کد خبر : 1764408 | 07 تیر 1400 ساعت 09:17 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

ملی پوش شمشیربازی پس از حضور در توکیو:

سالها با رویای المپیک زندگی کردم

ملی پوش سابر ایران گفت: سالها با رویای المپیک زندگی کرده ام و تلاش می کنم در بازی ها به تیم کمک کنم تا مدال بگیریم و لیاقت و توانایی اش را نیز داریم.

سالها با رویای المپیک زندگی کردم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، محمد فتوحی پس از اینکه به عنوان نفر چهارم تیم ملی شمشیربازی برای حضور در بازی های المپیک انتخاب شد، بیان کرد: یک سال تلاش کردیم سهمبه بگیریم و یک سال هم من  در فشار و استرس بودم تا در ترکیب باشم. خیلی تلاش کردم بتوانم جزو تیم اعزامی قرار بگیرم تا در نهایت در روزهای آخر  انتخاب شدم. با توجه به اینکه مسابقات انتخابی زیادی پشت سر گذاشته بودم،  می دانستم باید با آمادگی ۱۰۰ درصد شرکت کنم و خدا را شکر در هر دو مسابقه انتخابی اول شدم.

 

فتوحی در پاسخ به این پرسش که با توجه به استرسی که در این مدت داشته است، از لحاظ روانی چگونه  خودش را برای المپیک آماده می کند، تاکید کرد: یک ماه فرصت دارم . از طرفی تجربه این را دارم که چگونه خودم را برای مسابقات مختلف آماده کنم و مشکل خاصی از این لحاظ نیست. از طرفی خودم را  باور داشتم  که عضو تیم هستم. 

 

او در مورد اینکه چقدر تلاش می کند تا در المپیک بهترین عملکرد خود را داشته باشد، گفت:  به عنوان ورزشکاری که ۱۰ سال در رده های مختلف تیم ملی شمشیر بازی بوده است، قدر المپیک را می دانم و سالها با رویای المپیک زندگی کردم. حتما همه تلاشم را می کنم به تیم کمک کنم تا یک مدال خوب در المپیک بگیریم چون هم توانش را داریم و هم لیاقتش. 

 

ملی پوش سابر ایران در پاسخ به این پرسش که بحث مدال آوری شمشیربازی خیلی مطرح شده است و این مسئله باعث ایجاد توقع زیاد نمی شود، تصریح کرد: پیش بینی نمی توان کرد قطعا مدال می گیریم  اما باید خودمان را به مسئولان ورزش ایران ثابت می کردیم و توجهات به سمت ما می آمد. البته فکر می کنم همه ورزشکاران از لحاظ ذهنی آماده هستند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید می توانیم اتفاقات خوبی در المپیک رقم بزنیم. 

 

او درمورد اینکه با شیوع ویروس کرونا خیلی از مسابقات تعطیل شد و در این شرایط توانستند به خوبی برای المپیک آماده شوند یا خیر، گفت:  جزو تیم هایی بودیم خیلی زود تمرینات را شروع کردیم و تمرینات بدنسازی انجام دادیم و طبق برنامه پیش رفتیم و یک روز خارج از برنامه کار نکردیم. اکنون نیز از لحاظ بدنی و روانی شرایط خوبی داریم و آماده یک رقابت خوب در المپیک هستیم. 

دیدگاه‌ها