کد خبر : 1764974 | 09 تیر 1400 ساعت 18:05 | 56.8K بازدید | 9 دیدگاه

در توکیو فقط یک شانس طلای صددرصد داریم

مراقبت از حسن، واجب تر از نان شب (عکس)

حسن یزدانی دور از حاشیه ها خودش را برای بزرگترین رویداد ورزشی خود در 5 سال اخیر آماده می کند.

مراقبت از حسن، واجب تر از نان شب (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، با محرومیت یکی از کاراته کاهای پرامید ایران به خاطر دوپینگ، نرسیدن سهراب مرادی و کیانوش رستمی در وزنه برداری به سهمیه و مصدومیت احسان حدادی از ناحیه دیسک کمر، چشممان حسابی در آستانه المپیک ترسیده. شاید این روزها بزرگترین آرزوی همه علاقه مندان به ورزش در ایران، این باشد که حسن یزدانی، اصلی ترین امید کسب مدال طلا برای ایران در توکیو با سلامت کامل راهی المپیک شود.


یل جویبار که 5 سال قبل و در اوج جوانی و کم تجربه طلا را از چنگ انور گدویف، آزادکار روسی و مدعی وزن 74 کیلو درآورد، حالا امید اول کسب مدال طلا در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو است.

 

 


حسن یزدانی بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که با یک طلای دیگر برای او همراه بود، دیگر با نظر کادرفنی تا المپیک روی تشک نمی رود و در تمرینات بی سروصدا و در اوج آرامش حاضر می شود.


نزدیک به یک ماه تا رفتن این پسر پرامید ایرانی روی تشک در توکیو مانده و در روزهای آخر المپیک احتمالا همه نگاهها در ایران به او خواهد بود. حسن یزدانی خیلی خوب می داند که چه وظیفه سنگینی را به دوش می کشد و در غیاب ستاره های وزنه برداری و با توجه به کم ستاره بودن کاروان ایران، نرسیدن او به مدال طلا در توکیو یک شکست برای کاروان ایران به حساب می آید. 

 

 


البته که در راه رسیدن به سکوی قهرمانی یک سد بزرگ به نام دیوید تیلور وجود دارد. این کشتی گیر جسور آمریکایی که بعد از آن مصدومیت طولانی مدتش بار دیگر حسابی به اوج رسیده، قطعا مثل دفعات قبلی برای شکست حسن یزدانی برنامه ریزی کرده، اما باید امیدوار بود که نابغه کشتی ایران از دو شکست تجربه اندوزی کرده باشد. 


از وزیر ورزش گرفته تا رییس کمیته ملی المپیک و علیرضا دبیر و البته کادرفنی تیم ملی باید همه این روزها به فکر مراقبت از حسن یزدانی باشند. بدون تردید می توانیم از او به عنوان تنها شانس صددرصدی کسب مدال طلا در توکیو نام ببریم و اگر هم ورزشکار دیگری به این افتخار برسد، قطعا سورپرایز بزرگی را رقم خواهد زد. 

 

 


حسن یزدانی که همیشه نشان داده دست از تلاش برنمی دارد و برای رسیدن به هدف خود می جنگد، فکر و ذکر خود را معطوف به کسب دومین طلای متوالی در المپیک توکیو کرده تا یک گام بلند به سوی کسب عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در همه ادوار المپیک بردارد. 


عکس ها: امیررضا علی عسگری

 

دیدگاه‌ها