کد خبر : 1764389 | 07 تیر 1400 ساعت 01:12 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

قدر المپیک را می دانیم

فخری: مدال نگیریم کسی نمی تواند انتقاد کند

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر گفت: ما قدر المپیک را می دانیم و از این فرصت استفاده می کنیم اما اگر مدال نگیریم هم کسی نمی تواند از ما انتقاد کند.

فخری: مدال نگیریم کسی نمی تواند انتقاد کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، پیمان فخری در مورد انتخاب محمد فتوحی به عنوان نفر چهارم تیم ملی شمشیربازی برای حضور در المپیک توکیو، بیان کرد: خیلی خوشحالم از اینکه  ماراتن انتخاب نفر چهارم تیم به پایان رسید. البته می توانستم زودتر از این نفر چهارم را انتخاب کنم اما خواستم حساسیت ها بالا باشد تا با هم مبارزه کنند و انگیزه تمرین کم نشود. بنابراین از آخرین روزهایی که فرصت داشتیم هم استفاده کردم در نهایت فتوحی بر اساس امتیاز مسابقات جام جهانی مجارستان، مسابقه گرجستان و انتخابی تیم ملی توانست به جمع سه نفر دیگر اضافه شود.

 


*نفر چهارم هیچ استرسی نمی تواند داشته باشد

فخری در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند نفر چهارم تیم ملی علاوه بر استرس المپیک مجبور شد مدت زمان زیادی استرس انتخاب شدن برای اعزام به بازی ها را نیز تحمل کند، تصریح کرد: یک ماه تا المپیک باقی مانده است و نمی تواند هیچ استرسی داشته باشد. همچنین اگر رهایشان می‌کردم با این جدیت تمرین نمی‌کردند. هنوز خیلی از تیم های دنیا در مورد نفرات باقیمانده خود اظهار نظر نکرده اند چون باید از فرصت استفاده کنیم تا کسی حاشیه امنیت نداشته باشد. اگر من نفر چهارم را زودتر از این انتخاب می کردم در این دو روز که مسابقه انتخابی برگزار شد، بازی های خوبی که فتوحی انجام داد را از او نمی دیدم. فکر می‌کنم در المپیک هم بازی‌های خوبی انجام دهد و از عملکرد او در انتخابی راضی بودم.

 

 

*برای المپیک خیلی خوب تمرین کردیم
سرمربی تیم ملی سابر در مورد اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات ، تا چه اندازه توانست برنامه‌ هایی که برای آماده سازی ملی‌پوشان تا المپیک داشت را عملی کند، گفت: خیلی خوب تمرین کردیم و هیچ فرصتی را از دست ندادیم. ملی پوشان فصل بدنسازی خیلی خوبی را پشت سر گذاشتند و فکر می‌کنم کاری که باید انجام می دادیم را انجام دادیم. حالا آنچه در طالع ما نوشته شده است بعد از المپیک مشخص می شود.

 


*قدر المپیک را می دانیم
فخری در پاسخ به این پرسش که انتظاری که از شمشیر بازی برای کسب مدال در المپیک وجود دارد استرسی به تیم وارد نمی کند، تاکید کرد: کاری به این مسائل نداریم. ما قدر المپیک را می‌دانیم و المپیک را از دست نمی‌دهیم. در المپیک ۲۰۱۲ لندن شمشیرباز ما سی و هفتم شد و همان نفر چهار سال بعد با اختلاف یک ضربه نفر چهارم شد و مطمئن باشید در المپیک توکیو هم از این فرصت استفاده می‌کنیم تا با توجه به زحمتی که کشیدیم، نتیجه بگیریم. ملی پوشان خیلی زحمت کشیدند و شب و روز خود را برای المپیک گذاشتند. درست است که فشار روی ما زیاد است اما فکر می‌کنم که المپیک خوبی در پیش داشته باشیم.

 


*از الان نمی توانم بگویم روی سکو می رویم یا نه
سرمربی تیم ملی شمشیربازی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شمشیربازی را روی سکوی المپیک خواهیم دید یا خیر، گفت: آرزوی قلبی من این است که روی سکو برود اما نمی‌توانم اظهارنظری در مورد المپیک داشته باشم اما هر اتفاقی که بیفتد باید با آن کنار بیاییم. اگر مدال بگیریم که آرزوی قلبی ما است و اگر مدال نگیریم  چیزی از ارزش‌های ملی‌پوشان کم نمی‌شود چون در چهار سال گذشته توانایی‌های خود را نشان دادیم. مدال قهرمانی جهان و سهمیه تیمی کسب کردیم و این نشان دهنده این است که ما جزو هشت کشور برتر دنیا هستیم اما از الان نمی‌توانم چیزی در مورد نتیجه المپیک بگویم.

 


*مدال نگیریم کسی نمی تواند بگوید چرا مدال نگرفتید
فخری در در مورد اینکه نگران نیست در صورتی که در المپیک مدال نگیرد ممکن است بعدا هجمه هایی به او و تیمش وارد شود، تصریح کرد: هیچ کسی نمی تواند از ما انتقاد کند اگر ارزیابی کنید نسبت به تیم‌های دنیا، با کمترین بودجه و امکانات بیشترین نتایج را گرفته‌ایم و هیچ کسی نمی تواند از ما انتقاد کند که باید مدال می‌گرفتیم. اگر مدال گرفتیم که مفت چنگمان. اگر  هم مدال نگیریم جای انتقادی نمی‌تواند باشد. اما این آرزوی قلبی ما است و خودمان دوست داریم که مدال بگیریم و افتخار آفرین باشیم و دنبال این هم نیستیم که جواب کسی را بدهیم.

 


*در مورد پیشنهادات خارجی بعد از المپیک تصمیم می گیرم
او در پاسخ به این پرسش که بعد از المپیک اگر پیشنهادات جدیدی برای سرمربیگری از کشورهای دیگر داشت، احتمال دارد که بپذیرد، تاکید کرد: من قبلا گفته ام که بعد از المپیک در مورد آن تصمیم می‌گیرم.
فخری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه  شمشیر بازان  ایران  در هر دو  بخش انفرادی و تیمی می توانند مدال بگیرند یا خیر، گفت: توقعات باید پایین بیاید اما ملی‌پوشان ما پتانسیل گرفتن هم مدال انفرادی و هم تیمی را دارند.

دیدگاه‌ها