کد خبر : 1763341 | 02 تیر 1400 ساعت 12:18 | 10.1K بازدید | 1 دیدگاه

بررسی؛ هوادار قهرمان می شود یا بادران؟

در فاصله ی چهار هفته مانده به پایان بازی های این فصل لیگ یک دو تیم تهرانی هوادار و بادران با 53 امتیاز در رده های اول و دوم جدول قرار دارند.

بررسی؛ هوادار قهرمان می شود یا بادران؟ 

به گزارش "ورزش سه"،  نکته ی جالب توجه اینکه هر دو تیم با 37 گل زده تهاجمی ترین تیم های دسته اول به حساب می آیند. ایجاد اختلاف 4 امتیازی با مدعی بعدی صعود به لیگ برتر بدین معنی است که سرنوشت صعود به لیگ برتر به دستان خودشان است و اگر در چهار هفته ی باقی مانده در بیش از یک بازی دچار لغزش نشوند به لیگ برتر صعود خواهند کرد. 

 

و اما هوادار قهرمان خواهد شد یا بادران؟

در شرایط مساوی به نظر می رسد شرایط تیم هوادار برای قهرمانی بیشتر باشد چرا که تفاضل گل این تیم 3 گل بهتر از تیم بادران است اما نگاهی به بازی های باقی مانده دو تیم نشان می دهد کار تیم غلامرضا عنایتی برای صدرنشین ماندن و در نهایت صعود به لیگ برتر سخت است. یا به نوعی تیم بادران بازی های آسان تری پیش رو دارد. 

 

تیم هوادار در هفته ی سی و یکم بازی ها باید در خانه تیم شاهین شهرداری بوشهر به میدان برود. شاهین شهرداری بوشهر تیم رده ی سوم جدول است که با تیم های اول و دوم جدول 4 امتیاز اختلاف دارد و اگر در این بازی برنده شود این اختلاف را به یک امتیاز کاهش خواهد داد. البته تنها با تیم هوادار چرا که ممکن است تیم بادران در هفته ی پیش رو حریف خود را شکست دهد و اختلاف 4 امتیازی خودرا با تیم شاهین شهرداری بوشهر حفظ کند. در هفته ی سی و یکم تیم بادران اما در خانه پذیرای چوکای تالش است. البته نمی توان این بازی را برای تیم بادران آسان فرض کرد به این خاطر که تیم چوکا برای ماندن در جدول بازی ها بازی می کند و در هفته های اخیر روند بسیار خوبی با فرشاد پیوس داشته است. 

 

 

در هفته ی سی و دوم بازی ها هم بازی تیم هوادار به مراتب سخت از بادران است. تیم هوادار در خانه پذیرای تیم مدعی فجر سپاسی خواهد بود اما تیم بادران در شیراز به مصاف قشقایی خواهد رفت. فجر سپاسی هنوز امیدهای خود را برای صعود از دست نداده است و بدون شک تا هفته ی پایانی منتظر اتفاقات خوب به سود خود خواهد بود و شرط صعود برای این تیم این است که ابتدا در بازی های مستقیم برنده شود. قشقایی نزدیک ترین تیم به منطقه ی خطر است و برای بقاء در جدول بازی ها تلاش می کند. بدون شک این تیم همانند چوکا در مصاف با بادران تیم از پیش بازنده نخواهد بود اما قابل کتمان نیست قدرت فنی تیمی که برای صعود به لیگ برتر بازی می کند بیشتر از تیمی است که برای بقاء می جنگد. 

 

در هفته ی سی و سوم بازی ها هم به نظر می رسد کار تیم بادران برای کسب سه امتیاز راحت تر از هوادار است. تیم غلامرضا عنایتی باید در خانه ی تیم مس کرمان به میدان برود. مس کرمان شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر ندارد و حتی می توان گفت نا امید شده است اما فرهاد کاظمی به منظور تمدید قرارداد خود با تیم مس به طور حتم شاگردانش را برای پیروزی در این دیدار تهییج خواهد کرد. از سویی مس می تواند با پیروزی در این دیدار ثابت کند تیم شایسته ای برای صعود به لیگ برتر بوده و به خاطر بد شانسی این موقعیت را از دست داده است. اما در همین هفته تیم بادران در خانه پذیرای تیم رایکا خواهد بود که داعیه ی صعود ندارد؛ در عین حال خیالش از بابت ماندن در جدول بازی ها راحت شده است و خیلی برای کسب سه امتیاز تحت فشار نیست. 

 

1603571

 

و اما در هفته ی پایانی به نظر می رسد شرایط دو تیم برابر است. تیم هوادار در خانه پذیرای تیم شهرداری آستارا خواهد بود و تیم بادران هم در خانه ی تیم ملوان بازی خواهد کرد. شرایط هر دو حریف برای ماندن در جدول بازی ها ایده آل است به خصوص تیم ملوان و شاید تنها انگیزه آنها در هفته ی پایانی این باشد که بازی ها را به خوبی به پایان ببرند.

 

و اما هوادار قهرمان خواهد شد یا بادران؟ در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد. حتی اینکه تیم دیگری غیر از این دو تیم قهرمان شود. این تحلیل تنها یک پیش بینی است و منطق می گوید کار تیم هوادار برای قهرمان شدن در این فصل از بازی ها خیلی سخت است و اگر به این مهم دست پیدا کند دست بکار بزرگی زده است. همان طور که غلامرضا عنایتی پیش تر گفته بود تیمش تا همین جا هم دست به کار بزرگی زده است و قهرمان واقعی مسابقات است. حق با غلامرضا عنایتی است چرا که به خوبی می دانیم این تیم برای تامین هزینه های خود در میانه های راه دچار مشکل شد تا جایی که مجبور شد چند بازیکن خود درتعطیلات زمستانی به تیم های دیگر بدهد. از جمله حمید کاظمی که راهی تیم بادران شد و اینروزها در پیروزی های این تیم نقش محوری ایفاء می کند. امید روانخواه سرمربی بادران که جانشین محسن عاشوری شد ، در 5 بازی گذشته 4 پیروزی بدست آورده که دو برد  از این جمع دیدار مقابل مس کرمان و پارس جنوبی خارج از خانه بوده است .

 

برنامه ی بازی های تیم هوادار و تیم بادران در چهار هفته ی پایانی از این قرار است: 

برنامه ی بازی های هوادار در چهار هفته ی پایانی 

هفته ی 31: شاهین شهرداری بوشهر – هوادار 
هفته ی 32: هوادار – فجر سپاسی 
هفته ی 33: مس کرمان – هوادار 
هفته ی 34: هوادار – شهرداری آستارا 

برنامه ی بازی های بادران در چهار هفته ی پایانی

هفته ی 31: بادران – چوکا تالش 
هفته ی 32: قشقایی – بادران 
هفته ی 33: بادران – رایکا 
هفته ی 34: ملوان – بادران

دیدگاه‌ها