کد خبر : 1763176 | 01 تیر 1400 ساعت 16:04 | 32.6K بازدید | 2 دیدگاه

جهان به تماشای داستان رویایی دانمارک

غیرعادی‌های یورو؛ زندگی پس از مرگ ناگهانی

دانمارک پس از شروعی تلخ و ترسناک در یورو 2020، شب گذشته با پیروزی برابر روسیه توانست سهمیه حضور در مرحله بعدی این رقابت ها را کسب کند.

غیرعادی‌های یورو؛ زندگی پس از مرگ ناگهانی

به گزارش "ورزش سه"، دانمارک شب گذشته با پیروزی 4-1 برابر روسیه موفق شد تا سهمیه حضور در دور یک هشتم نهایی رقابت های یورو 2020 را به دست بیاورد. اما دانمارکی ها سفری پرماجرا تا صعود به مرحله بعد داشتند که باعث شد این موفقیت نه تنها برای خودشان بسیار شیرین و ارزشمند باشد، بلکه مورد تحسین جهانیان نیز قرار بگیرد. فوتبالدوستان در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی به ستایش تیم ملی دانمارک و موفقیت خارق العاده ای که در شرایطی بسیار استثنایی و نادر رقم زد، پرداخته اند.

هیچکس نباید شک می کرد که کشوری که هانس کریستین اندرسن، نویسنده داستان های خیالی کودکان، را به دنیا هدیه داده است، قادر است که در یک سفر ماجراجویانه پر اتفاق، داستان رویایی خودش را نیز با پایانی شیرین خلق کند.

 

1614831

 

دانمارکی ها در حالی پای به بازی پایانی مرحله گروهی گذاشتند که تحت تاثیر تراژدی بازی اول، با دو باخت هیچ شباهتی به تیمی که شانس صعود دارد نداشتند؛ البته زمانی که سوت شروع بازی زده شد، می توانستیم به خوبی فوران انگیزه را در تک تک بازیکنان دانمارک ببینیم؛ آنها می دانستند که نمایشی که تا الان از آنها به جای مانده، نشان دهنده خود واقعی شان نبوده و برای اعاده حیثیت هم که شده به دنبال رقم زدن پایانی خوش در یورو 2020 بودند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. اما این شرایط به زودی قرار بود تغییر کند. طوفانی در راه بود...

در ادامه نیمه اول این بازیکنان دانمارک بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و بعد از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه، سرانجام در دقیقه 38 به گل رسیدند. روی پاس امیل هویبرگ بود که دامسگارد پشت محوطه جریمه روسیه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه تماشایی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.

 

1614826

 

در شبکه های اجتماعی فوتبالدوستان و حتی کاربران غیرفوتبالی که با توجه به اتفاقی که در اولین بازی دانمارک در یورو برای کریستین اریکسن، ستاره این تیم افتاد، علاقه ای ویژه به تیم ملی دانمارک پیدا کرده اند، از ابتدا چشم به این بازی داشتند.

نیمه دوم بازی صحنه انتقام دانمارک از سرنوشت بود؛ همه چیز به دقایق پایانی نیمه اول دیدار دانمارک و فنلاند برمی گشت؛ جایی که کریستین اریکسن بعد از دریافت توپ به یک باره از هوش رفت و نقش بر زمین شد. ایست قلبی. جدال ترسناک ستاره 29 ساله دانمارک با مرگ دوازده دقیقه طولانی طول کشید. دوازده دقیقه ای که جهانیان نفس ها را در سینه حبس کردند و وحشت زده به صفحه تلویزیون خیره شدند.

 

1611461

 

اریکسن زنده از ورزشگاه بیرون رفت و همین یکی دو روز پیش هم از بیمارستان مرخص شد تا فوتبال یک قربانی دیگر روی زمین چمن به جا نگذاشته باشد. درست است که خدایان فوتبال جان اریکسن را به او بازگرداند اما این دانمارک بود که به نوعی دیگر قربانی این اتفاق تلخ شد.

با اصرار یوفا به برگزاری بازی در همان شب دانمارکی ها که هنوز نمی دانستند دوست و هم تیمی شان را به مرگ باخته اند یا نه یک ساعت و نیم بعد دوباره به زمین رفتند و در حالی که دیگر هیچ شباهتی به خودشان نداشتند یک بر صفر مقابل فنلاند تن به شکست دادند. در بازی دوم هم دانمارک به رغم جنگندگی فراوان، همچنان در سایه اتفاق تلخی که برای اریکسن افتاده بود، بار دیگر برابر بلژیک شکست خورد.

 

در نیمه دوم بازی برابر روسیه اما دانمارکی ها آتشبازی بر پا کردند. در بازی همزمان، بلژیک مقابل فنلاند قرار گرفته بود و با یک تساوی، هر دو تیم بی دردسر راهی مرحله بعد می شدند. اما وایکینگ ها نیم نگاهی هم به صعود به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم داشتند.

در پایان دانمارک توانست با گل های پولسن، کریستنسن و ماهله 4-1 روسیه را شکست دهد و با توجه شکست 2-0 فنلاند مقابل بلژیک، این دانمارک بود که به عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 صعود کرد.

 

1614829

 

پیگیری نتیجه بازی همزمان بلژیک و فنلاند در حالی که بازی دانمارکی ها کمی زودتر به پایان رسیده بود، اوج استرس را به همراه داشت؛ دانمارکی ها در انتظار بودند تا بازی بلژیک و فنلاند با پیروزی دو بر صفر شیاطین سرخ به پایان برسد تا جشن صعودشان با 3 امتیاز را برگزار کنند.

 

1614827

 

دانمارک اکنون در مرحله یک هشتم نهایی باید با ولز رو به رو شود و در صورتی که بتواند از سد این حریف هم عبور کند، پایانی هالیوودی در انتظار تیمی است که به خاطر کریستین اریکسن به زمین رفت و به خاطر کریستین اریکسن پیروز شد...

کمتر رسانه ای بود که در جهان این پیروزی دلچسب را تیتر یک خود نکرده باشد؛

 

"برزیلی های کشور شمالی بازگشتند"

"فوتبال استثنایی است و امشب شاهد آن بودیم."

 

1615050

 

دبیر بخش فوتبال نیویورک تایمز در توییتر نوشت: "شما می توانید از VAR متنفر باشید و می توانید از فرمت یورو متنفر باشید، اما به عنوان یک دقیقه خالص درام - گلزنی بلژیک، جشن گرفتن دانمارک، گل نخوردن بلژیک، جشن نگرفتن دانمارک، پنالتی گرفتن روسیه، * واقعا * جشن نگرفتن دانمارک - این عالی است."

 

وقتی یک آلمانی به سال 1992 اشاره می کند، دیگر می دانیم پای چیزی استثنایی در میان است!

 

1615053

 

مسوت اوزیل، ستاره سابق تیم ملی آلمان، توییت کرد: "عجب نمایشی... برای دانمارک خوشحالم- خیلی لیاقت این را داشتند! دینامیت های دانمارکی برگشته اند (مثل سال 1992؟)"

 

بسیاری از تیم های باشگاهی فعلی و یا سابق بازیکنان تیم ملی دانمارک نیز به موفقیت این تیم واکنش نشان دادند.

 

1615052

 

تاتنهام توییت کرد: "برای کریستین"

 

1615054

 

چلسی توییت کرد: "فوتبال، توییت ما همین است."

 

1615055

 

وردربرمن با انتشار عکس توماس دلانی نوشت: "جنگجو"

 

1615056

 

بارسلونا مارتین برایتویت را تشویق کرد.

 

1615057

 

اکانت توییتر لستر نوشت: "کاسپر اشمایکل در مسابقه ای که دانمارک 4-1 روسیه را از پیش رو برداشت  و به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 صعود کرد، از ابتدا تا انتها بازی کرد."

 

مارکا نوشت: "در آخرین مسابقه از مرحله گروهی اوضاع نمی توانست از این دراماتیک‌تر باشد، سرانجام دانمارکی ها توانستند جشن بگیرند و عجب جشن بزرگی بود. آنها باید تا آخرین مسابقه صبر می کردند اما پس از آن جشن و سرور کامل شد. استادیومی که چند روز قبل شاهد رخ دادن فاجعه ای ترسناک بود، حالا صحنه جشن و پایکوبی یک ملت شده بود. ماموریت انجام شد."

 

1614871

 

علاوه بر جشن و سروری که در استادیوم پارکن برپا بود، در شبکه های اجتماعی نیز ولوله ای افتاده بود. با دنبال کردن هشتگ #RUSDEN می توان به خوبی لذتی را که این پیروزی، این پایان خوش قصه دانمارک که بسیار ترسناک آغاز شده بود، به هواداران داد، لمس کرد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها