کد خبر : 1763605 | 03 تیر 1400 ساعت 16:06 | 19K بازدید | 5 دیدگاه

پس از 40 هزار بار شبیه سازی مسابقات

فرانسه و بلژیک، بخت های اول قهرمانی

تیم هوش مصنوعی Stats Perform براساس یک سری اطلاعات و داده، همچنان تیم ملی فرانسه را شانس نخست قهرمانی یورو 2020 می داند.

به گزارش "ورزش سه"، مرحله گروهی رقابت های یورو 2020 به پایان رسید و چهره 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد. در مهمترین دیدارهای این مرحله، بلژیک و پرتغال با یکدیگر روبرو می شوند، کرواسی به مصاف اسپانیا می رود و انگلستان پذیرای آلمان خواهد بود.


تیم هوش مصنوعی Stats Perform که در نخستین آنالیز خود از رقابت های یورو، با 20.5 درصد شانس تیم ملی فرانسه را برای کسب عنوان قهرمانی بالاتر از سایرین می دانست، در جدیدترین آپدیت خود با وجود کاهش احتمال قهرمانی خروس ها به عدد 19.6 درصد، همچنان معتقد است که شاگردان دیدیه دشان از بخت بالایی برای تصاحب عنوان قهرمانی برخوردارند.

 

1615749


در نخستین آنالیز Stats Perform  فرانسه با 20.5 درصد شانس نخست قهرمانی بود و اکنون این احتمال اندکی کاهش یافته است. هم تیمی های روملو لوکاکو نیز در این آنالیز، بخت دوم تصاحب جام به شمار می رفتند و اکنون وضعیت برای آنها فرقی نکرده است. جهش انگلستان و افزایش شانس قهرمانی سه شیرها نیز از نکات جالب توجه در جدول بعدی است.

 


مدل پیش بینی Stats Perform در رقابت های یورو 2020، احتمال هر نتیجه مسابقه (برد، تساوی یا باخت) را با استفاده از شانس بازار شرط بندی و رده بندی تیم ها در داده ها و اطلاعات خود تخمین می زند. این داده ها و شانس و رتبه بندی تیم ها، بر اساس عملکرد تیمی اخیر و در دیدارهای گذشته به دست می آید.


این مدل با استفاده از احتمالات نتیجه مسابقه با ترکیب گروه ها و آنالیز گام به گام مراحل حذفی، قدرت حریفان و دشواری "مسیر رسیدن به فینال" را در نظر می گیرد.


مدل Stats Perform Euros Prediction باقی مانده مسابقات را 40 هزار بار شبیه سازی کرده است. با تجزیه و تحلیل نتیجه هر یک از این شبیه سازی ها، مدل احتمال پیشرفت را برای هر تیم در هر مرحله از مسابقات در نظر می گیرد تا پیش بینی های نهایی را ایجاد کند.

 

1615750


در جدیدترین آنالیزهای Stats Perform، همچنان خروس ها بخت نخست قهرمانی هستند. جهش انگلستان از نکات جالب این جدول است.

 


با ذکر این نکات، بلژیک با افزایش شانس قهرمانی خود به عدد 17.9 درصد، از بخت بالایی برای قهرمانی محسوب می شود. آنها پیش از این 15.7 درصد شانس برای تصاحب جام قهرمانی یورو 2020 را داشتند. نکته مهم این است که از بین آنها و فرانسه، تنها یک تیم می تواند راهی فینال شود چرا که مسیر دو تیم در مرحله نیمه نهایی به هم می رسد.


اسپانیا نیز که پیش از آغاز مسابقات یکی از تیم های مدعی قهرمانی محسوب می شد، در رده سوم تیم های مدعی قهرمانی است. آنها اکنون از 12.9 درصد بخت کسب عنوان قهرمانی برخوردارند. لاروخا پیش از این 11.3 درصد شانس برای به خانه بردن کاپ قهرمانی یورو را در اختیار داشت.

 

1615751


آلمان با کاهشی اندک، در رتبه چهارم تیم های مدعی قهرمانی است. آنها قبلا 9.8 درصد شانس برای قهرمانی داشتند که این احتمال اکنون به 9.3 درصد رسیده است. هلند و انگلستان نیز با 8.5 درصد شانس قهرمانی، در رده پنجم مشترک ایستاده اند.


نکته عجیب دیگر نیز در این پیش بینی به تیم ملی ایتالیا برمیگردد. شاگردان مانچینی که این رقابت ها را با اقتدار آغاز کرده اند، در نخستین آنالیز Stats Perform با در اختیار داشتن 7.6 درصد شانس قهرمانی در جایگاه ششم ایستاده بودند و اکنون با افزایش اندک 4 دهم درصدی، بختشان برای قهرمانی به 8 درصد رسیده و به رتبه هفتم سقوط کرده اند.

دیدگاه‌ها