کد خبر : 1764553 | 07 تیر 1400 ساعت 19:18 | 8.6K بازدید | 1 دیدگاه

فصیحی در باد به رکورد ملی دوی ۱۰۰ متر رسید

با این که فرزانه فصیحی به رکورد ملی دوی ۱۰۰ متر زنان ایران رسید اما به دلیل سرعت ورزش باد این برابری رکورد ثبت نخواهد شد.

فصیحی در باد به رکورد ملی دوی ۱۰۰ متر رسید

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی به عنوان آخرین شانس ورزشکاران ایران برای کسب سهمیه المپیک بازی‌های توکیو به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است. این رقابت‌ها صرفا در چند ماده محدود که شانس بیش‌تری برای کسب سهمیه وجود دارد، برگزار می‌شود.

 

در بخش زنان هم فقط مسابقات ماده دوی ۱۰۰ متر برگزار شد که فرزانه فصیحی عنوان قهرمانی را کسب کرد.  

 

این دونده که به تازگی از طریق سهمیه یونیورسالیتی جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کرده است، امروز در جریان مسابقه خود رکورد ۱۱.۴۵ ثانیه را ثبت کرد که برابر با رکورد ملی این ماده است، اما به دلیل سرعت ورزش باد مثبت ۴.۲ این برابری رکورد ثبت نخواهد شد.  

 

مطابق با قوانین دوومیدانی رکوردهایی که با سرعت ورزش باد بیش از ۲ متر بر ثانیه به ثبت برسند، رسمیت نخواهند داشت. البته مطابق با اعلام فدراسیون دوومیدانی فصیحی به دلیل قهرمانی در این رقابت جایزه ۴ میلیون تومانی دریافت می‌کند.  

 

در این مسابقه که با حضور سه شرکت کننده برگزار شد، فصیحی زمان ۱۱.۴۵ ثانیه را ثبت کرد، محدثه ابراهیم‌پور در زمان ۱۲.۵۲ ثانیه دوید و فاطمه سمیعیان هم حد نصاب ۱۴.۸۶ ثانیه را به ثبت رساند.  

 

دیدگاه‌ها