کد خبر : 1765366 | 11 تیر 1400 ساعت 12:37 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

امید دوباره آسیایی شدن پدیده بیشتر شد؛

مهدی رحمتی، برنده دوئل فرهاد و علی‌منصور!

تساوی استقلال و آلومینیوم اراک باعث شد تا رقابت سهمیه آسیایی جذاب‌تر از گذشته در هفته‌های پایانی لیگ دنبال شود.

مهدی رحمتی، برنده دوئل فرهاد و علی‌منصور!

به گزارش "ورزش سه" شب گذشته رقابت‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران با انجام 5 مسابقه به پایان رسید که در یکی از حساس‌ترین دیدار استقلال و آلومینیوم اراک و تقابل تفکرات فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان برنده نداشت و بازی بدون گل مساوی به پایان رسید تا رقابت برای کسب سهمیه آسیایی میان تیم‌های سوم تا هشتم جدول تنگاتنگ دنبال شود.

 

با تساوی شب گذشته، استقلال 44 امتیازی در رتبه سوم باقی ماند و فاصله هفت امتیازی خود با تیم چهارم جدول که آلومینیوم اراک است و شب گذشته با تک امتیاز به دست آورده، 37 امتیازی شد، حفظ کرد؛ در کورس رقابت قهرمانی، پرسپولیس با 54 امتیاز و سپاهان با 52 امتیاز تقریبا سهمیه آسیایی‌شان از طریق لیگ برتر قطعی شده است.

 

پس از آلومینیوم در رتبه چهارم با 37 امتیاز، تراکتور 36 امتیاز، فولاد با 35 امتیاز، گل‌گهر با 35 امتیاز و تیم فوتبال پدیده هم که اوج‌گیری خوبی در هفته‌های گذشته داشته از چهار مسابقه قبلی خود 12 امتیاز کسب کرده با 34 امتیاز به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا هشتم هستند و شانس کسب سهمیه آسیایی را دارند.

 

حضور سپاهان، پرسپولیس، استقلال، آلومینیوم، فولاد و گل‌گهر سیرجان در جام حذفی باعث شده تا رقابت برای سهمیه آسیایی در این تورنمنت هم در جریان باشد؛ در واقع اگر ترتیب جدول تا پایان لیگ با این شرایط حفظ شود، پرسپولیس و سپاهان سهمیه مستقیم فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را در شرایط 1+3 خواهند گرفت و استقلال سهمیه حضور در پلی‌آف را کسب می‌کند.

 

اگر یکی از این سه تیم، قهرمانی جام حذفی را هم به دست آورد، در آن‌صورت تیم چهارم جدول رده‌بندی هم شانس صعود به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست خواهد آورد و این مسئله باعث شده تا رقابت ویژه‌ای میان تیم‌های چهارم تا هشتم برقرار باشد و در پنج هفته باقیمانده از رقابت‌های لیگ برتر، آلومینیوم، فولاد، گل‌گهر و پدیده که هر چهار تیم سرمربیان استقلالی دارند، برای حضور در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند.

 

 

در واقع تساوی روز گذشته آلومینیوم و استقلال و عدم پیروزی شاگردان منصوریان باعث شد تا کوران این رقابت داغ‌تر از همیشه باشد و هم‌چنین تیم فوتبال پدیده خراسان هم کمتر شانسی برای صعود به لیگ قهرمانان آسیا داشت، با اوج‌گیری در هفته‌های گذشته دوباره امیدهای خود را زنده شده ببیند و حالا در مسیر کسب سهمیه آسیایی قرار داشته باشد.

 

پنج هفته رقابت میان علیرضا منصوریان، جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی و سید مهدی رحمتی پنج سرمربی استقلالی برای رسیدن به سهمیه آسیایی می‌تواند یکی از جذابیت‌های مسابقات هفته‌های پایانی لیگ بیستم را رقم بزند و باید دید در پایان کدامیک موفق به کسب این سهمیه خواهند شد.

 

البته که کسب سهمیه آن‌ها مشروط به قهرمانی خود در جام حذفی (آلومینیوم، گل‌گهر، فولاد) یا قهرمان شدن یکی از سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال است تا سهمیه بعدی ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به تیم چهارم لیگ بیستم برسد.

دیدگاه‌ها