کد خبر : 1763996 | 05 تیر 1400 ساعت 11:09 | 52.8K بازدید | 7 دیدگاه

پاسخ مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر؛

چرا سوپرجام برای پرسپولیس معوق شد، استقلال نه؟

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در واکنش به تعویق دیدار پرسپولیس و عدم انجام آن در سوپرجام دو فصل گذشته، توضیحاتی را ارائه کرد.

چرا سوپرجام برای پرسپولیس معوق شد، استقلال نه؟

به گزارش "ورزش سه" یکی از چالش‌های برگزاری سوپرجام فصل گذشته فوتبال ایران که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی میان پرسپولیس و تراکتور انجام گرفت، اعتراض هواداران استقلال به تعویق طولانی‌مدت زمان برگزاری این مسابقه بود در شرایطی که دو فصل گذشته، درخواست باشگاه استقلال برای تعویق دیدار سوپرجام رد شد و با رأی انضباطی، نتیجه بازی به سود پرسپولیس رقم خورد و جام قهرمانی به این تیم رسید.

 

سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در این‌باره شب گذشته در برنامه شب‌های فوتبالی گفت: اینکه فصل گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و الان چه اتفاقاتی، هر تقویمی شرایط خاص خودش را دارد؛ این‌طور نیست که ما برای تیمی منتظر شویم و برای تیم دیگر نه. فقط مسئله شرایط حاکم بر آن ایام بوده است. ما سوپرجام را بنا داشتیم در نیم‌فصل برگزار کنیم، چرا که در آغاز فصل همان‌طور که عرض کردم به قرنطینه پاندمی کرونا برخورد کردیم و نتوانستیم برگزار کنیم.

 

وی افزود: حتی نگرانی این را در آن مقطع داشتیم که لیگ‌مان آغاز خواهد شد یا خیر، قاعدتا وقتی هنوز به سمت برگزاری لیگ برتر با اطمینان نمی‌توانستیم برویم، نمی‌توانستیم بگوییم که سوپرجام که در اولویت دوم است را پیش از شروع لیگ می‌خواهیم برگزار کنیم. بنا به مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ برگزاری سوپرجام را به نیم‌فصل بردیم اما در نیم‌فصل هم ناگهان بحث تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا و فشردگی مسابقات و ... باعث شد تا به طور سوپرجام تحت‌الشعاع برنامه‌های تحمیلی قرار گیرد.

 

سهیل مهدی در ادامه توضیحات خود این‌چنین گفت: ما آخرین برنامه‌ای داشتیم که نیم‌فصل را برگزار کنیم، یک روز قبل از اعزام تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات مقدماتی جام جهانی بود، که بنا به تغییر ناگهانی برنامه که از سوی سرمربی محترم تیم ملی انجام گرفت و دو روز پیش از برنامه‌ریزی اولیه، تیم ملی به اردو رفت، عملا بازی‌های معوقه استقلال و شهر خودرو و فولاد و نفت مسجدسلیمان  و سوپرجام که قرار بود در آن مقطع برگزار شود ملغی شد.

 

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در بخش پایانی صحبت‌های خود در این زمینه گفت: تقویم مسابقات ما از پیش از اردوی تیم ملی به بعد از اردوی تیم ملی موکول شود؛ ما از روز اول به هواداران دو تیم قول داده بودیم که سوپرجام را برگزار کنیم و اگر در آن تاریخ برگزار نمی‌کردیم، دیگر امکان برگزاری این مسابقه به واسطه فشردگی تقویم مسابقات وجود نداشت.

دیدگاه‌ها