کد خبر : 1764739 | 08 تیر 1400 ساعت 15:28 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

یک آشفتگی تمام عیار؛

فرانسه-سوییس؛ فراز و فرود تیم ملی فرانسه

پس از حذف فرانسه از یورو 2020 به دست سوییس، روزنامه‌نگاران روزنامه فیگارو از تاریک و روشن های این تیم نوشته اند.

فرانسه-سوییس؛ فراز و فرود تیم ملی فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته فرانسه در ضربات پنالتی برابر سوییس حذف شد تا قهرمان جهان از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 بازبماند.

روزنامه‌نگاران روزنامه فرانسوی فیگارو که بازی فرانسه را از نزدیک تماشا کرده بودند، به بیان نظراتشان در رابطه با نقاط تیم ملی فرانسه و این بازی پرداختند که در ادامه می خوانیم.

 

1617441

 

این تیم ملی فوق‌العاده سوییس

باید شادی زایدالوصف یان زومر را می دیدید، دروازه بان سوییس پس از اینکه شب گذشته ضربه پنالتی کیلیان امباپه را گرفت، یک شبه تبدیل به قهرمانی ملی شد. زومر پس از دفع پنالتی به سمت پرچم کرنر در گوشه ای از ورزشگاه دوید که 627 تماشاگر سوییسی برای جشن گرفتن این پیروزی عظیم جمع شده بودند و دیگر هم تیمی هایش نیز به دنبال او قطار شدند. جشنی که به همان اندازه که باشکوه بود غیرمنتظره هم بود؛ این کشور برای اولین بار پس از جام جهانی سال 1954 که سوییس در آن میزبان بود توانست به مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت مهم صعود کند.

 

1617556

 

سوییسی ها با هدایت کاپیتان فوق العاده خود گرانیت ژاکا، زوبر خستگی ناپذیر و سفروویچ سرنوشت ساز به یک بازی عالی دست یافتند و شایسته صعود به مرحله بعد بودند. علیرغم اینکه پنالتی گرفته شده برای سوییس در ابتدای نیمه دوم بازی توسط هوگو لوریس، دروازه بان فرانسه، دفع شد، آنها در تمام دقایق بازی به پیروزی باور داشتند، حتی وقتی 10 دقیقه مانده به پایان 3-1 عقب بودند.

ژاکا گفت: "به نظرم ما بهترین تیم بودیم." اینکه بخواهیم خلاف حرف او را ثابت کنیم دشوار است. این هشداری است برای اسپانیا، حریف سوییس در مرحله یک چهارم نهایی.

 

آرزوهای لوریس در گرفتن پنالتی

هوگو لوریس می توانست تبدیل به قهرمان فرانسوی ها شود. داستان زیبایی می شد... اما این اتفاق نیافتاد. لوریس در دقیقه 55 بازی موفق شد تا پنالتی سوییس را بگیرد و بعد از دبل بنزما و گل زیبای پل پوگبا به نظر می رسید که کار تمام شده باشد.

این البته بدون حساب کردن روی مقاومت تیم ملی سوییس و کشیده شدن بازی به ضربات پنالتی بود که در آن لوریس هرگز نتوانست جلوی توپ های حریف را بگیرد.

 

1617465

 

لوریس پس از بازی گفت: " پشیمانی که امشب می توانیم داشته باشیم این است که وقتی 3-1 جلو بودیم می توانستیم بازی را بهتر اداره کنیم. نقطه قوت ما در گذشته این بود که قدرتمند و قوی باشیم و امشب ما به آنها اجازه دادیم که در بازی باقی بمانند.

به جز این، ما تسلیم نشدیم. تا آخر آخر پیش رفتیم و جنگیدیم. حالا باید این درد و ناراحتی را هضم کنیم."

 

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، هم پس از بازی گفت که هیچکس از دست امباپه عصبانی نیست."

 

1617380

 

محاسبات دشان اشتباه بود و فرانسه آشفته بود

موضوع خیلی ساده است، ما دیدیه دشان را در طول یورو به جا نمی آوردیم. او در جستجوی یافتن فرمولی کارساز، که هرگز به آن دست نیافت، دست به هر آزمایشی زد. پس آن سرمربی باتجربه که در سال 2018 فرانسه را با ایده های نابش به قهرمانی جهان هدایت کرد کجا رفته بود؟

در حالی که تمایل به قرار دادن هر سه ستاره مهاجم خود در بهترین شرایط ممکن چشمان او را کور کرده بود، او با تغییرات بی وقفه در سیستم بازی (سه بار تغییر سیستم در چهار مسابقه) تیم فرانسه را بی ثبات کرد. نتیجه فاجعه بار بود. مانند بازیکنانش، او نیز باید تابستان امسال عملکرد و انتخاب های خود را زیر سوال ببرد. غرق شدن آن کاملاً است.

 

1617466

 

از 3-1 به 3-3؛ آشفتگی عظیم فرانسه

هواداران می توانند هر چقدر که می خواهند به دلیل تعویض پیاپی سیستم بازی تیم که باعث بی ثبات شدن ساختار بازی آنها شد، دیدیه دشان را سرزنش کنند. دشان اما بالاتر از هر چیز یک موضوع را دیگر به خاطر خواهد داشت: تنها 10 دقیقه مانده به پایان بازی تیمش با وجود تغییراتی که او داده بود 3-1 از حریف جلو بود. برتری که قهرمان جهان آن را بر باد داد.

دیدیه دشان گفت: "اینجا جایی است که می توانیم از عملکردمان در آن پشیمان باشیم... 10 دقیقه مانده به پایان بازی. این برتری دو گله باید بهتر مدیریت می شد."

یک دفاع ضعیف از کیمپمبه و واران ختم به گل دقیقه 80 سفروویچ شد و غفلت پوگبا در میانه زمین اجازه داد تا ژاکا با یک پاس در عمق عالی گاورانوویچ صاحب موقعیت کند و او نیز با یک ضربه دقیق گل تساوی را باز هم روی یک اشتباه دیگر از کمپمبه به ثمر برساند.

اینطوری بود که فرانسه، وقتی که لوریس آنها را یک بار نجات داده بود، همه چیز را دوباره خراب کرد. یک آشفتگی تمام عیار.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها