کد خبر : 1763558 | 03 تیر 1400 ساعت 12:19 | 59.7K بازدید | 1 دیدگاه

بنا بر ادعای روزنامه الاتحاد امارات

دیدارهای مقدماتی جام جهانی در آسیا رفت و برگشتی شد

روزنامه الاتحاد امارات مدعی شد که دیدارهای مرحله سوم و پایانی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.

دیدارهای مقدماتی جام جهانی در آسیا رفت و برگشتی شد

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الاتحاد امارات نوشت که فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا و همتای آسیایی خود، سیستم دیدارهای رفت و برگشتی را برای مرحله سوم و پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تصویب کردند که بحث شکایت اسپانسرینگ در این زمینه کاملا تأثیرگذار بوده است.


این روزنامه نوشته است طی گفتگوهایی که طی چند روز گذشته بین دو طرف به انجام رسید، AFC و فیفا بر روی جزئیات و سیستم قرعه کشی که اول ژوئیه برگزار می شود، به توافق رسیدند. مراسمی که قرار است طی آن، 12 تیم در دو گروه شش تیمی به مصاف هم بروند.


الاتحاد در ادامه آورده است: این تصمیم پس از دریافت شکایات بازاریابی از طرف شرکت های حامی مالی توسط فدراسیون بین المللی فوتبال انجام شده است. همچنین AFC، پس از خسارات وارده به این شرکتها در نتیجه اعمال سیستم برگزاری متمرکز بازی ها در زمین بی طرف در مسابقات مقدماتی مرحله دوم، خواستار برگزاری دور پایانی به صورت رفت و برگشتی شده است.


 طبق پیگیری های انجام شده، AFC طی جلسه با مسئولان مدیریت مسابقات فیفا، چندین سناریو را برای مقابله با هر گونه شرایط اضطراری در آینده با توجه به ادامه بیماری همه گیر Covid-19 که همچنان بر بسیاری از مناطق قاره سایه می اندازد، در نظر گرفته است.


ظاهرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی از طرح های پیشنهادی خود اعلام کرده است مسابقات در 3 ماه سپتامبر، اکتبر و نوامبر و به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود و ادامه بازی ها به صورت رفت و برگشت از ژانویه 2022 به انجام برسد چرا که وضعیت کرونایی کشورها تا آن زمان رو به بهبودی رفته که به دلیل قضیه اسپانسرینگ، این طرح رد شده است.


با این حال، شکایات شرکت های حامی مالی و اسپانسرینگ و تمایل فیفا به بازگشت زندگی به حالت عادی و همچنین پایبندی به اصل فرصت های برابر بین تیم های رقیب، همگی از دلایل حذف گزینه بازی در یک تورنمنت متمرکز و ترکیبی به میزبانی یک کشور خاص بود.


روزنامه الاتحاد در پایان و به نقل از منابع آگاه نوشته است: در این جلسه که روز گذشته از طریق سیستم ویدیو کنفرانس برگزار شد، فیفا و AFC در مورد گزینه وضعیت اضطراری مربوط به ناتوانی هر کشور در میزبانی از تیم مهمان به توافق رسیدند.


در این رابطه قرار است هر کشور یک استادیوم جایگزین در یک سرزمین بی طرف یا یک کشور همسایه انتخاب کند تا در صورت عدم توانایی در برگزاری مسابقه، بازی در آنجا برگزار شود. البته این به شرطی است که حداقل 10 روز قبل از تاریخ برگزاری مسابقه رسمی این اتفاق رخ دهد.

دیدگاه‌ها