کد خبر : 1764702 | 08 تیر 1400 ساعت 13:00 | 19.2K بازدید | 5 دیدگاه

درخواست انجمن نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران ورزشی؛ 

یک خیابان را به نام علی دایی کنید

انجمن نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران ورزشی ایران با ارسال نامه ای به شورای شهر تهران خواستار نامگذاری خیابانی به نام علی دایی شدند.

یک خیابان را به نام علی دایی کنید

به گزارش "ورزش سه"، حالا که 15 سال از آخرین گل علی دایی برای تیم ملی فوتبال ایران گذشته و یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال یا شاید به عقیده خیلی ها، بهترین فوتبالیست تاریخ توانسته این با به ثمر رساندن 109 گل با علی دایی برابری کند، بیشتر به اهمیتی کاری که ستاره سابق فوتبال ایران انجام داده، پی برده ایم و بار دیگر نام فوتبال ایران در رسانه های مختلف در کنار نام علی دایی قرار گرفته است.


به همین دلیل هم هست که انجمن نویسندگان، عکاسان و خبرنگاران ورزشی ایران با ارسال نامه ای به شواری شهر خواهان نامگذاری یک خیابان به اسم علی دایی شده است، که در ادامه متن آن را می خوانید.

 

کمیته محترم نامگذاری شورای شهر تهران
سلام علیکم


ضمن تقدیر و تشکر از شما به خاطر تاکید بر نامگذاری معابر و خیابان‌های پایتخت به نام مفاخر کشور، پیشنهاد می‌شود معبر یا خیابانی هم به نام علی دایی، اسطوره فوتبال ایران نامگذاری شود.
بر کسی پوشیده نیست و حتما اعضای محترم شورای شهر تهران هم تایید می‌کنند که علی دایی یکی از سرشناس‌ترین قهرمانان تاریخ ورزش ایران، آسیا و حتی جهان است.


او اولین فوتبالیستی است که تعداد گل‌های ملی‌اش از مرز 100 گل عبور کرد، زمانی که این رکورد یک رویا به نظر می‌رسید.


رکوردی که دایی ثبت کرد، برای نزدیک به 15 سال دست نخورده ماند و امروز کسی به آن رسیده که به گواه بسیاری از کارشناسان، یکی از 5 بازیکن برتر تاریخ فوتبال است. 


دایی الگو و سرمشق مناسبی برای جوانان این کشور به حساب می‌آید؛ کسی که بدون هیچ پشتوانه‌ای، به بالاترین قله‌های موفقیت رسید. مدرک مهندسی‌اش را از یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه گرفت و در کنار درس و تحصیل، دستاوردهای کم‌نظیری در ورزش قهرمانی برای ایران داشت. او 13 سال به مانند یک سرباز لباس تیم ملی ایران را به تن کرد، در میادین بزرگ و کوچک بدون هیچ منتی، حاضر شد و فداکارانه برای موفقیت تیم ملی ایران جنگید.


اغراق نیست اگر بگوییم بسیاری از مردم جهان در کشورهای مختلف، ایران را با علی دایی می‌شناسند.


حالا که بار دیگر نام او به خاطر رسیدن کریستیانو رونالدو به رکورد گلزنی‌اش، بر سر زبان‌ها افتاده، سزاوار است که شورای محترم تهران، به پاس زحماتی که او برای این آب و خاک کشیده، یکی از معابر تهران را به نامش کند.
پیشاپیش از حسن توجه شما اعضای محترم شورای شهر تهران سپاسگزاریم.


با احترام، انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران

دیدگاه‌ها