کد خبر : 1763760 | 04 تیر 1400 ساعت 15:01 | 31.1K بازدید | 1 دیدگاه

تهدید واینالدوم؛ شعار بدهند، از زمین بیرون می رویم

کاپیتان تیم ملی هلند در مقابل شعارهای نژادپرستانه علیه خود و دیگر رنگین پوستان هلند هشدار داد.

تهدید واینالدوم؛ شعار بدهند، از زمین بیرون می رویم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند توانست به راحتی و با کسب رتبه نخست راهی دور یک هشتم نهایی یورو 2020 شود و یکشنبه در بوداپست مجارستان باید به مصاف جمهوری چک برود. 

 

 

1614786

 

 

ورزشگاه پوشکاش آرنا روز بازی پر از تماشاگر خواهد بود و به دلیل سوابق بد نژادپرستی در مجارستان و نیز حواشی اخیر مربوط به بازوبند کاپیتانی رنگین، جورجینیو واینالدوم کاپیتان تیم می هلند بیم این را دارد تا علیه وی و دیگر سیاه پوستان هلند شعارهای نژادپرستانه سر داده شود.

مدت هاست یوفا در تلاش برای مبارزه با نژادپرستی است ولی هر از چند گاهی در ورزشگاه مختلف شاهد توهین به سیاه پوستان بوده ایم و این روند ادامه دارد.

 

 

1614787

 

 

واینالدوم در نشست خبری امروز خود گفت:«معتقدم یوفا باید اقداماتی موثرتر برای مبارزه با نژادپرستی انجام دهد. قوانینی سخت گیرانه تر که از بازیکنان حمایت کند. هنوز نمی دانم اگر روز بازی با چک با شعارهای نژادپرستانه روبرو شوم، چه خواهم کرد ولی به ترک زمین فکر کرده ام.

ابتدا به این موضوع فکر کردم ولی سپس گفتم شاید این باعث شود حریف بهانه خوبی پیدا کند و هواداران شان با شعارهای نژادپرستانه عامدانه کاری کنند از زمین بیرون بروم. در هر صورت ابتدا با بازیکنان صحب خواهم کرد و شاید همه تیم بیرون برویم. اگر یوفا در این زمینه حامی ما باشد، اقدامی مثبت است ولی اگر جریمه شویم، طبعا در جهت کمک به نژادپرستان خواهد بود.»

دیدگاه‌ها