کد خبر : 1764125 | 05 تیر 1400 ساعت 22:30 | 36.2K بازدید | 22 دیدگاه

فرصت چهارمی تی‌تی‌ها از دست رفت؛

پدیده 2- تراکتور 1؛ جذاب و جنجالی با برد رحمتی

شاگردان رحمتی در دیداری نزدیک و پُربرخورد موفق به کسب پیروزی مقابل تراکتور شدند.

پدیده 2- تراکتور 1؛ جذاب و جنجالی با برد رحمتی

به گزارش "ورزش سه"، پدیده پس از آنکه با برد مقابل گل‌گهر به استقبال تعطیلات لیگ برتر رفت، در مسابقه اخیرش برابر استقلال شکست خورد، اما آنها امشب در تقابل با تراکتور در تلاش برای کسب پیروزی خانگی و فرار از جمع تیم‌های پایین جدول بودند که موفق شدن با وجود 10 نفره شدن از دقیقه 20 ، با گل‌های حسین مهربان و امین قاسمی‌نژاد در مقابل تک‌گل علی فتحی به برتری دست یابند و به رتبه نُهم جدول صعود کنند. سرخ‌پوشان آذربایجان نیز که اعتراض شدیدی نسبت به داوری این دیدار داشتند، با شکست در مشهد دست خالی زمین را ترک کردند و نتوانستند به رتبه چهارم صعود کنند.


هفته بیست و چهارم لیگ برتر؛ شنبه: 1400/04/12 ؛ ساعت 20:30
استادیوم: امام رضا(ع) مشهد/ بدون تماشاگر
داور: امیر عرب‌براقی/ کمک‌ها: مهدی عالیقدر و محمد عطایی؛ داور چهارم: مسعود حقیقی/ ناظر داوری: عباس تیموری.

 


پدیده مشهد

  • میلاد فراهانی
  • احسان حسینی
  • رضا یزدان‌دوست
  • علی نعمتی
  • یوسف وکیا
  • محمدرضا فلاحیان
  • امیرحسین کریمی
  • صادق صادقی(32- حسام پورهاشم)
  • مهرداد بایرامی(58-امیرحسن جعفری(77- ابوذر صفرزاده))
  • امین قاسمی‌نژاد
  • حسین مهربان(77- احمد الجبوری)

سرمربی: سید مهدی رحمتی

 

1616581

 


تراکتور تبریز

  • حبیب فرعباسی
  • هادی محمدی
  • سعید ایران‌خواه
  • میلاد فخرالدینی
  • میثم تیموری
  • اکبر ایمانی
  • محمد قنبری
  • بهزاد سلامی(65- سید ابوالفضل رزاق‌پور)
  • محمد قادری(65- علی فتحی)
  • سامان نریمان‌جهان(81- امین اسدی)
  • محمد عباس‌زاده

سرمربی: رسول خطیبی

 

1616580

 

 

اخطار


علی نعمتی(8) یوسف وکیا(15) امیرحسین کریمی(63)میلاد فراهانی(88) از پدیده
میلاد فخرالدینی(8) از تراکتور

 

اخراج


علی نعمتی(20) از پدیده

 

 

شرح گل


پدیده 1 - تراکتور 0 (دقیقه 51: حسین مهربان): بازیکنان پدیده کرنر سمت چپ زمین را کوتاه کار کردند که ارسال پای راست امین قاسمی‌نژاد به مقابل تیرک اول را حسین مهربان با ضربه سر زد و گل اول پدیده را به ثمر رساند.

 

1616579

 

پدیده 1 - تراکتور 1 (دقیقه 70: علی فتحی): پاس رو به جلوی رزاق‌پور در جناح چپ زمین به محمد قنبری رسید که سانتر بی‌نقص او را علی فتحی با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

پدیده 2 - تراکتور 1 (دقیقه 86: امین قاسمی‌نژاد): پنالتی اعلام شده به سود پدیده را امین قاسمی‌نژاد با شوت به سمت چپ دروازه تبدیل به گل کرد و پدیده را پیش انداخت.

 

 


لحظات حساس:

 

دقیقه 10: شوت راه دور اکبر ایمانی ثمری نداشت و از کنار دروازه پدیده راهی اوت شد.
دقیقه 11: پاس به بغل مهربان و شوت محکم علی نعمتی با پای چپ را فرعباسی با واکنش خوبی به کرنر فرستاد.

دقیقه 19: اشتباه عجیب میثم تیموری در خط دفاعی تراکتور، امین قاسمی‌نژاد را در موقعیت تک به تک با فرعباسی قرار داد که مهاجم پدیده از این فرصت عالی استفاده نکرد و توپ را به بیرون زد.
دقیقه 20: محمد قادری با سرعت بالا در آستانه تک به تک شدن با میلاد فراهانی بود که علی نعمتی، مدافع پدیده در قوس محوطه جریمه روی او مرتکب خطا شد تا داور کارت قرمز مستقیم به این بازیکن بدهد.
دقیقه 23: ضربه ایستگاهی میلاد فخرالدینی دقت لازم را نداشت و پس از برخورد به دیوار دفاعی بازیکنان پدیده به کرنر رفت.
دقیقه 24: سانتر نریمان‌جهان از روی کرنر و ضربه سر عباس‌زاده به مدافع پدیده برخورد کرد و دوباره راهی کرنر شد.
دقیقه 24: توپ ارسالی از روی کرنر به مقابل دروازه خالی پدیده را میثم تیموری در فرصت عالی گلزنی نتوانست استفاده کند و ضربه سر او به اوت رفت.

دقیقه 29: ارسال بایرامی از جناح راست زمین را صادق صادقی پس از یک- دو با امین قاسمی‌نژاد با شوت محکم زد که واکنش خوب فرعباسی اجازه گلزنی به پدیده را نداد و در ریباند هم شوت قاسمی‌نژاد ثمری نداشت.

دقیقه 41: شوت تماشایی بهزاد سلامی از پشت محوطه جریمه را میلاد فراهانی با واکنش زیبایی از کنج دروازه بیرون کشید.

دقیقه 44: شوت محکم فخرالدینی در محوطه جریمه پدیده به تیرک عمودی دروازه این تیم اصابت کرد و دفع شد.

 

1616576

 

دقیقه 49: ارسال نریمان‌جهان از روی کرنر و ضربه سر سعید ایران‌خواه را فراهانی از گوشه درواوزه بیرون کشید و در اختیار گرفت.

دقیقه 54: شوت پای چپ قنبری از پشت محوطه جریمه را فراهانی در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 55: بایرامی با سرعت بالای خود به خوبی از بین مدافعان تراکتور عبور کرد و در موقعیت تک به تک با فرعباسی قرار گرفت که شوت بیرون پای او در شرایط نامتعادل را دروازه‌بان تراکتور با پا دفع کرد.

دقیقه 62: ضدحمله سریع پدیده را امیرحسن جعفری با شوت محکم به سمت دروازه تراکتور زد که فرعباسی توپ را دفع کرد.

دقیقه 67: تراکتوری‌ها بازهم یک فرصت عالی گلزنی را هدر دادند و این بار توپ ارسالی از جناح چپ زمین به مقابل دروازه پدیده با ضربه سر فخرالدینی به اوت رفت.

دقیقه 72: علی فتحی به دنبال دبل مقابل پدیده بود که شوت زیبای او از پشت محوطه جریمه با واکنس زیبای فراهانی تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 73: ارسال قنبری از کرنر و ضربه سر اکبر ایمانی از بالای دروازه پدیده رد شد.

دقیقه 75: شوت راه دور رزاق‌پور به شکل خطرناکی از بالای دروازه پدیده عبور کرد.

دقیقه 79: فرصت فوق‌العاده گلزنی برای پدیده را امین قاسمی‌نژاد هدر داد و شوت روی پای او با سرعت زیاد از بالای دروازه تراکتور رد شد.

دقیقه 84: ابوذر صفرزاده در محوطه جریمه تراکتور برخوردی با مدافع تراکتور داشت که داور در تصمیم بحث‌برانگیزی اعلام پنالتی کرد.

 

1616600


دقیقه 88: برخورد مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه پدیده اتفاق افتاد که داور با وجود اعتراض تراکتوری‌ها بازی را ادامه داد.

دقیقه 3+90: نفوذ فتحی به محوطه جریمه پدیده و شوت زمینی او در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 5+90: فخرالدینی در محوطه جریمه پدیده سرنگون شد که داور باز هم ادامه بازی را اعلام کرد.
دقیقه 6+90: آخرین فرصت عالی تراکتور با شوت محمد عباس‌زاده در آستانه گل شدن بود که فراهانی با واکنش دیدنی توپ را دفع کرد.

 

 

بهترین بازیکن


میلاد فراهانی، دروازه‌بان پدیده ستاره تیمش در تقابل با تراکتور بود و اگر واکنش‌های او نبود، شاگردان خطیبی می‌توانستند با برد و حتی اختلاف گل بالا زمین را ترک کنند. فراهانی در هر دو نیمه و به ویژه در لحظات پایانی فشار زیادی متحمل شد و روی شوت‌های راه دور و موقعیت‌های تک به تک نمایش خوبی داشت.

 

اتفاق ویژه


از آخرین برد پدیده مقابل تراکتور در مشهد 5 سال و 10 ماه می‌گذشت و آخرین بار ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ مشهدی‌ها موفق شدند تراکتور را در خانه با تک گل محسن یوسفی شکست دهند که امشب این طلسم شکسته شد.

 


در حاشیه:


* حمید بوحمدان، هافبک دفاعی تراکتور بخاطر مصدومیت در زمان گرم کردن از ترکیب این تیم خارج و جای خود را به محمد قنبری داد.
* محمد قنبری پس از پشت سر گذاشتن محرومیت به فهرست و ترکیب تراکتور مقابل پدیده رسید.
* محمدرضا خانزاده با وجود سفر به همراه تراکتور به مشهد و حضور در ورزشگاه، به دلیل آسیب دیدگی در ترکیب این تیم حضور ندارد و مهدی تیکدری و پیمان بابایی دیگر مصدومان این تیم هستند.
* محمدعرفان معصومی بخاطر محرومیت در لیست پدیده قرار نگرفته است.
* امین قاسمی‌نژاد قبل از شروع مسابقه به سمت رسول خطیبی رفت و مهرداد بایرامی، مهاجم پدیده نیز با دسته گل از سرمربی سابق خود در تیم تبریزی استقبال کرد.

 

1616553

 

* در دقیقه 7 برخورد فیزیکی شدیدی بین بازیکنان دو تیم اتفاق افتاد که با کارت زرد برای نعمتی و فخرالدینی همراه بود.
* در دقیقه 10 صحنه مشکوک به خطای پنالتی در محوطه جریمه پدیده رخ داد که داور بازی را دنبال کرد.

* در دقیقه 44 نریمان‌جهان در محوطه جریمه پدیده پس از برخورد با مدافع این تیم سرنگون شد که داور اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت.

* بعد از اخراج نعمتی، پدیده با سه مدافع به بازی ادامه داد و با ارسال پاس‌های بلند، پشت خط دفاعی میهمان را برای ضدحملات هدف گرفت.
* محمد نوازی بارها در جریان بازی به تصمیمات داور دیدار اعتراض کرد. او داور چهارم و حتی ناظر بازی را بارها با اعتراض‌هایش وادار به واکنش کرد.
* پس از 10 نفره شدن میزبان، رسول خطیبی و دستیارانش در کنار نیمکت به مشورت پرداختند، اما این صحبت‌ها منجر به تغییری در ترکیب میهمان در نیمه اول نشد.
* برخورد شدید دو بازیکن پدیده و تراکتور داخل محوطه جریمه میزبان در واپسین دقیقه نیمه اول منجر به مصدومیت جدی هر دو شد. فخرالدینی و یزدان‌دوست پس از مداوا به زمین بازگشتند.

* امیرحسین کریمی، هافبک پدیده در دقیقه 64 بخاطر واکنش تند به خطیبی با کارت زرد جریمه شد که پس از این صحنه، کادر فنی پدیده از سرمربی تراکتور عذرخواهی کردند.

* مهار توپ توسط میلاد فراهانی سنگربان پدیده در دقیقه ۷۰ به مصدومیت او انجامید. اشکان نامداری مربی دروازه‌بان های پدیده که خود را به کنار خط رسانده بود با اشاره‌های دست از رحمتی خواست تا بازیکن مصدوم را تعویض کند، اما سرمربی پدیده به حضور فراهانی اصرار داشت و در نهایت نیز گلر پدیده به بازی ادامه داد.
* در دقیقه ۸۰ و پس از بیرون زدن توپ توسط قاسمی‌نژاد در حالی که فرصت تک به تک کردن هم‌تیمی را داشت موجب شد رحمتی با حسرت زیاد کنار خط زانو بزند.
* مربیان تراکتور به شدت نسبت به پنالتی اعلام شده به سود پدیده در دقیقه 84 و در ادامه عدم اعلام پنالتی به سود تراکتور در دقیقه 88 به شدت به داوری معترض شدند.

 

دیدگاه‌ها