کد خبر : 1763438 | 02 تیر 1400 ساعت 20:33 | 13.8K بازدید | 3 دیدگاه

استقلال مکان بازی با الهلال را تعیین می کند

تیم های ایرانی و عربستانی همچنان در زمین بی طرف

تصمیم 5 سال پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان پابرجاست و استقلال و تراکتور در زمین بی طرف به مصاف الهلال و النصر می روند.

تیم های ایرانی و عربستانی همچنان در زمین بی طرف

به گزارش "ورزش سه"، پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، چهره تیم های حاضر در دور یک هشتم نهایی این رقابت ها مشخص شد که طی آن استقلال باید به مصاف الهلال برود و النصر نیز پذیرای تراکتور خواهد بود ضمن اینکه پرسپولیس با استقلال تاجیکستان مصاف می دهد.


تقابل تیم های ایرانی و عربستانی در این مرحله، سوالات زیادی را پیرامون مکان برگزاری دیدارهای دو کشور در رسانه های منطقه به وجود آورد. مطابق با برنامه از پیش اعلام شده کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال که به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شده، باید از الهلال میزبانی می کرد و تراکتور نیز می بایست راهی عربستان می شد تا به مصاف النصری برود که به عنوان تیم اول گروهش صعود کرده است.


با این وجود، مسئله حضور تیم های ایرانی و عربستانی در زمین یکدیگر به چالش جدیدی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شد. به دلیل شرایط اپیدمی کرونا، AFC مرحله گروهی را به صورت متمرکز برگزار کرد و میزبانی 3 گروه را به تیم های عربستانی داد که در نتیجه آن، استقلال و فولاد راهی ریاض شدند و این اتفاق باعث شد تا هواداران فوتبال گمان کنند مشکل حضور تیم های ایرانی و عربستانی در کشور دیگری که به دلیل مسائل سیاسی به وجود آمده بود، حل شده است.


با وجود سفر دو تیم ایرانی به عربستان، اما همچنان مشکلات میان دو کشور پابرجاست. با توجه به تصمیم کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶، تمامی مسابقات بین تیم های ایرانی و عربستانی می باید در زمین بی طرف برگزار گردد و این قانون همچنان پابرجاست و تغییری پیدا نمی کند در نتیجه دیدارهای نمایندگان دو کشور، همچنان در زمین بی طرف برگزار می شود.


اما از آنجایی که استقلال و النصر به عنوان تیم های اول گروه هایشان راهی مرحله یک هشتم نهایی شده اند، این دو باشگاه باید زمین بی طرف را انتخاب کنند. استقلال برای دیدار با الهلال می بایست کشور مورد نظرش را به AFC اعلام کند و در سمت مقابل نیز این النصر خواهد بود که زمین برگزاری بازی را تراکتور را تعیین می کند.


استقلال فصل گذشته استادیوم زعبیل امارات که متعلق به باشگاه الوصل است را به عنوان زمین بی طرف برای دیدار با الاهلی انتخاب کرد ولی به دلیل اپیدمی ویروس کرونا، ادامه این رقابت ها در قطر و به صورت متمرکز برگزار شد در نتیجه آبی پوشان نتوانستند در این استادیوم پذیرای الاهلی باشند.


بنا بر ادعای رسانه های سعودی، دیدار استقلال با الهلال در تاریخ یکشنبه 22 شهریور و دیدارهای النصر با تراکتور و پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در تاریخ دوشنبه 23 شهریور برگزار می شود. ضمن اینکه مکان برگزاری بازی سرخپوشان نیز در دوشنبه تاجیکستان اعلام شده است.

دیدگاه‌ها