کد خبر : 1763461 | 03 تیر 1400 ساعت 11:25 | 154.3K بازدید | 7 دیدگاه

بعد از تصادف با پرویز مظلومی 

روزی که یک پرسپولیسی استقلالی شد (عکس)

ایمان مبعلی همیشه یکی از بازیکنان سر به زیر و در خدمت تیم بوده است. بازیکنی با لقب مهندس که با پورش کاین به باشگاه استقلال آمد و قرارداد بست.

روزی که یک پرسپولیسی استقلالی شد (عکس)

به گزارش ورزش سه، ایمان مبعلی از دوست داشتنی‌های فوتبال ایران است. ستاره درخشان سابق فولاد و استقلال که حضورش در تهران و قراردادش با استقلال مهمترین خبر فوتبال ایران در اول تیر 11 سال پیش بود. بازیکنی که در تیم فولاد چهره شد و درخشش او باعث گردید تیم های اماراتی در پی جذب او باشند. حضور در سه تیم الشباب، الوصل و النصر و درخشش این بازیکن در لیگ امارات و کسب قهرمانی با الشباب، باعث شد تا استقلالی ها پس از پایان قرارداد این بازیکن، در اندیشه جذب یکی از بهترین هافبک های آن زمان فوتبال ایران باشند.

 


لحظه‌ای که ایمان از آسانسور ساختمانی که دفتر علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال در آنجا بود بیرون آمد، مشخص بود که او و معاونانش، امیری و نظری اجازه نخواهند داد تا ایمان به تیم دیگری برود که در ابتدای فوتبالش قصد داشت راهی آنجا شود. اتفاقا مبعلی با مدیرعامل وقت پرسپولیس هم نشستی برگزار کرد اما در نهایت این استقلال بود که ایمان را برای هجوم دوباره به عنوان قهرمانی استخدام کرد.

 


فتح الله زاده مدیرعامل وقت استقلال پس از امیر قلعه‌نویی، پرویز مظلومی را به عنوان سرمربی تیمش انتخاب کرده بود و با تیم مدیریتی که در کنار خود می‌دید توانست تیم خوبی را برای مظلومی فراهم کند. حضور یورگن گده به عنوان مربی و حضور ستاره‌هایی چون وحید طالب‌لو، محمد محمدی، امیر حسین صادقی، مهدی امیر آبادی، حنیف عمران‌زاده، بیژن کوشکی، فرهاد مجیدی، آرش برهانی، آندره لوئیز، پژمان منتظری، هوار ملا محمد، مجتبی جباری، یعقوب کریمی، فرزاد آشوبی، محسن یوسفی، فیلیپ دسوزا، میلاد میداوودی، دوس سانتوس، سید مهدی سید صالحی و امیدرضا روانخواه در ترکیب هم باعث نشد که استقلال بتواند به قهرمانی برسد .


جالب اینکه مبعلی در روز عقد قرارداد در کوچه باشگاه استقلال با خودروی پرویز مظلومی تصادف کوچکی کرده است! 

 


او پس از مذاکرات با آبی پوشان و در جلسه ای که پرویز مظلومی نیز در میانه های آن اضافه شد، با استقلال به توافق رسید و از دفتر فتح الله زاده راهی هیئت فوتبال شد تا قرارداد یک ساله ای را با آبی پوشان به امضا برساند.

 

 

یکم تیرماه ۱۳۸۹ قطعا برای ایمان مبعلی روز خاطره‌انگیزی است، روزی که او به استقلال رفت و هم بازی پژمان منتظری، میلاد میداوودی و اسماعیل شریفات شد. او پس از 5 سال حضور در فوتبال امارات، یاد وطن کرد و تصمیم داشت در ایران به فوتبالش ادامه دهد و در میان رقبای خواهان جذب او، مبعلی استقلال را انتخاب کرد.

 

 


ایمان در فصل 89-90 و لیگ دهم برای استقلال به میدان رفت و بهترین پاسور آبی ها بود. او در لیگ برتر پیراهن شماره 32 و در لیگ قهرمانان آسیا پیراهن شماره 11 را بر تن کرد. مبعلی که قراردادی یک ساله با آبی پوشان امضا کرده بود، در پایان فصل در هر سه جام، یازده پاس گل داد .

 


مبعلی و استقلال در پایان لیگ دهم با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند و دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند اما این مبعلی بود که برای همیشه به جمع استقلالیها پیوست.ستاره محبوبی که ظهورش در فوتبال ایران به گل تماشایی و انفرادی اش مقابل پرسپولیس  باز می‌گردد.

 

 

 

ضربات آزاد جادویی وی، پاس‌های خط کشی شده و هوش بالای وی باعث می‌شد که هر فوتبالدوستی به وجد بیاید و البته شماره ۲۳ را همیشه برای هواداران فولاد و البته خوزستانی‌ها محبوب و مقدس کند.

 

 

 

 

 

عکسها:امیرخیرخواه

دیدگاه‌ها