کد خبر : 1765128 | 10 تیر 1400 ساعت 10:36 | 23.3K بازدید | 1 دیدگاه

وقایع نگاری این هفته در تاریخ فوتبال اسپانیا؛

وقتی اسپانیا در فوتبال جهان آقایی می کرد

یک دهه پیش در چنین روزهایی تیم ملی اسپانیا قدرت اول فوتبال جهان لقب گرفته بود.

وقتی اسپانیا در فوتبال جهان آقایی می کرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی اسپانیا حدود یک دهه قبل ابتدا با لوییس آراگونس و در ادامه با هدایت ویسنته دل بوسکه در جام ملت های اروپا و جام جهانی رقیب نداشت و با تکیه بر ستاره های رئال مادرید و بارسلونا، موفق به فتح عناوین متوالی می شد.

 

29 ژوئن: 10 باشگاه مختلف لالیگا در قهرمانی اسپانیا در یورو نقش آفرینی می کنند (2008)

 

در تاریخ بیست و نهم ژوئن 2008 در استادیوم ارنست هاپل وین در اتریش، اسپانیا با گل دقیقه 33 فرناندو تورس به اسپانیا 1-0 برابر آلمان پیروز شده و به اولین جام بین المللی خود در 44 سال گذشته دست می یابد. اسپانیا سال ها در تورنمنت های مختلف بختی برای قهرمانی نداشت، اما تیم لوئیس آراگونس بعد از ناکامی در اولین تورنمنت، در یورو 2008 قهرمانان شایسته ای لقب گرفتند.

 

1618291

 

این تیم با نمایندگانی از سراسر لالیگا فوتبالی جذاب مبتنی بر ارسال پاس های متوالی ارائه داده و اینگونه از همه حریفان خود پیشی گرفتند. فرناندو تورس، نماد اتلتیکومادرید در فینال گل پیروزی را به ثمر رسانده، ایکر کاسیاس از رئال مادرید جام را به عنوان کاپیتان بالای سر برد. ژاوی هرناندز بارسلونا و آندرس اینیستا خط میانی را اداره کردند و داوید ویا از والنسیا بهترین گلزن مسابقات لقب گرفت. ویارئال با چهار نماینده بیش از هر باشگاه دیگری در بین این لیست 23 نفره قدرتمند بازیکن داشت و تیم هایی  مانند مایورکا (دو نفر)، رئال بتیس، ساراگوزا و ختافه نیز در این قهرمانی نقش داشتند.

 

اول ژوئیه: رقابت های یورو تحت تاثیر ال کلاسیکو (2012)

 

تسلط اسپانیا بر فوتبال جهان از جام جهانی 2010 تا مسابقات یوروی اروپا ادامه داشت و پیروزی خیره کننده 4-0 برابر ایتالیا در این روز در سال 2012، نشانه تاج گذاری یکی از بهترین تیم های فوتبال جهان بود.

 

1618293

 

در این مقطع سرمربی تیم ویسنته دل بوسکه در حال استفاده کامل از هسته‌ی بارسلونا و رئال مادرید بود که بر لالیگا و لیگ قهرمانان تسلط داشتند و 13 بازیکن از لیست 23 نفره از این دو باشگاه بودند. همچنین سایر ستاره های مسابقات مانند کریستیانو رونالدو و په په در پرتغال، ماریو مانژوکیچ و لوکا مودریچ کروات و سامی خدیرا و مسوت اوزیل آلمان نیز در فوتبال اسپانیا بازی می کردند. تاثیرگذاری لالیگا در طول مسابقات با حضور بازیکنانی از ساراگوسا، مالاگا، سویا و والنسیا ادامه یافت.

 

دوم ژوئیه: دیوید بکهام تبدیل به جدیدترین کهکشانی برنابئو شد (2003)

 

سانتیاگو برنابئو در چنین روزی در سال 2003 برای رونمایی از یک قرارداد جدید مملو از تماشاگر پر شده بود. دیوید بکهام در زیر نور آفتاب به هزاران هوادار خوشحال حاضر و میلیون ها نفر دیگر در سراسر جهان معرفی شد. بکهام در آن زمان در اوج قدرت بوده و قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا با منچستریونایتد و کاپیتان بزرگ و طلایی انگلیس محسوب می شد.

 

1618294

 

این هافبک انگلیسی در برنابئو به جمع بازیکنان کهکشانی دیگر مانند زین الدین زیدان، لوئیس فیگو، رونالدو نازاریو و روبرتو کارلوس پیوست و به دلیل سرعت و شرکت در کار تیمی، ارسال های عالی و تبدیل به موقعیت کردن توپ های مرده، با هواداران و هم تیمی های خود رابطه خوبی برقرار کرد.

 

بکام در طول چهار فصل حضور در پایتخت اسپانیا 116 بازی در لالیگا انجام داده، 13 گل به ثمر رساند و 37 پاس گل داد. او در این مدت یک عنوان لالیگا و سوپرجام اسپانیا را نیز به دست آورد. او هنوز هم در برنابئو بسیار محبوب بوده و در دیدارهای همیشگی از سوی هم تیمی های سابق و اسطوره های رئال مادرید مانند زین الدین زیدان و سرخیو راموس به گرمی مورد استقبال قرار می گیرد.

 

سوم ژوئیه: جرارد پیکه برای بازی کردن به خانه می آید (2008)

 

بازگشت جرارد پیکه به بارسلونا همیشه قابل پیش بینی بود. پیکه در آکادمی بارسا در لاماسیا در کنار لیونل مسی و سسک فابرگاس بازی می کرد، اما مانند دومی در نوجوانی آنجا را ترک کرد تا تحصیلات خود را در انگلیس به پایان برساند. اما قلب او همیشه در نیوکمپ بود؛ جایی که پدربزرگش مدیر این باشگاه بود.

 

1618292

 

با بازگشت در سن 21 سالگی در چنین روزی در سال 2008، پیکه آماده حضور در قلب خط دفاعی در کنار کارلس پویول بود. پپ گواردیولا نیز به عنوان سرمربی به تیم اصلی بازگشته بود و پیکه در اولین فصل خود قهرمان سه گانه لالیگا، لیگ قهرمانان و کوپا دل ری شد. پیکه که اکنون 34 ساله است، بیش از 350 بار در لالیگا به عنوان یک مدافع مطمئن و باکلاس در ترکیب بارسلونا به میدان رفته، 30 جام از جمله هشت عنوان قهرمانی لالیگا به دست آورده و بدون شک به یکی از نمادهای باشگاه تبدیل شده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها