کد خبر : 1763456 | 02 تیر 1400 ساعت 21:57 | 129.4K بازدید | 10 دیدگاه

به امید روزهای روشن والیبال در توکیو

آلکنو به هدفش ریمینی رسید؟!

به نظر می رسد برای بررسی کارنامه آلکنو در ایران باید تا پایان المپیک صبر کنیم.

آلکنو به هدفش ریمینی رسید؟!

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی قبل سوت پایان لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی ایران زده شد و شاگردان آلکنو با 10 شکست و 5 پیروزی به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند. آن‌هایی که دنبال‌کننده این تورنمنت بودند و عملکرد شاگردان آلکنو را تماشا کردند، بدون‌تردید برای‌شان واضح و روشن است که سرمربی روسی تغییر نسل در تیم ملی والیبال را از این رقابت‌ها آغاز کرد.

 

چرا که او ترجیح داد در این مسابقات به جای استفاده از ترکیب همیشگی تیم ملی والیبال ایران با حضور چهره‌هایی چون سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و امیر غفور از ترکیب جدیدی رونمایی کند و به باتجربه‌های تیم ملی فرصت کمتری را بدهد و بیشتر به دنبال آزمون و خطای بازیکنان جوان باشد.

 

تاکتیکی که سرمربی روسی تیم ملی والیبال ایران در آستانه رقابت‌های المپیک در پیش گرفت، می‌تواند نویدبخش اتفاقات خوبی برای والیبال ایران باشد. جوانان مستعدی چون صابر کاظمی، بردیا سعادت، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد و ... که همگی‌شان در این تورنمنت فرصت کسب تجربه مقابل غول‌های والیبال جهان را به دست آوردند و در حد بضاعت خود نمایش باکیفیتی ارائه کردند.

 

شاید برای خیلی‌ها شکست‌های سریالی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها قابل‌پذیرش نباشد اما آلکنو صحبتی مهم را در این‌باره چندی پیش انجام داده و گفته بود که می‌خواهد بازیکنان تیمش را در موقعیت سخت بسنجد و این‌گونه برنامه‌ریزی برای آمادگی تیمش دارد؛ نمونه بارز آن بازی روز گذشته مقابل لهستان بود که اختلاف 8 امتیازی با ورود غفور و معروف در کنار بازیکنان جوان به سه امتیاز رسید اما آلکنو بلافاصله تغییرات خود را به نیمکت بازگرداند تا عملکرد بازیکنان جوان را در موقعیت سخت بررسی کند.

 

در آستانه رقابت‌های المپیک حالا تیم ملی والیبال ایران دو ترکیب کاملا آماده، یکی جوان و دیگری باتجربه را در اختیار دارد و تلفیق این ترکیب‌ها می‌تواند یک خروجی فوق‌العاده برای والیبال ایران داشته باشد و با تکیه بر این نکته که آلکنو به دنبال تیم‌سازی در مسیر تغییر نسل والیبال ایران بود، چندان نمی‌شود به نتایج آن‌ها خورده گرفت و باید به مربی روسی اعتماد کرد و عملکرد او را در المپیک زیر ذره‌بین برد.

دیدگاه‌ها