کد خبر : 1763319 | 02 تیر 1400 ساعت 10:40 | 18K بازدید | 2 دیدگاه

26 سال بعد؛ رونمایی پارما از بوفون

بوفون: پارما بهترین گزینه برای آخرین چالش من است

تیم پارما پس از 26 سال بار دیگر از جی جی بوفون به عنوان دروازه بان جدید خود رونمایی کرد.

بوفون: پارما بهترین گزینه برای آخرین چالش من است

به گزارش "ورزش سه"، جی جی بوفون پس از جدایی از یوونتوس در پایان فصل پیش، تصمیم گرفت که در قدم بعدی با قراردادی دو ساله به تیم پارما بپیوندد. تیمی که بوفون در اولین گام فوتبال حرفه ای خود از سال 1995 تا 2001 در آن بازی می کرد. بوفون همچنین از سال 1991 تا 1995 نیز سنگربان تیم جوانان پارما بود.

روز گذشته باشگاه پارما با حضور جمعی از هوادارانش رسما از بوفون به عنوان دروازه بان جدید این تیم رونمایی کرد و بازگشت این دروازه بان 43 را به باشگاهی که حرفه اش را از آنجا آغاز کرده بود، جشن گرفت. حدودا 1000 نفر از هواداران پارما در ورزشگاه حاضر بودند تا بازگشت بوفون به خانه را خوش‌آمد بگویند.

 

1615295

 

 

 

1615299

 

در سال 2001 بوفون با مبلغ 53 میلیون یورو به یوونتوس پیوست، مبلغی که در آن زمان رکوردشکن بود.

بوفون همچنین توضیح داد که چرا بازگشت او به پارما پس از بیش زا دو دهه انتخابی ایده آل برای آخرین چالش او در فوتبال بوده است.

بوفون در کنفرانس خبری خود در استادیوم تاردینی گفت: "مخاطب پیامی که من با این انتخاب می خواستم بفرستم، تنها خودم بودم و نه هیچکس دیگری.

من خودم را می شناسم و می دانم که اگر از نظر احساسی درگیر نشوم، عملکرد خوبی هم نخواهم داشت. من به مدت سه هفته گزینه هایم را بررسی کردم تا اینکه یک روز ناگهان این فکر مثل صاعقه به ذهنم خطور کرد. به همسرم پیغام دادم که به پارما می رویم. او انتظارش نداشت، اما به من و احساسات من اعتماد دارد."

 

1615296

 

مربی بوفون در فصل آینده در پارما در سری B انزو مارسکا خواهد بود که دو سال از او کوچکتر است و با او در یوونتوس هم بازی بوده است.

 

بوفون افزود: "ما دو یا سه بار صحبت کردیم. در درجه اول در مورد تاکتیک بحث کردیم. فکر می کنم اگر کاملا از نظر حسی درگیر باشم هنوز یک دروازه بان خوب هستم، در غیر این صورت خودم را شرمنده می کنم. پارما گزینه ایده آل برای آخرین چالش من است.

مشخص است که جی‌جی از سن 23 تا 43 سالگی تغییر کرده است، در غیر این صورت نگران کننده بود اگر من تغییر نمی کردم! من توانسته ام بر شخصیت بی ادب و شوخ خود غلبه کنم، اما هنوز هم گاهی از آن استفاده می کنم. برای ادامه کار به رویاهای آن پسر احتیاج دارم."

 

1615294

 

برخی از هواداران پارما اصلا طرفدار بازگشت بوفون به این تیم نبودند و از او استقبال نکردند. آنها هنوز جی جی را برای پیوستن به یوونتوس در سال 2001 نبخشیده اند و او را مزدور می خوانند.

 

بوفون در این باره اضافه کرد: "هر وقت به اینجا برمی گشتم همیشه واکنش مردم من را تحت تأثیر قرار می داد. من هم همیشه در مورد پارما به خوبی صحبت می کردم، هر چند از اینکه در باشگاهی تبدیل به چهره ای تفرقه افکن بشوم متنفرم. در غیر این صورت تا الان محو شده بودم. احترام، عشق و تحسین چیزهایی هستند که باید کسب شوند. "

این دومین فصل بوفون در سری B خواهد بود. بوفون در فصل 07-2006 نیز پس از رسوایی کالچوپولی به همراه یوونتوس به سری B تبعید شده بود.

 

1615298

 

بوفون گفت: "من در در سال 2006 یووه را انتخاب کردم، یووه در سری B را. در 2021 هم من پارما را انتخاب کردم، نه پارما در سری B را. توپ گرد است و پیروزی هنوز سه امتیاز دارد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. هر تیمی کمتر گل بخورد به سری آ خواهد رفت. من هنوز از فوتبالم لذت می برم و تا وقتی که این شور و اشتیاق را دارم به بازی ادامه خواهم داد.

به یاد دارم در سال 2006 مدتی طول کشید تا بتوانیم با ذهنیت جدید سازگاری پیدا کنیم و چند تساوی هم داشتیم. من از آن تجربه چیزهای زیادی آموختم و می دانم که درگیر چه چیزی هستم، موفقیت در این شرایط نیاز به فروتنی و عزم راسخ دارد.

همان افرادی که در مورد سوپرلیگ برای همه سخنرانی می کردند، از من می پرسند که چرا به سری B می روم! فوتبال در مورد احساسات و چالش ها است."

 

1615297

 

بوفون همچنین یک دلیل شخصی تر نیز برای بازگشت به استادیوم تاردینی پس از بیش از دو دهه، داشت.

 

بوفون افزود: "اگر من این انتخاب را کردم همچنین به این دلیل بود که یک نسل دیگر بتوانند بگویند بازی بوفون را برای تیم محبوب خود تماشا کرده اند و این برای من معنای زیادی دارد.

فرزندان من نمی دانند که من در پارما چگونه بودم یا این باشگاه و این شهر برای من نماد چه چیزی هستند و چه معنایی دارند و این باعث ناراحتی من بود. من به عنوان یک پدر می خواستم این تجربه را به فرزندانم و به همسرم منتقل کنم و بهترین راه بازگشت به اینجا بود، تا آنها این احساس را از نزدیک به صورت دست اول تجربه کنند. "

دیدگاه‌ها