کد خبر : 1763305 | 02 تیر 1400 ساعت 09:42 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

پس از صعود به دور حذفی؛

دالیچ: افتخار می‌کنم بازیکنی مثل مودریچ دارم

کرواسی شب گذشته با پیروزی 3-1 برابر اسکاتلند موفق شد به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 صعود کند.

دالیچ: افتخار می‌کنم بازیکنی مثل مودریچ دارم

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی در آخرین بازی خود در مرحله گروهی یورو 2020 موفق شد با گل های ولاشیچ، مودریچ و پریشیچ اسکاتلند را 3-1 شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.

اسکاتلند توانسته بود در نیمه اول بازی با گل مک گرگور کار را به تساوی بکشاند اما در دقیقه 62 لوکا مودریچف کاپیتان باتجربه کرواسی، این تیم را بار دیگر پیش انداخت. روی یک حرکت هماهنگ تیمی بود که مودریچ با پاس متئو کوواچیچ پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه بیرون پای تماشایی کار را تمام کرد.

 

1615270

 

این ممکن است آخرین تورنمنت قهرمانی اروپای مودریچ 35 ساله باشد اما کاپیتان کرواسی هنوز آماده برگشت به خانه نیست.

مودریچ که پاس گل سومین گل کرواسی را نیز در این بازی داد، در دو بازی اول این تیم در مرحله گروهی  نقش چندان پررنگی نداشت. او مجبور شده بود تا بیشتر در عمق بازی کندو کرواسی به دلیل ضعف در حمله با انتقاد روبرو شده بود. اما این بازی ساز باتجربه موفق شد نشان دهد چرا در سال 2018 توپ طلا را به دست آورده است، همان سالی که به تیمش کمک کرد تا به فینال جام جهانی برسد.

پس از سوت پایان بازی مودریچ ابتدا به زانو افتاد و بعد با مشت های افراشته شده به از زمین برخاست و با لبخندی بزرگ زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی را در آغوش کشید.

 

1615276

 

دالیچ پس از بازی گفت: "هیچکس نمی داند لوکا چطور این کار را کرد.  همه انتظار داشتیم که سطح بازی لوکا افت پیدا کند و قدرتش را از دست بدهد. اما او تسلیم نمی شود.

من بسیار افتخار می کنم که چنین بازیکنی دارم و او را به عنوان یکی از اعضای این تیم در کنار خود می بینم.

من می خواهم از همه کسانی که از ما حمایت کرده اند تشکر کنم. شما قدرت ما هستید و ما باعث افتخار و سربلندی شما خواهیم شد. 10 روز گذشته یک امتحان بزرگ برای ما بوده است. ما نشان داده ایم که چه کاری می توانیم انجام دهیم و از این پس همه کارها آسان تر خواهند بود."

دیدگاه‌ها