کد خبر : 1764199 | 06 تیر 1400 ساعت 08:25 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

فعلا سکوت کرده‌ام

سامری: تیم ملی بسکتبال نیاز به تغییر رویه دارد

سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال نفت آبادان گفت: یکسری دلخوری‌ها وجود دارد، اما سکوت کرده‌ام تا حاشیه‌ای از طرف من ایجاد نشود.

سامری: تیم ملی بسکتبال نیاز به تغییر رویه دارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حماد سامری درباره جدا شدنش از تیم بسکتبال نفت آبادان پس از ده سال، توضیح داد: بنده فعلا سعی دارم صحبتی نکنم تا حاشیه‌ای برای باشگاه ایجاد نشود، اما به هر حال هر شروعی یک پایانی دارد و خداحافظی هم همیشه نباید با ناراحتی باشد. با این حال ‌یکسری دلخوری‌ها هست اما سعی می‌کنم سکوت کنم و صحبتی نباشد تا باشگاه در شرایط بهتر به جذب مربی‌ و بازیکن‌ بپردازد.

 

او ادامه داد: دوست ندارم از طرف من حاشیه‌ای باشد و از روزی که این باشگاه در دسته دو بود تا الان که خدا را شکر نفت آبادان از تیم‌های خوب ایران است، همیشه خوشحالی ‌و ناراحتی ما با این‌ باشگاه بود. با وجود جدا شدن مسیرمان، دلم نمی‌خواهد از طرف من مشکلی پیش بیاید. فعلا سکوت‌ کرده‌ام تا تیم در آرامش باشد.

 

سامری درباره احتمال پیوستنش به تیم‌های دیگر لیگ برتری نیز گفت: من بعد از اتمام لیگ با چند تیم صحبت‌هایی داشتم اما به نتیجه نهایی نرسیدیم. یکسری شرایط‌ بود که به توافق نرسیدیم و به نظرم انتخاب تیم هم از طرف من سخت گیرانه بود. معتقد بودم باید تیمی مقصدم باشد که در چارچوب خاصی کار کند و برای قهرمانی بجنگد، یا حداقل تیمی باشد که به لحاظ فنی شرایط مد نظر مرا داشته باشد. شرایط آنطور که می‌خواستیم پیش نرفت و مذاکرات ادامه نیافت.

 

او در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف امسال در لیگ حضور نخواهد داشت؟ اظهار کرد: احتمال این اتفاق زیاد هست چون مذاکرات جدی با باشگاه خاصی ندارم.

 

سامری درباره روند آماده سازی تیم ‌ملی برای المپیک نیز گفت: قطعا وقتی قرار است در المپیک با فرانسه ‌و آمریکا بازی کنید قاعدتا بهترین فرصت هست که یکسری امکانات خاص برای تیم‌ ملی در نظر گرفته شود. به عنوان‌ مثال بنده شنیدم که قرار است با اسپانیا بازی‌ برگزار شود که یک اقدام خوب است، اما باید تعداد بازی‌های ما با تیم‌های بزرگ بیشتر شود. ایران بازی‌های خوبی در جام جهانی انجام داد، ولی به نظرم امسال که المپیک است می‌شد با تیم‌های دیگری بجز ژاپن بازی برگزار شود.

 

او تاکید کرد: مسلما شرایط تیم‌ ملی در بازی با تیم‌های فرانسه و آمریکا نسبت به بازی با سوریه ‌و عربستان خیلی متفاوت‌ خواهد بود، چون این حریفان‌ بازی و عملکردشان‌ خیلی تفاوت دارد. تیم‌ ملی باید خودش را برای این تفاوت سطح آماده کند اگر نتیجه خوبی می‌خواهد.

 

سامری در پاسخ به این سوال که از نظر او موفقیت بسکتبال ایران در المپیک کسب چه نتیجه‌ای می‌تواند باشد؟ توضیح داد: ایران باید بتواند در دور گروهی ‌یک‌ برد را به دست آورد که در آن صورت نتیجه بسیار قابل قبولی است. همچنین باید بتواند بازی‌های خوب‌ و نزدیکی‌ را انجام دهد. برای ایران با این شرایط و تدارکاتی که دارد نتیجه خوبی خواهد بود و نباید بیشتر از این رویا پردازانه صحبت کنیم. البته اگر قرار است به همین هدف هم برسیم هنوز نیاز به کار بیشتر داریم و آقای شاهین‌طبع با این بازی‌های مطمئنا تیم را به فرم بهتری می‌رساند.

 

او در پایان گفت: ما تصاویر و فیلم‌های بازی‌های ایران با ژاپن را نمی‌بینیم، اما باخت در بازی اول به ژاپن آن هم با اختلاف امتیاز زیاد خیلی تعجب برانگیز است و تیم ملی باید فرم بازی‌ خود را تغییر دهد تا با یک‌ شرایط خوب در المپیک، بازی‌های آبرومندانه‌ای را ارائه کند.

دیدگاه‌ها