کد خبر : 1764892 | 09 تیر 1400 ساعت 10:57 | 46.6K بازدید | 2 دیدگاه

برگی از تاریخ (عکس)

این تیم قویترین تیم ایران نبود(عکس)

تیم ملی ایران در اولین دوره حضور درجام جهانی مورد تحلیل کارشناسان و اهالی فوتبال آن روزها قرار می گرفت ، صحبت های بهترین مربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال در این رابطه شنیدنی است

به گزارش "ورزش سه " ، زدراوکو رایکوف برای استقلال و برانکو ایوانکویج برای پرسپولیس دو مربی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران  هستند که صحبت هایشان برای طرفداران  این دو تیم و فوتبال همیشه جذاب و خواندنی بوده است.


هر دو سابقه مربیگری تیم ملی ایران و دو تیم پر هوادار باشگاه های ایران را در کارنامه داشته اند و در جامعه از احترام بالایی برخوردار هستند. رایکوف استقلال را به اولین قهرمانی در جام باشگاه های آسیا رساند و برانکو با پرسپولیس  در یک قدمی آن متوقف شد و  به نایب قهرمانی بسنده کرد. رایکوف با استقلال دو بار قهرمان ایران شد و برانکو این عنوان را با پرسپولیس سه بار متوالی تکرار کرد.رایکوف در تیم ملی عملکرد درخشانی نداشت ولی برانکو با تیم ملی ایران موفق به صعود به جام جهانی 2006آلمان شد.


برانکو این روزها از تیم ملی ایرن سخن می گوید و رایکوف در آن سالها تیم ملی ایران را نقد می کرد. در بریده ای ازهفته نامه دنیای ورزش آن سالها  صحبت هایی از تحلیل رایکوف از عملکرد تیم ملی در جام جهانی 1978آرژانتین دیده می شود که در آن رایکوف به تفاوت های فوتبال ایران و فوتبال آن سالها و عدم بعضی از پیش بینی های مهم در اردوی تیم  سخن گفته است.او در آن سالها از علمی شدن فوتبال درجام جهانی گفته است و ضعف بدنی بازیکنان ایرانی و ضعف تاکتیکی و بازی های کم بین المللی را عامل نتایج ضعیف ایران که دو شکست برابر هلند و پرو و یک تساوی برابر اسکاتلند کسب کرد می دانست. نقد بعدی رایکوف به  سن بالای بعضی از بازیکنان منتخب تیم ملی در جام جهانی و عدم استفاده از جوانان بوده است.

 

1617890

دیدگاه‌ها