلد کلاب در گفتگو با یک وب سایت روسی، صحبت های جالبی را بیان کرده است.

عزت اللهی: جای سردار باشم، به تیم بزرگی می روم

به گزارش "ورزش سه"، سعید عزت اللهی هافبک دفاعی و 24 ساله تیم ملی فوتبال ایران در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی، یکی از بازیکنان مفید تیم دراگان اسکوچیچ بود و در راه صعود ملی پوشان به دور نهایی و پایانی راه یابی به جام جهانی 2022، به تیم ملی کمک کرد.


او  که مدتی را در لیگ روسیه حضور داشت، اکنون عضو باشگاه ویله بلد کلاب دانمارک است و روز گذشته در مصاحبه ای با وب سایت روسی Match TV صحبت هایی را مطرح کرد که مرور آن خالی از لطف نیست. این مصاحبه پیش از مصاف روز گذشته روسیه و دانمارک در خلال رقابت های یورو 2020 منتشر شد و عزت اللهی نظرش را درباره تقابل دو تیم به زبان آورد.

 


* باشگاه شما روز یکشنبه اردوی آماده سازی خود را برای فصل جدید بدون تو آغاز کرد. چرا؟
- وایله تمرینات خود را به صورت رسمی شروع کرد اما من به اردوی تیم ملی ایران فراخوانده شدم تا در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرکت کنم. از طرف باشگاه چند هفته استراحت اضافی به من داده شد، بنابراین اکنون در خانه و در ایران و با خانواده ام هستم. ما از تعطیلات خود لذت می بریم.

 

* ایران در گروه مقدماتی جام جهانی مقام اول گروهش را کسب کرد و در سه مسابقه با نتیجه 14 بر صفر پیروز شد. سه گل برابر بحرین، ده گل در مصاف با کامبوج و یک گل مقابل عراق. در کشورتان واکنش ها چگونه بوده است؟
- واکنش ها بسیار مثبت بود. بازی های گروهی به این آسانی نبود. حتی مقابل هنگ کنگ و کامبوج بازی های راحتی نداشتیم، ما در این مسابقات، در هشت بازی دو بار شکست خوردیم. اما در نهایت به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کردیم، جایی که حریفان بسیار قدرتمندتری حضور دارند. من هنوز نمی دانم با کدامیک از آنها روبرو می شویم و منتظر قرعه کشی هستیم. هواداران ایرانی خوشحال هستند و ما هم مانند آنها خوشحالیم، و آنها واقعاً می خواهند به همراه تیم ملی به جام جهانی بروند.

 

* شما در سه مسابقه بازی کردید، اما گل نزدید. آیا از عملکرد خود راضی هستید؟
- به طور کلی، بله. من در این بازی ها در خدمت تیم بودم و این مسئله اصلی است. هواداران همیشه نظر خود را دارند، آنها حق دارند انتقاد کرده و چیزی را نصیحت یا توصیه کنند، اما من می دانم که بهترین بازی خود را برای کشورم انجام دادم. هیچ چیز برای سرزنش کردن وجود ندارد.

 

1615038

 

 

* همه بازی ها در بحرین برگزار شد. هواداران در ورزشگاه ها حضور داشتند؟
- نه، این بازی ها در استادیوم های خالی برگزار شد. "مقامات و AFC" اجازه این کار را ندادند، همه وضعیت کرونایی را می دانند.

 

* آیا زبان روسی را فراموش کرده اید؟
- هنوز چیزهایی در خاطرم مانده است. مانند سلام، حال شما چطور است، خوب، شما چه می کنید؟ درست گفتم؟ اگرچه من سه سال پیش روسیه را ترک کرده ام و خب به یاد آوردن زبان بدون تمرین سخت است.

 

* ایوان رپیاخ و هرمان اونوگا دو بازیکن روسی با شما در وایله بازی کردند. آیا با آنها زبان روسی را تمرین می کنی؟
- ما با همدیگر در ارتباطیم اما به روسی نه، بلکه به انگلیسی صحبت می کنیم. وقتی همه اطرافیانشان به زبان دانمارکی صحبت می کنند، دیگر نیازی به یادگیری زبان دیگری برای حضور در تیم نیست. اتفاقاً این دو نفر بچه های باحالی هستند و به حضور من در وایله کمک شد. ارتباطات ما منظم است ولی آنها از تیم جدا شدند و امیدوارم در آینده موفق باشند.

 

* تعداد زیادی از بازیکنان وایله سابقه حضور در لیگ روسیه را دارند. علت این مسئله چیست و چه کسی پشت این داستان است؟
- هیچ نظری در این خصوص ندارم. من می دانم که بسیاری از تیم ها دائما لیگ روسیه را رصد می‌کنند تا بازیکنان مفید و با کیفیت را جذب کنند. همچنین بازیکنان با حضور در فوتبال دانمارک در پی درخشش در اروپا هستند. در عین حال، هر دو لیگ روسیه و دانمارک لیگ های قدرتمندی هستند.

 

* لیگ روسیه قدرتمندتر است یا دانمارک؟
نمی خواهم مقایسه کنم به نظر من آنها مانند هم هستند. در هر دو قدرتی و با سرعت بالا هستند که در هر دو لیگ، پیش بینی نتیجه مسابقه قبل از شروع آن غیرممکن است. این دو لیگ اغلب مورد علاقه بازیکنان خارجی است و این خوب است چرا که آنها پرتلاش ظاهر می شوند و باشگاه ها به 100٪ تعهد بازیکنان در تمام مسابقات فصل نیاز دارند.

 

1615037

 


* در روسیه برای روستوف، آنژی و آمکارپرم بازی کردید. از نظر فوتبالی در کدام یک راحت تر بودید؟
- در هر سه باشگاه من تجربه های متفاوت اما ارزشمندی کسب کردم. و در هر سه تیم با لذت بازی کردم. اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم، من روی روستوف تمرکز خواهم کرد. این تیم قوی ترین ارتباط را با هواداران دارد، من احساس می کردم که رابطه آنها با هواداران مانند روابط طرفداران و باشگاه در ایران است. چیزی مشابه این در پرم نیز وجود داشت. در اصل یک فضای دوستانه وجود دارد، من احساس نمی کردم از شهر و ساکنان آن جدا باشم. ماخاچ قلعه هم بد نیست. در مورد روسیه، جایی که تجربه ارزشمندی کسب کردم، حتی یک کلمه بد نمی گویم.

 

* کدام یک از این شهرها در زندگی روزمره به شما نزدیکتر بودند؟
- دوباره انتخاب من روستوف است. احتمالاً به این دلیل که من آنجا بیشتر زندگی کردم. من نه فقط در ظاهر بلکه به معنای واقعی کلمه احساس می کردم در خانه خودم (ایران) هستم.

 

* لحظه ای فرا رسید که شما گفتید دیگر به حضور در روستوف علاقه ندارید. اینکه چون در ترکیب قرار نمی گرفتی، جدایی تو قابل درک بود. اما آیا دلایل آن عینی بود؟
- قضاوت درباره این موضوع برای من سخت است، زیرا من وضعیت را فقط از نگاه خودم می دیدم. من در تمرینات بسیار تلاش می کردم، اما در ترکیب قرار نمی گرفتم. من خودم را وقف تیم کرده بودم اما افراد دیگری بازی می کردند. البته شاید آنها به اندازه من خوب بودند. اما هر فوتبالیستی که خود را در موقعیت من قرار داده است، می خواهد به سمت بهتری تغییر کند. من یک استثنا نیستم. فهمیدم که اصلی ترین چیز بازی کردن است و از آنجا که در "روستوف" چنین فرصتی نداشتم، می خواستم تیمم را تغییر دهم.

 

 * با والری کارپین صحبت کردی؟ نظر شما درباره او به عنوان مربی چیست؟
- ما در اردوی آموزشی دو بار با یکدیگر به گفتگو پرداختیم. کارپین مربی خوبی به نظر من رسید. از توانایی ها و نیازهای بازیکنان اطلاع دارد، در کارش حرفه ای است و من این را با چشم خودم دیدم. فکر نمی کنم تصمیم او این بود که مرا برکنار کند. من فقط چیزهای مثبتی از کارپین احساس کردم.

 

* شما در ایران بزرگ شدید، در کجا زبان انگلیسی را یاد گرفتید؟
- من انگلیسی را در ایران یاد گرفتم. ما در مدارس زبان خارجی را آموزش می دهیم، در سن 12 سالگی شروع به تسلط به زبان انگلیسی کردم و آن را یاد گرفتم.

 

* من در جایی خواندم که شما حتی قبل از اینکه در آکادمی اتلتیکو مادرید در 17 سالگی عضو شوید، کوربان بردیف را می شناختید و او شما را به روستوف دعوت کرده است. چه جوری آشنا شدید؟
- درست است. بردیف در جوانی به سراغ من آمد و به من گفت که فیلم بازی های من را تماشا کرده و می داند که چگونه بازی می کنم. روبین کازان با من تماس گرفت اما در آن زمان اتلتیکو را ترجیح دادم. پس از یک سال اقامت در مادرید، پیشنهاد همچنان پابرجا ماند و سپس من دعوت بردیف را برای انتقال به روستوف پذیرفتم. واقعا خوشحالم که فرصت همکاری با این مربی بزرگ را پیدا کردم.

 

* شما با سردار آزمون کاملاً آشنا هستید و سطح کیفی او را می دانید. نظر شما درخصوص آینده او چیست؟ آیا آزمون باید به یک تیم دیگر اروپایی برود یا در زنیت بماند؟
- تصمیم گیری در این خصوص به او بستگی دارد، اما اگر من به جای او باشم، قطعاً پس از سالها حضور در روسیه خودم را در یک باشگاه بزرگ اروپایی امتحان می کنم. من می دانم که آزمون در زنیت خوشحال است، در حال حاضر آنها یک باشگاه قدرتمند هستند و در روسیه نیز یک لیگ قدرتمندی وجود دارد. بنابراین، فقط سردار در این خصوص تصمیم خواهد گرفت. شما می توانید درباره آینده او حدس بزنید و حتی می توانید اشتباه پیش بینی کنید. بگذارید خودش در این خصوص تصمیم گیری کند.

 

1615036

 

 

* پیش بینی شما برای دیدار دانمارک – روسیه در یورو 2020 چیست؟
- چیز خاصی نمی گویم. هر دو تیم قوی هستند و از بسیاری از جهات تیم های برابری محسوب می شوند و نتیجه گیری دشوار است. اگر اصرار کنید من تساوی یک - یک را پیش بینی می کنم. من هنوز حتی یک دقیقه از مسابقات یورو را ندیده ام. من برای تیم ملی ایران بازی کردم و حالا در تعطیلات به سر می برم.

 

* آیا در حال حاضر از حضور در دانمارک راضی هستید؟
- کاملا. وایله یک باشگاه حرفه ای است، جایی که بازیکنان و مربیان رفتار خوبی با من دارند. این تیم طرفداران بسیاری دارد و از من پشتیبانی می کنند. بله من از حضور در دانمارک راضی هستم.

 

1615035

 

 

* یعنی اگر یک باشگاه روسی قصد جذب تو را داشته باشد، هیچ شانسی برای آنها وجود ندارد؟
- چرا که نه؟ من خاطرات خوبی از روسیه دارم، اگر پیشنهادی دریافت کنم آن را بررسی می کنم و پیشنهاد خوبی به دستم برسد، آن را می پذیرم. فقط چیزهای دلپذیر با کشور شما در ارتباط هستند.

دیدگاه‌ها