کد خبر : 1763948 | 05 تیر 1400 ساعت 12:38 | 169.2K بازدید | 37 دیدگاه

گزارش شرق الاوسط از کلاف پیچیده میزبانی 

استقلال کوتاه نمی‌آید؛ الهلال به تهران بیا!

روزنامه شرق الاوسط در گزارشی پرده از تلاش استقلالی‌ها برای میزبانی از الهلال در تهران پرده برداشته است.

استقلال کوتاه نمی‌آید؛ الهلال به تهران بیا!

به گزارش "ورزش سه"، حضور دو تیم استقلال و فولاد خوزستان در کشور عربستان برای انجام بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سبب شده تا باشگاه استقلال امیدوار به میزبانی از الهلال در خاک ایران باشد و علی‌رغم قوانینی که AFC در این زمینه و انجام بازی در زمین بی طرف برای نمایندگان دو کشور در نظر گرفته، باشگاه استقلال با اعتراض به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان برگزاری بازی در ایران شده است.
این موضوعی است که روزنامه شرق الاوسط در آخرین شماره خود به آن پرداخته و گزارش مفصلی در مورد ماجرای میزبانی استقلال و تلاش باشگاه ایرانی برای میزبانی از الهلال در تهران پرده برداشته است؛ این گزارش را در ادامه می خوانید.

 

« علی رغم لوایح و قوانینی که AFC در مورد بازی در زمین های بی طرف و بازی هایی که تحت این چارچوب برگزار می شود، باشگاه استقلال تهران نسبت به این شرایط اعتراض کرده و گفته تمام تلاشش را خواهد کرد تا مسابقه برابر الهلال در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا در تهران برگزار شود. استقلال در این زمینه بیانیه ای داده و در آن اشاره شده که استقلال نامه ای از AFC دریافت کرده که باید بازی در زمین بی طرف برگزار شود ولی باشگاه استقلال تمام تلاشش را خواهد کرد که مشکل را حل کند و در تهران میزبان الهلال باشد. باشگاه استقلال همچنین در این نامه ذکر کرده که اگر شرایط میزبانی در تهران فراهم نشد، در دوبی از الهلال میزبانی خواهد کرد. 
چندی پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا از زمان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا پرده برداشت و به النصر عربستان این فرصت را داد که به دلیل کسب رتبه اول، مکان بازی با نماینده ایران را انتخاب کند و همین اختیار در مورد بازی الهلال و استقلال، به استقلال داده شده است.

 

1616430


طبق اعلام AFC مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا 22 ام و 233 ام شهریور از سر گرفته خواهد شد؛ در روز اول استقلال با الهلال بازی خواهد کرد و الشارجه با الوحده امارات. روز دوم هم النصر با تراکتور مصاف خواهد داد و پرسپولیس به مصاف دوشنبه تاجیکستان می رود.


از مارس 2016 کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شرایط سیاسی و قطع رابطه ایران و عربستان، تصمیم گرفت مصاف تیم های دو کشور را در زمین بی طرف برگزار کند. چند سالی این اتفاق رخ نمی داد، ولی استقلال و فولاد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که به صورت متمرکز برگزار شد، در عربستان برگزار شد.


لازم به ذکر است آخرین دیداری که میان الهلال و استقلال در ایران برگزار شده، آپریل 2013 بوده که دو تیم در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با حضور 80 هزار نفر بازی کردند و الهلال با گل نواف عابد برنده بازی شد. 


استقلال و الهلال طی سال های گذشته پس از تصمیمی که برای برگزاری بازی در کشور بی طرف گرفته شد، 4 مرتبه با هم در کشورهای عمان، کویت، قطر و امارات و بازی کرده اند. در فصل اول استقلال کشور عمان را برای میزبانی برگزید و الهلال هم کویت را. در فصل بعدی اما استقلال ورزشگاهی در دوحه را انتخاب کرد و الهلال هم ورزشگاه محمد بن زیاد باشگاه الجزیره در ابوظبی را انتخاب کرد.

دیدگاه‌ها