کد خبر : 1764935 | 09 تیر 1400 ساعت 14:46 | 26.6K بازدید | 0 دیدگاه

فریدونی: رای استیناف دو هفته دیگر ارزشی ندارد؛

ذوب‌آهن چطور برنده 400 هزار یورو شد؟

مدیرعامل ذوب آهن توضیحاتی در رابطه با پیروزیِ پراهمیت این باشگاه که چیزی در حدود 400 هزار یورو به منابع مالی باشگاه اضافه خواهد کرد، ارائه داد.

ذوب‌آهن چطور برنده 400 هزار یورو شد؟

مجتبی فریدونی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در گفتگویی با "ورزش سه" در رابطه با پیروزی باشگاه ذوب آهن در یک پرونده بین المللی که کمتر در فوتبال ایران شاهدش هستیم و اینکه این موفقیت چطور به دست آمده، بیان کرد: در زمان آقای آذری و در پرونده مربوط به رضا شکاری ما دو شکایت داشتیم. یکی به قول آقای آذری همان حق یا هزینه آموزش بود که فیفا پذیرفت و حق رشد را پرداخت کرد.


بخش بعدی صحبت های فریدونی در رابطه با شکایت دوم باشگاه ذوب آهن بود و او در این زمینه اضافه کرد: فیفا شکایت اول ما که هزینه آموزش بود را پذیرفت ولی در مورد شکایت دوم که نقض قرارداد را مطرح می کرد، رای نداد و اعلام کرد که به رای کمیته استیناف، استناد می کند و گفت رای راجع به آن صادر شده است.


مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: آن زمان دیگر آقای آذری رفته بود. اما پیگیر ماجرا بودیم و با مشورت‌هایی که انجام دادیم و تلاش هایی که صورت گرفت، می دانستیم که می توانیم پیروز شویم و از روبین کاران و رضا شکاری به CAS شکایت کردیم. از شهود استفاده کردیم، با وکیل های کارآزموده‌ای صحبت شد و دوباره پرونده را باز کردیم. ما شکایت کردیم و پارسال هم جلسه دادگاه بود که خیلی هم طولانی بود، برگزار شد و این رای صادر شد و براساس آن خسارت 300 هزار یورویی به علاوه 5 درصد جریمه دیرکرد باید پرداخت شود. ضمن اینکه هزینه دادرسی که چیز در حدود 70 هزار فرانک سوئیس است، باید توسط باشگاه روبین کازان و رضا شکاری پرداخت شود.


فریدونی سپس در واکنش به این موضوع که در برخی رسانه‌ها این موفقیت با توجه به ذهنیت قبلی به نام سعید آذری زده شد، توضیح داد: خب من خودم دیشب رای که به دستم رسید برای آقای آذری ارسال کردم و از زحمات او هم تشکر کردم. با این حال اما این موضوع ربطی به دوران مدیریت آقای آذری ندارد و وقتی ایشان از باشگاه رفته بودند، دوباره شکایت صورت گرفته است. به هرحال هر کسی زحمت کشیده و در صدور این رای تاثیر داشته، دستش درد نکند. البته تمام کسانی که کار کرده اند هم وظیفه‌اشان را انجام داده اند و منتی نیست.


سوال بعدی از مدیرعامل ذوب آهن در رابطه با رای دادگاه استیناف درمورد پرونده دیدار جنجالی سایپا و پیکان بود و او ضمن گلایه از مسئولان کمیته استیناف بیان کرد: نه متاسفانه و کسی هم توضیحی نمی دهد. همچنان منتظریم. تجربه نشان داده که پیگیری های ما فایده ای ندراد و هر وقت خودشان بخواهند را می دهند.


از فریدونی در این رابطه پرسیدیم که بالاخره لحاظ شدن یا لحاظ نشدن این سه امتیاز در تکفرات مربیان تاثیرگذار است و او ضمن تایید این موضوع اضافه کرد: قطعا. برای خود سایپا هم مهم است که بداند این سه امتیاز را دارد یا ندارد. برای باشگاه ما، نساجی، صنعت نفت، پیکان و  خیلی تیم های دیگر مهم است. الان باید رای بدهند؛ دو هفته دیگر رای بدهند که فرقی نمی کند.


بخش پایانی حرف های مدیرعامل ذوب آهن هم در واکنش به اعتراض پیکانی ها بود که به در نظر گرفتن امتیازات سایپا اعتراض کرده اند. او در واکنش به این سوال گفت: وقتی این حکم قطعی نیست ولی در جدول لحاظ شده، از نظر روحی و روانی هم تاثیر می گذارد. با این حکم اطمینان خاطر را به سایپا داده اند و اعتماد به نفس را از تیم های دیگر گرفته اند.

دیدگاه‌ها