کد خبر : 1763238 | 01 تیر 1400 ساعت 22:48 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

شیمبا و فرشاد به فکری حساسیت دارند

فولاد 2- نفت MIS صفر؛فروغ فروزان و فریاد نکونام

فولاد با کسب یک پیروزی خانگی و ارزشمند، موفق شد فاصله اش را با تیم های مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کاهش دهد.

فولاد 2- نفت MIS صفر؛فروغ فروزان و فریاد نکونام

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری معوقه از هفته بیست و دوم رقابت های لیگ برتر، تیم های فولاد و نفت مسجدسلیمان در استادیوم فولاد آره نا به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری دو بر صفر فولاد به پایان رسید.


شاگردان نکونام که در این بازی نسبت به رقیب خود برتر بودند، در نیمه اول توسط لوسیانو پریرا و در نیمه دوم روی ضربه فرشاد احمدزاده به گل رسیدند و سه امتیاز خانگی را از آن خود کردند.


هر چند فولاد تا زمان به ثمر رساندن گل دوم تیم برتر زمین بود ولی نفتی ها نیز فرصت باز کردن دروازه فولاد را داشتند ولی فروزان ضربه پنالتی بهزادی کریمی را مهار کرد تا فکری در بازگشت دوباره به اهواز و فولاد آره نا، باز هم با شکست و دست خالی، زمین بازی را ترک کند.


فولاد با این پیروزی 34 امتیازی شد و اختلافش با تیم های گل گهر و آلومینیوم اراک را به عدد یک رساند تا جنگ بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، جذاب تر از قبل شود.

 

 

 


بازی معوقه از هفته بیستم و دوم رقابت های لیگ برتر ایران؛ سه شنبه: 01/04/1400 ؛ ساعت: 20:50
استادیوم: فولاد آره نا اهواز / بدون تماشاگر
داور: رضا عادل / کمک ها: حمید سبحانی – مهدی شفیعی؛ داور چهارم: مهرداد خسروی / ناظر داوری: محمود رفیعی

 

 

 

 

 

 

 

کارت زرد:
محسن فروزان (72) از فولاد

 

 

 

ترکیب فولاد:
محسن فروزان
محمدرضا عباسی
مهران موسوی
وحید حیدریه
مجتبی نجاریان (83- صالح حردانی)
محمد آبشک (90+4: محمدرضا عباسی)
احمد عبدالله زاده
آیاندا پاتوسی (83- سیدمحمد میری)
فرشاد احمدزاده (90+4: محمد قاسمی نژاد)
ساسان انصاری
لوسیانو پریرا (67- شروین بزرگ)
سرمربی: جواد نکونام


 

 

 

 

ترکیب نفت مسجدسلیمان:
فرهاد کرمانشاهی
مجتبی مقتدایی (64- مسلم مجدمی)
سیروان قربانی
بهروز نوروزی
سجاد جعفری (46- عباس بوعذار)
فرید بهزادی کریمی (85- مهدی ایزدی)
محمدمهدی احمدی (46- محمدمهدی محبی)
نیما انتظاری
میثم تهیدست
ساسان حسینی
مهران امیری (88- فردین رابط)
سرمربی: محمود فکری

 

 

 

 

شرح گل :

 


فولاد یک – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه 12: لوسیانو پریرا): حرکت تیمی فولادی ها و یک ارسال از وحید حیدریه از سمت چپ روی نقطه پنالتی به لوسیانو پریرا رسید و این بازیکن با یک ضربه سر توپ را به سمت دروازه نفت فرستاد که روی اشتباه کرمانشاهی گلر میهمان، دروازه نفتی ها باز شد و فولاد به گل نخست بازی رسید.

 

 

1615165

 

 

فولاد 2 – نفت مسجدسلیمان صفر (دقیقه 62: فرشاد احمدزاده): یک ضربه کاشته برای فولاد به دست آمد که ارسال آیاندا پاتوسی به روی دروازه با ضربه سر بازیکنان فولاد همراه شد و توپ در دهانه دروازه به فرشاد احمدزاده رسید و او دروازه خالی حریف را در شرایطی باز کرد که مدافعین نفت به گمان آفساید ایستاده بودند.

 

 

 

لحظات حساس:

 


دقیقه 15: فولاد پس از گل مجددا به روی دروازه نفت هجوم برد و ارسال تند و تیز فرشاد احمدزاده از سمت راست، با واکنش به موقع کرمانشاهی مواجه شد و در ادامه نیز پریرا روی گلر مسجدسلیمان مرتکب خطا شد و این فرصت از دست رفت.

دقیقه 25: فرصت خوب گلزنی برای فولاد به دست آمد که ضربه پاتوسی پس از تکل مدافع نفت به پای او برخورد کرد و ارتفاع گرفت و در حالیکه کرمانشاهی نیز از دروازه بیرون آمده بود، ضربه پاتوسی از بالای سر او عبور کرد و بهروز نوروزی فرد زودتر از مهاجم فولاد به یک ضربه سر توپ را دور کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

دقیقه 39: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه نفتی ها، به ساسان انصاری رسید و این بازیکن به یکباره با ضربه ای نرم، فنی و ناگهانی، توپ را به سمت دروازه کرمانشاهی فرستاد که توپ این بازیکن با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 61: یک ارسال به روی دروازه نفت با عبور از تمامی بازیکنان دو تیم، پشت محوطه جریمه به وحید حیدریه رسید و شلیک پرقدرت این بازیکن را کرمانشاهی دفع کرد.

دقیقه 75: یک پاس از قربانی به پشت مدافعین فولاد ارسال شد و شاه عباسی در دفع آن مرتکب اشتباه بدی شد که توپ به فرید بهزادی کریمی رسید و او با فروزان تک به تک شد که پس از عبور دادن توپ از گلر فولاد، با خطای فروزان متوقف شد و داور مسابقه یک ضربه پنالتی به سود نفتی ها اعلام کرد. خود بهزادی کریمی پشت این توپ قرار گرفت و ضربه اش را خیلی آرام به سمت چپ فروزان زد و گلر فولادی ها نیز به خوبی پنالتی بهزادی کریمی را مهار کرد.

دقیقه 90: شلیک دیدنی محمدمهدی محبی از پشت محوطه جریمه را محسن فروزان به شکل فوق العاده ای از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 90+2: فردین رابط پس از دریبل دو بازیکن فولاد، ضربه اش را از پشت محوطه جریمه شلیک کرد ولی شوت او کم جان بود و فروزان به راحتی آن را مهار کرد.

 

 

 

بهترین بازیکن:

 

وحید حیدریه با نقش آفرینی عالی در دفاع چپ ضمن پایه گذاری یک گل نمایش خوبی داشت . محسن فروزان هم با مهار یک پنالتی تاثیر زیادی در این پیروزی 2-0 داشت. 

 

 


اتفاق ویژه:

 

21 بازی بدون باخت در فولاد آرنا برای جواد نکونام. او امروز در دیداری که بوی خون از آن به مشام می‌رسید با برد قاطع امیدهای خود را برای کشب سهمیه بالاتر برد.

 

 

 

 

در حاشیه:

 

 

* بازیکنان ۲ تیم به هنگام ورود به زمین به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با یکدیگر دست ندادند؛ همچنین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عکس دسته جمعی گرفتند.

* سکوهای ورزشگاه شهدای فولاد اهواز خالی از تماشاگر بود. پرچم تیم فولاد روی جایگاه تماشاگران نصب شده بود. تمام موارد پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسوولان برگزاری مسابقه به خوبی رعایت شد. 

* بازیکنان و کادر فنی ۲ تیم مثل بازی‌های قبلی به هنگام ورود به زمین از تونل ضدعفونی کننده عبور کردند. همچنین بازیکنان ذخیره هر ۲ تیم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده می‌کردند.

* موسی کولیبالی و وحید درخشان مهر ۲ بازیکن غایب فولاد خوزستان در ورزشگاه حضور داشته و نظاره گر بازی بودند. همچنین عباس عسگری بازیکن سرشناس نفت به دلیل مصدومیت نتوانست این تیم را همراهی کند. 

* کادر فنی نفت مسجدسلیمان معتقد بودند که مسوولان باشگاه فولاد زمین بازی را کوچک تر کرده بودند، موضوعی که پارسال در جریان بازی این ۲ تیم رخ داد.

* در دقیقه ۱۲ بازی لوسیانو پریرا نخستین گل بازی را به سود فولاد به ثمر رساند. 

* مهران موسوی بازیکن فولاد در دقیقه ۲۲ دچار مصدومیت شد و به همین دلیل مسابقه چند لحظه متوقف شد.

* برخی هواداران فولاد در بیرون ورزشگاه شهدای فولاد حضور داشتند و با گوشی خود نظاره گر بازی بودند.

* محمود فکری و جواد نکونام سرمربیان ۲ تیم چند بار به تصمیم داوری معترض بودند که با واکنش داور و تذکر او روبه رو شدند.

* محسن فروزان بازیکن فولاد در این دیدار از داور کارت زرد دریافت کرد.

* پیروزی فولاد خوزستان در این دیدار آنها را یک گام به بالای جدول رده بندی نزدیک تر کرد. بازیکنان و کادر فنی فولاد در پایان بازی پیروزی خود را جشن گرفتند.

دیدگاه‌ها