کد خبر : 1763489 | 03 تیر 1400 ساعت 00:09 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره ای که همه کار کرد اما نشد؛

لواندوفسکی برای صعود لهستان کافی نبود (عکس)

مهاجم سرشناس تیم ملی لهستان هر کاری برای صعود تیمش کرد اما در نهایت با قبول شکست مقابل سوئد، این اتفاق رخ نداد.

لواندوفسکی برای صعود لهستان کافی نبود (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لهستان یورو 2020 را با شکست ناباورانه مقابل اسلواکی آغاز کرد تا با توجه به همگروی اش با تیم های سوئد و اسپانیا، کار سختی برای صعود داشته باشد. این تیم در بازی دوم مقابل اسپانیا به تساوی یک بر یک دست یافت تا برای صعود نیاز به کسب پیروزی مقابل سوئد در بازی سوم داشته باشد.

 

روبرت لواندوفسکی، ستاره تیم لهستان که در بازی با اسپانیا تک گل تیمش را به ثمر رسانده بود در بازی امشب مقابل سوئد بار بسیار سنگینی به دوش داشت. او که عنوان بهترین بازیکن سال گذشته را با خود یدک می کشد، امید اول لهستانی ها برای گذر از سوئد و صعود به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 بود؛ اتفاقی که خود این بازیکن هم برای رقم زدن آن به اندازه کافی انگیزه داشت.

 

با گل دقیقه 2 سوئدی ها، کار لهستان سخت تر از چیزی که تصورش را داشت شد. در چنین شرایطی همه نگاه ها به خط حمله ای بود که بهترین گلزن باشگاهی فصل 21-2020 در آن حضور داشت؛ لواندوفسکی خیلی زود می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما بدشانسی مانع از این اتفاق شد. در دقیقه 17 بازی ضربه سر مهاجم لهستانی ها به تیرک دروازه برخورد کرد و در حالی که او با دنبال کردن مسیر توپ در ریباند به دنبال ختم کار بود اما بازهم ضربه سر او به تیرک خورد تا در اوج بدشانسی این موقعیت برای لهستانی ها از دست برود.

 

نیمه اول با برتری سوئد به پایان رسید و این تیم در چهاردهمین دقیقه از نیمه دوم هم گل دوم را وارد دروازه لهستان کرد تا کار یاران لواندوفسکی سخت تر از قبل شود. آنها دیگری چیزی برای از دست دادن نداشتند و با چهره ای کاملا تهاجمی و به سبک انتحاری کار را دنبال کردند.

 

1615549

 

لواندوفسکی که در نیمه اول با اوج بدشانسی از باز کردن دروازه سوئد باز مانده بود، 2 دقیقه بعد از دریافت گل دوم در حالی که به تنهایی خود را به محوطه جریمه حریف رسانده بود و هم کسی را کنار خود نمی دید که به او پاس بدهد با یک شوت کات دار زیبا از گوشه سمت چپ محوطه جریمه دروازه سوئد را هدف گرفته و موفق به باز کردن دروازه حریف شد.

 

لواندوفسکی بعد از این گل انگیزه بیشتری پیدا کرد و در حالی که مشخص بود کل بار تیمش را به دوش می کشد یک بار دیگر و این بار با پای چپ در دقیقه 84 موفق به گلزنی شد تا بازی را به تساوی بکشاند. تنها چند دقیقه برای لهستانی فرصت باقی بود تا گل برتری را وارد دروازه سوئد کنند اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه این سوئد بود که در دقیقه 4+90 گل سوم را به ثمر رساند تا یورو 2020 برای لواندوفسکی و یارانش خیلی زود و خیلی تلخ به پایان برسد.

 

1615548

دیدگاه‌ها