کد خبر : 1764252 | 06 تیر 1400 ساعت 12:52 | 98.7K بازدید | 35 دیدگاه

تیمی که باید به داوری معترض باشد ماییم 

ترابی: ما مثل آنها مشکلاتمان را فریاد نمی‌زنیم!

وینگر ملی‌پوش پرسپولیس در بازگشت از سفر نفسگیر رفسنجان می‌گوید هم تیمی‌هایش باید در سراسر یک ماه رقابتی پیش رو متمرکز باقی بمانند.

ترابی: ما مثل آنها مشکلاتمان را فریاد نمی‌زنیم!

 

به گزارش "ورزش سه"، مهدی ترابی بعد از حضور کوتاه مدت در قطر به ایران برگشت و بدون شک یکی از مهره‌های تاثیر گذار پرسپولیس محسوب می‌شود. او در این تیم پرستاره نقش مهمی دارد و طبیعتا در چند بازی مانده تا پایان فصل هم می‌تواند عنصری تاثیر گذار در راه قهرمانی باشد. ترابی در مورد وضعیت پرسپولیس، شانس قهرمانی و شرایطی که خودش در این تیم دارد به سوالات خبرنگار ورزش سه پاسخ می‌دهد. در این گفت و گو با ترابی در مورد نتایج تیم ملی هم صحبت کردیم و این مصاحبه را می‌خوانید.


*بازی با مس چطور بود؟ 

ترابی: بازی بسیار سختی بود خصوصا این‌که روی چمن مصنوعی بازی کردیم و مس دوست نداشت در زمین خودش شکست بخورد و در نهایت توانستیم به یک پیروزی مهم دست پیدا کنیم.

 

*بازیکنان و کادر فنی مس به گل عبدی معترض هستند و اعتقاد آن‌ها این است این بازیکن توپ را با دست کنترل کرده است. نظر تو چیست؟

ترابی: من با خود مهدی صحبت کردم و او با صراحت گفت توپ به دستش نخورده است، فکر می‌کنم خطای دید برای بعضی رخ داده است. عبدی به طور عالی توپ را کنترل و وارد دروازه کرد. اگر تیمی بخواهد نسبت به داوری معترض باشد آن تیم پرسپولیس است. مس باید به خاطر خطای مدافع این تیم روی مغانلو ده نفره می‌شد. اگر این خطا درون محوطه بود و برای ما پنالتی گرفته می‌شد قطعا ماجرا فرق می‌کرد. داور پشت محوطه خطا گرفت و باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد ولی نمی‌دانم چرا چنین تصمیمی نگرفت.

 

*با توجه به رقابت نزدیکی که با سپاهان دارید چقدر احتمال می‌دهی پرسپولیس قهرمان شود؟

ترابی: سپاهان یک تیم خوب و با کیفیت است و سابقه چند قهرمانی دارد ولی ماهم پرسپولیسیم و چهار فصل پیاپی قهرمان شدیم و کسب پنجمین قهرمانی پیاپی مهم است و هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. امیدوارم که در نهایت در بازی‌های باقی‌مانده بهترین عملکرد ممکن را داشته و با کسب نتایج لازم پنجمین قهرمانی را به دست آوریم.

 

1616764

 

*شما در جام حذفی باید مقابل استقلال بازی کنید که فینالی زود هنگام است. به نظر تو بهتر نبود دو تیم در مراحل بالاتر باهم روبرو می‌شدند؟

ترابی: ما قبل از بازی با استقلال اگر اشتباه نکنم باید مقابل گل‌گهر، فولاد و آلومینیوم قرار بگیریم. تمام تمرکز ما به این سه مسابقه معطوف است که بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و در صدر جدول بمانیم. برای بازی با استقلال به اندازه کافی فرصت برای صحبت کردن وجود دارد

 

*کمی در مورد شرایط خودت صحبت کن. به نظر می‌رسد نسبت به دور قبل که در پرسپولیس بودی وضعیت بهتری داری؟

ترابی: در این مورد باید هواداران نظر دهند و البته نظر کادر فنی هم مهم است. من همیشه در زمین مسابقه تلاش می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم و می‌دانم هواداران پرسپولیس هم به کم قانع نیستند. همیشه دوست دارم آن‌ها را خوشحال کنم. من در زمانی که با پرسپولیس پوکر کردم نیز شرایط خوبی داشتم و تلاش می‌کنم تا کادر فنی و هواداران از من راضی باشند.

 

*آیا واقعا غیبت هواداران در ورزشگاه برای شما آزار دهنده نیست؟

ترابی: صد در صد از این موضوع ناراحت هستیم. تمام هدفمان این است در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شویم ولی چقدر خوب است این عناوین با حضور هواداران در ورزشگاه رقم بخورد. من امیدوارم هرچه زود تر بیماری کرونا ریشه کن شود تا هواداران دوباره به ورزشگاه برگردند.

 

* در یکی دوهفته اخیر برخی بازیکنان استقلال شرایط تیم خود را با پرسپولیس قیاس کرده و اشاره داشتند وضع پرسپولیس از نظر مالی و امکانات بهتر است. در این خصوص چه نظری داری؟

ترابی: من اعتقاد دارم مقایسه اصلا درست نیست و ما ادعا داریم در سطح حرفه ای رقابت می‌کنیم. ما هم مشکلات خود را داریم ولی وقتی وارد زمین می‌شویم همه چیز را فراموش می‌کنیم. ما می‌دانیم هواداران پرسپولیس چشم انتظار نتایج خوب هستند تا حداقل چند ساعت خوشحال باشند. مشکلات ما از استقلال بیشتر است و تصوری که بازیکنان این تیم دارند درست نیست. ما هم مشکل داریم ولی فریاد نمی‌زنیم، فکر می‌کنم مطرح کردن برخی مسائل در شان فوتبال ما نیست.

 

1616766

 

*در مورد تیم ملی صحبت کن فکر می‌کردی با شرایط سختی که داشتیم به مرحله بعد صعود کنیم؟

ترابی: ایران یکی از قدرت‌های آسیاست و همه در هردوره  توقع دارند به جام جهانی صعود کنیم. همه آگاه‌اند که چقدر کار تیم ملی سخت بود ولی بچه ها با تمرکز بالا بازی کردند و خداراشکر با چهار برد متوالی باعث خوشحالی مردم ایران شدیم. امیدوارم در مرحله بعد هم با قدرت بالا کار را دنبال کرده و به جام جهانی صعود کنیم.

 

*کار کردن با دراگان اسکوچیچ چطور بود؟
ترابی: او از لحاظ فنی کار بلد است و بی حاشیه کارش را انجام داد. اسکوچیچ شناخت بسیار خوبی از فوتبال ایران دارد و وضعیت همه بازیکنان را به شکل مجزا پی‌گیری می‌کند. این یک نکته مثبت محسوب می‌شود. معتقدم با او می‌توانیم به جام جهانی قطر صعود کنیم.

 

*حتما خبر داری که شایعاتی در مورد قطع همکاری با  این مربی وجود دارد. خیلی‌ها معتقدند فدراسیون باید اسکوچیچ را حفظ کند، نظر تو چیست؟

ترابی: من معتقدم که اسکوچیچ به خوبی امتحانش را پس داده و عملکرد خود را نشان داد. الان فرصتی برای آزمون و خطا نیست و فکر می‌کنم تیم ملی باید اسکوچیچ را حفظ کند. ما پس از سال‌ها بحرین و عراق را شکست دادیم و عملکرد ایران در منامه خوب بود. امیدوارم در نهایت سربلند بیرون آمده و بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم.

دیدگاه‌ها