کد خبر : 1764666 | 08 تیر 1400 ساعت 10:39 | 2.4K بازدید | 1 دیدگاه

اویسی: وزارت ورزش از بدنسازی حمایت کند

چهره شاخص رشته بدنسازی و دارنده ۶ عنوان جهانی خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش به ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته شد و گفت: نباید میان رشته مهمی چون بدنسازی و سایر رشته ها تا این حد تفاوت باشد.

 اویسی: وزارت ورزش از بدنسازی حمایت کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مرتضی اویسی درباره ارزیابی خود از نحوه برگزاری اولین دوره لیگ پاورلیفتینگ، اظهار کرد: با وجودی که شاهد برگزاری اولین دوره این رقابت ها بودیم اما سطح کمی و کیفی رقابت ها خوب بود و شاهد رقابت های جذابی میان تیم های مدعی بودیم. در نهایت پس از برگزاری مراحل مقدماتی لیگ، مسابقات مرحله نهایی طی ۲ روز میان ۴ تیم هیات کرمانشاه، استحکام سازه شانی بابلسر، نیروی زمینی ارتش و ملی حفاری اهواز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد که در پایان تیم های ملی حفاری، نیروی زمینی و هیات کرمانشاه به ترتیب بر سکوی اول تا سومی لیگ پاورلیفتینگ قرار گرفتند.

نایب رییس یازمان لیگ پاورلیفتینگ، با تاکید بر کار بسیار خوب فدراسیون بدنسازی در راه اندازی لیگ پاورلیفتینگ، خاطرنشان کرد: برگزاری اولین دوره این رقابت ها در شرایط خوبی برگزار شد و قطعا برای دوره های بعد نیز بر نقاط قوت این رقابت ها افزوده خواهد شد. برگزاری لیگ قطعا به رشد و شکوفایی این رشته و ظهور استعدادها در سراسر کشور منجر می شود و به بحث درآمدزایی ورزشکاران نیز که زحمات زیادی را متحمل می‌شوند تا حدی کمک خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه منافع ورزشکاران در رشته سخت و دشواری مثل پاورلیفتینگ مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: واقعا ورزشکاران زحمت زیادی می کشند، آسیب ها را تحمل می کنند و با هر سختی ممکن خود را مهیای رقابت ها می کنند، بنابراین توجه ویژه به موضوع درآمد آن ها نیز از سویی باعث ایجاد انگیزه بیشتر میان جوانان خواهد شد و از سوی دیگر به رفع مشکلات آن ها به عنوان یک ورزشکار حرفه ای تا حد زیادی کمک خواهد کرد. نباید شرایط به شکلی باشد که فقط برخی رشته ها از منابع مالی متعدد و قراردادهای کلان برخوردار باشند اما ورزشکاران در رشته هایی مثل پاورلیفتینگ یا بدنسازی دیده نشوند و توجهی به خواست و نیاز آن ها صورت نگیرد.

اویسی با انتقاد از توجه ناکافی مسئولان ورزش به رشته های بدنسازی، گفت: شاید ورزشکاران ما تا زمانی که در اوج هستند تا حدی مورد توجه قرار گیرند و همه دنبالشان باشند اما وقتی آسیب می بینند یا ورزش حرفه ای را کنار می گذارند، هیچ کدام از مسئولان حتی سراغشان را هم نمی گیرند. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان و وزارت ورزش باید از ورزشکاران و پیشکسوتان رشته های بدنسازی نیز حمایت جدی تری داشته باشند. پیشکسوتان، مربیان و داوران ما سال ها عمرشان را در ورزش گذاشته اند اما حتی از داشتن بیمه نیز محروم هستند. ورزشکاران ما نیز در رشته هایی مثل پاورلیفتینگ یا بدنسازی هنوز بیمه ندارند و واقعا حفظ انگیزه برای فعالیت حرفه ای در چنین شرایطی سخت و دشوار است.


چهره شاخص و عنوان دار رشته بدنسازی در ایران و جهان، خاطرنشان کرد: بنده در بدنسازی ۶ عنوان جهانی دارم و در رقابت های مسترالمپیای آماتور و آرنولد کلاسیک عناوین قهرمانی را کسب کردم و چند سالی هم در خدمت تیم ملی بودم اما واقعا اذیت شدم و نگذاشتند بیشتر ادامه بدهم. متاسفانه هیچ حمایتی از من و امثال من نشد و حتی عضو صندوق حمایت از قهرمانان نیستم. از مسئولان ورزش می خواهم بین رشته های ورزشی و قهرمانان آن ها تا این حد اختلاف نگذارند و از ورزشکاران و پیشکسوتان بدنسازی نیز حمایت کنند.

اویسی ادامه داد: در همین مسابقات گرجستان که تیم ایران اجازه ورود به گرجستان را پیدا نکرد، ورزشکاران ما با زحمات و هزینه های زیاد خود را آماده مسابقات کردند تا برای کشور افتخارآفرینی کنند. اما در حساس‌ترین شرایط قبل از مسابقه، 10 ساعت در فرودگاه تفلیس معطل شدند و بخاطر سهل انگاری و اینکه واکسن کرونا نزده بودند به ایران بازگردانده شدند. واقعا ورزش کردن در این شرایط سخت و با دلار ۲۵ هزار تومانی کار بسیار دشواری است و این قبیل اتفاقات نقش مخربی در روحیه ورزشکاران دارد. کار برای ورزشکاران سخت شده و هدفشان این است با کسب مدال در رویدادهای بین المللی، ابتدا برای کشور افتخارآفرینی کنند و بعد در سایه کسب افتخار و احکامشان بتوانند امرار معاش کنند.

دارنده ۶ عنوان جهانی در رشته بدنسازی، با درخواست از وزارت ورزش برای توجه جدی به رشته بدنسازی و دغدغه اهالی این رشته، گفت: توقع داریم ما را هم مثل دیگر رشته ها حمایت کنند و ببینند. بدنسازی اولین اصل در تمام ورزش هاست. همه می گویند دوومیدانی مادر ورزش هاست اما من می گویم بدنسازی مادر همه رشته هاست چرا که یک دومیدانی کار هم اول باید بدنسازی درست داشته باشد تا به موفقیت برسد. شما اگر فیزیوتراپی هم بروید بدنسازی برای شما تجویز می کند، حتی یک شطرنج باز هم باید بدنسازی اصولی داشته باشد تا بدن و ذهنش در طول مسابقه او را یاری دهد.

نایب رییس سازمان لیگ پاورلیفتینگ، درباره حواشی بوجود آمده در جریان برگزاری لیگ پاورلیفتینگ، گفت: شاهد صحنه های تلخی بودیم و برخی حواشی در حاشیه مسابقات رخ داد. به نظر من ورزشکاران بخاطر محرک هایی که استفاده می کنند یا استرس حضوردر مسابقات، تحت فشار هستند اما با این حال باید خویشتن داری کنند چرا که اولین اصل در هر ورزشی، رعایت ادب و مرام پهلوانی است. امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

دیدگاه‌ها