کد خبر : 1763356 | 02 تیر 1400 ساعت 13:40 | 59.5K بازدید | 1 دیدگاه

جدال با ستاره های جهانی برای قطر 2022

کریم و آزمون رقبای جدی نیمار جونیور!

کریم انصاری فرد و سردار آزمون بهترین گلزنان تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر هستند.

کریم و آزمون رقبای جدی نیمار جونیور!

به گزارش "ورزش سه"، این دو که در مسیر صعود دلچسب ایران به دور نهایی نقش آفرینی کردند، حالا کاندیدای رسیدن به کفش طلای مقدماتی جام جهانی به شمار می‌روند و برای رسیدن به این عنوان، علاوه بر رقبای آسیایی، مهاجمانی از سایر قاره‌ها را نیز در کنار خود می‌بینند.

 

بهترین گلزن مرحله مقدماتی، علی مبخوت است که در 7 بازی برای تیم ملی امارات موفق به زدن 11 گل شد. او 5 گل مقابل اندونزی به ثمر رساند و 4 گل به مالزی زد و در دیدار مقابل تایلند و ویتنام نیز گل های بعدی را وارد دروازه حریف کرد تا آقای گل این مسابقات لقب بگیرد. پس از او نام مینامینو مهاجم تیم ساوتهپمتون انگلیس دیده می‌شود که 9 گل به ثمر رساند و جدی ترین تعقیب کننده مبخوت به شمار می‌رود.

 

سرشناس‌ترین بازیکن این فهرست، نیمار جونیور است. بازیکنی که در 4 بازی 5 گل زده و آمار گلزنی اش بسیار مطلوب است و احتمالا خیلی زود به صدر جدول گلزنان نزدیک خواهد شد. باید توجه کرد که هنوز بازی های زیادی از مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی باقی مانده و علاوه بر نیمار، لیونل مسی هم شانس آقای گلی را دارد.

پس از مبخوت، مینامینو، اوساکو، وولی و شومورودف، دو مهاجم تیم ملی ایران دیده می‌شوند. نکته جالب این که مهاجم گلزن ازبک ها باتوجه به حذف این تیم دیگر شانسی برای افزایش تعداد گل هایش ندارد و احتمالا انصاری فرد و آزمون به زودی از او عبور خواهند کرد.

نکته جالب درباره کریم انصاری فرد این است که او 7 گل خود را تنها در 5 بازی به ثمر رساند و البته نکته جالب تر این که، هنگ کنگ و کامبوج تنها طعمه های این مهاجم خوش استایل و گلزن بوده‌اند.

 

سردار اما نقشی پررنگ تر داشت و توانست دروازه بحرین و عراق را باز کند و سه گل به این تیم ها بزند. گل های او تیم ملی را در جایگاه صدرنشینی قرار داد و آمار گل های ملی آزمون را نیز بالا برد.

 

تیم ملی ایران حداقل 10 و حداکثر 13 بازی دیگر در مرحله مقدماتی جام جهانی خواهد داشت و اگر آزمون و انصاری فرد همین آمار را ادامه دهند، فرصت رسیدن به آمار 20 گل زده را دارند. البته باید توجه کرد که در مرحله بعدی حریفان قدرت بیشتری خواهند داشت و گلزنی نیز سخت تر خواهد بود.

چهار سال پیش سهلاوی از تیم ملی عربستان 16 گل در مرحله مقدماتی به ثمر رساند و آقای گل آسیا شد و آزمون تنها شش گل زد اما حالا که تیم ملی ایران شکل هجومی تری به خود گرفته، مهاجمان تیم ملی هم فرصت خوبی برای افزایش تعداد گل های ملی خود دارند.

 

البته باید به یک نکته مهم نیز توجه کرد؛ به زودی مقدماتی جام جهانی در اروپا نیز از سر گرفته می‌شود و آن وقت با پیدا شدن سر و کله مهاجمان سرشناس قاره سبز، این رقابت فشرده تر می‌شود.

 

1. علی مبخوت (امارات) 11 گل در هفت بازی
2. تاکومی مینامینو (ژاپن) 9 گل در هفت بازی
3. دیوید روگاماس (ال سالوادور) 6 گل در هشت بازی
4. وو لی (چین) 8 گل در هشت بازی
5. یویا اوساکو (ژاپن) 8 گل در سه بازی
6. الدور شومورودوف (ازبکستان) 8 گل در هفت بازی
7. کریم انصاری فرد (ایران) 7 گل در پنج بازی
8. عمر سوما (سوریه) 7 گل در چهار بازی
9. سردار آزمون (ایران) 7 گل در هفت بازی
10. مارسلو مارتینس (بولیوی) 6 گل در پنج بازی
11. کیل لارین (کانادا) 6 گل در شش بازی
12. نایجل (سورینام) 6 گل در دو بازی
13. نیمار جونیور (برزیل) 4 گل در پنج بازی
14. الکس میتروویچ (صربستان) 5 گل در سه بازی
15. لوکاس کاوالینی (کانادا) 5 گل در پنج بازی
16. تایلور (مانتسرات) 5 گل در چهار بازی

دیدگاه‌ها