کد خبر : 1765041 | 09 تیر 1400 ساعت 22:20 | 66.4K بازدید | 1 دیدگاه

تا مرز سکته می‌رویم و بگوییم چشم؟

رونمایی قلعه‌نویی از قانون جدید فیفا در کنفرانس

سرمربی گل‌گهر به شدت نسبت به داوری دیدار مقابل پرسپولیس و قضاوت‌ها علیه تیمش انتقاد کرد.

رونمایی قلعه‌نویی از قانون جدید فیفا در کنفرانس

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار پرسپولیس و گل‌گهر اظهار کرد: ابتدا به فوتبال بخاطر این بازی زیبا که هرچند بدون حضور تماشاگران برگزار شد و دوم، به تیم پرسپولیس برای کسب این پیروزی تبریک می‌گویم. یک خسته نباشید و خدا قوت به بازیکنانم می‌گویم.

 

او ادامه داد: من معمولا دیگر به کنفرانس‌های خبری نمی‌روم، اما واقعا آنقدر ما را اذیت می‌کنند(که می‌گوییم همه‌اش سهوی است)، مجبور به این کار شدم. بالاخره باید یکی به داد ما برسد؛ ما که گناه نکردیم. یک فوتبال خوب ارائه می‌کنیم که همه چیز در اختیار ما است، روی یک اشتباه فردی گل می‌خوریم و بعد در زمان ۲ بر یک بودن نتیجه، پنالتی را نمی‌گیرند.

 

سرمربی گل‌گهر اضافه کرد: هفته‌های متوالی است که  با ما این کارها را می‌کنند؛ شاید بالای ۱۰ پنالتی به گفته کارشناسان برای ما نگرفته‌اند؛ تازه برخی از کارشناسان، با عرض معذرت، هوای داوران را هم دارند؛ آنجاهایی که ۱۰۰ درصد است را فقط عنوان می‌کنند.

 

قلعه‌نویی با اشاره به اشتباهات داوری علیه تیمش ابراز کرد: مقابل گل‌گهر پنالتی ما را نگرفتند، در دیدار با استقلال پنالتی و اخراج برای ما اعلام نشد و امروز هم چنین اتفاقی رخ داد.

 

او یادآور شد: فکر می‌کنم می‌خواهند ۱۰ قانون جدید در فوتبال به کار بگیرند که یکی از آنها بنابر تاییدیه فیفا، عدم اعلام پنالتی برای گل‌گهر است و ظاهرا پس از این مسابقه به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد. وقتی هم اعتراض می‌کنیم، می‌گویند چشم، چشم، سخت نگیرید. ما تا مرز سکته می‌رویم، اما می‌گویند سخت نگیرید ولی باز هم به پرسپولیس تبریک می‌گویم. فوتبال خیلی خوبی بود، اما واقعا اذیت می‌شویم.

 

سرمربی گل‌گهر در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی که برای تیمش اعلام نشد، عنوان کرد: ما یک فیلمبردار داریم که به‌صورت آنلاین فیلم را برای ما فرستاد و دیدیم که برخورد یک متر داخل محوطه جریمه اتفاق افتاده، اما آقای خورشیدی می‌گوید برخورد را بیرون از محوطه دیده‌ام. نمی‌دانم چرا فقط برای ما را بیرون می‌بیند! البته پنالتی پرسپولیس ۱۰۰ درصد درست بود، اما برای ما نه. این هم جزو یکی از ۱۰ قانونی است که فیفا پس از پایان یورو به فدراسیون فوتبال ایران اعلام می‌کند که گل‌گهر پنالتی ندارد.

 

قلعه‌نویی اضافه کرد: روزی که مسؤولیت گل‌گهر را پذیرفتم، به دوستان گفتم به دنبال ساختن یک تیم با ثبات هستیم؛ منتهی یک سری مسائل مثل اشتباهات فردی روی گل‌هایی که می‌خوریم، کمر تیم ما را می‌شکند. اشتباهات داوری هم همینطور.

 

او یادآور شد: مسابقاتی که تیم ما می‌برد را همه دوست دارند نگاه کنند. همین مسابقه امروز را ببینید که یکی از زیباترین دیدارهای لیگ برتر است. ما بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم ولی دو معضل جدی(اشتباهات فردی و داوری) داریم. شاید روی گل اول پرسپولیس یک بچه ۱۴ ساله آن اشتباه را انجام ندهد که مدافع ما چنین کاری کرد، اما به بازی برگشتیم.

 

سرمربی گل‌گهر ادامه داد: فکر می‌کنم حامد لک بهترین بازیکن زمین بود. اگر توپ‌های ما تبدیل به گل می‌شد، شاید بازی ۴ بر ۳ به نفع ما به اتمام می‌رسد ولی روز خیلی خوب حامد(لک) بود. چند توپ واقعا ۱۰۰ درصد را گرفت، اما در این‌طرف پرسپولیسی‌ها به جز یک توپ که به تیرک برخورد کرد، دو توپ روی دروازه ما آوردند و سه گل زدند!

 

قلعه‌نویی درباره متضرر شدن گل‌گهر از اشتباهات فردی گفت: بالاخره این اشتباهات برای تمام بازیکنان بزرگ دنیا هم می‌افتد. یک موقع می‌بینید شرایط خوب آنها نیست. علی حقیقی واقعا خوب تمرین می‌کند و در تمرینات شرایط خوبی دارد، اما امسال آنطور که ما انتظار داشتیم، نیست ولی امیدوار هستیم در هفته‌های آینده ایشان یا بشاگردی بتوانند به گل‌گهر کمک کنند.

 

او در مورد ادامه همکاری با گل‌گهر ابراز کرد: یک توافقی کردیم؛ حالا جلو برویم و ببینیم خدا چه می‌خواهد، اما مسؤولان گل‌گهر، آقایان عتیقی، اسفندیارپور و قدیری اگر سه سال بمانند، گل‌گهر قطب ورزش ایران به ویژه فوتبال می‌شود؛ چه من باشم و چه نباشم. سه‌شنبه هفته آینده افتتاحیه آکادمی گل‌گهر است که آقای چمنیان به سیرجان می‌آید و یک برنامه مفصل داریم.

 

سرمربی گل‌گهر در پایان گفت: برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. این تیم ملی شایستگی صعود به جام جهانی را دارد. بازیکنانی که در تیم ملی داریم، واقعا عالی هستند؛ به ویژه نفرات ۵۰ متر رو به جلو که خیلی با کیفیت هستند و امیدوارم به جام جهانی برود و شادی را به کشور بیاورد.

دیدگاه‌ها