کد خبر : 1765258 | 10 تیر 1400 ساعت 22:11 | 280.2K بازدید | 1 دیدگاه

پس از پنالتی بحث‌برانگیز؛

240 هزار امضا برای تکرار دیدار فرانسه-سوییس

بیش از 240 هزار نفر با امضای درخواستی از یوفا خواسته اند تا مسابقه فرانسه و سوییس که منجر به حذف قهرمان جهان از رقابت های یورو شد، مجددا برگزار شود.

240 هزار امضا برای تکرار دیدار فرانسه-سوییس

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه با شکست برابر سوییس در ضربات پنالتی در مرحله یک هشتم نهایی از رقابت های یورو 2020 حذف شد، اما این موضوع هنوز محل بحث و مناقشه است. از یک طرف انتقادات بسیاری به رویکردی که دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، در این بازی داشت، مطرح شده است و از سوی دیگر بحث هایی در رابطه با چگونگی حذف فرانسوی ها برابر سوییس وجود دارد.

این ضربات پنالتی، لحظات تصمیم‌گیری بر سر مرگ یا زندگی، بود که سرنوشت این بازی را مشخص کرد و این همان چیزی است که طرفداران فرانسه به آن اعتراض دارند.

 

1618495

 

طبق گزارش خبرگزاری های متعدد از جمله RTL Sport، بیش از 240 هزار نفر تقاضا کرده اند که مسابقه بین فرانسه و سوییس تکرار شود. آنها از طریق صفحه Les Lignes Bougent امضاهای خود را به ثبت رسانده اند، سرویس آن‌لاینی که به اینگونه درخواست ها اختصاص دارد. پس از گذشت ساعت ها به نظر می رسد که هر لحظه بر تعداد این امضاها افزوده می شود.

بحث بر سر لحظه ای است که سرنوشت بازی را تعیین کرد. آخرین پنالتی بازی که کیلیان امباپه، ستاره فرانسه، از دست داد و باعث شد یان زومر، دروازه بان سوییس، که ضربه امباپه را گرفته بود، تبدیل قهرمان ملی سوییسی ها در این مسابقات شود.

هواداران فرانسه ادعا می کنند که یان زومر در لحظه زدن پنالتی قانون را رعایت نکرده و روی خط دروازه نایستاده بود.

 

1618493

 

طبق معمول تصاویری که از آن صحنه وجود دارد، باعث ایجاد تردید می شوند و آنها با پیامهایی همراه هستند که اصرار دارند این ورزش باید طبق قوانینش انجام شود، قوانینی که ان بعدازظهر دوشنبه که فرانسه از یورو 2020 حذف شد، رعایت نشده اند.

با این وجود به نظر نمی رسد که یوفا با تکرار مسابقه موافقت کند، چرا که تمام ضربات پنالتی توسط VAR بررسی شد و هیچ کدام از تصمیمات داور در این باره مورد تغییر قرار نگرفت.

 

 

دیدگاه‌ها