کد خبر : 1764913 | 09 تیر 1400 ساعت 12:50 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

منجیان غریق واکسینه می‌شوند

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نجات غریق برگزار شد

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از واکسیناسیون منجیان غریق و ممنوعیت غواصی در سدها خبر داد.

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نجات غریق برگزار شد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون نجات غریق و غواصی با ریاست مهدی علی‌نژاد و حضور پیمان فخری به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای مجمع مهدی حیدری، رئیس فدراسیون با بیان این مطلب که فدراسیون با تغییراتی در سال 99 مواجه بوده‌اند گزارشی درباره عملکرد سال 99 ارزیابی استان‌ها و محدودیت هایی که فدراسیون با آن روبروست ارائه کرد.

سپس مهدی علی نژاد مواردی که رئیس فدراسیون درباره تقویم ورزشی سال 1400 ارائه کرده بود را بررسی کرد. گزارش حسابرس و خزانه داری فدراسیون تا پایان سال 99 ارزیابی و توسط اعضای مجمع به تصویب رسید.

 

علی‌نژاد اضافه کرد: این فدراسیون با فدراسیون‌های دیگر متفاوت است چون مثمر ثمر باشد امیدواریم با سایر نهادها این حوزه فعالیت خود را سریعتر شروع کند. مهدی حیدری از بدنه ورزش است البته از ایلخان نوری و مستجاب الدعوه به دلیل زحماتی که پیش از این برای فدراسیون متحمل شده‌اند تشکر کنیم. در پایان از حمایت وزارت ورزش از فدراسیون نجات غریق و غواصی خبر داد.

 

رئیس فدراسیون نیز در ادامه مجمع سالیانه فدراسیون به برنامه‌های سال 1400 پرداخت و به مواردی چون برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشی مختلف مربیگری و مدرسی و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی همچنین دوره‌های آب درمانی اشاره کرد و از تفاهم‌نامه با فدراسیون دانش آموزی خبر داد و گفت: آموزش 33 هزار معلم ورزش را در دستور کار قرار داریم. کلیه فعالیت‌های غواصی در سدها ممنوع شد. امسال همچنین واکسیناسیون منجیان غریق را خواهیم داشت.

وی افزود: مسابقات جهانی غواصی را در پیش داریم که انتخابی تیم ملی را در مردادماه در جزیره کیش برگزار خواهیم کرد. 

 

رئیس مجمع فدراسیون نجات غریق و غواصی در پایان مجمع به متضرر شدن اهالی این ورزش به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ورزش‌های آبی در دوران کرونا بیشترین ضربه را خوردند. البته با پیگیری‌های صورت گرفته استخرهای روباز مجوز فعالیت گرفتند. استخر سرپوشیده فقط در شهرهای زرد می‌توانند فعالیت کنند که با توجه به همه گیری ویروس کرونا در چند ماه اخیر بسیار متضرر شدند.

وی افزود: بانک‌ها به باشگاه‌دارها مبلغ 250 میلیارد تومان کمک‌کرده‌اند که با توجه به طولانی شدن همه گیری ویروس کرونا کافی نیست.

 

رئیس مجمع عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: امیدوارم با واکسیناسیون کردن عمومی که تا پایان پائیز انجام می‌شود استخرها بازگشایی شود. در عین حال مشکلات مالی برای استان‌ها بویژه استان‌هایی که با دریا سروکار دارند آسیب زیادی به آنها وارد شده است که از طریق وزارت کشور پیگیر این مسائل هستیم تا بتوانیم با پرداخت‌هایی بویژه به مناطق ساحلی کمک حال منجیان باشیم.

دیدگاه‌ها