کد خبر : 1765509 | 12 تیر 1400 ساعت 02:30 | 32.2K بازدید | 3 دیدگاه

سیوهای نجات بخش دوناروما برای حفظ رکورد (عکس)

دروازه بان تیم ملی ایتالیا با دو سیو نجات بخشی که در بازی امشب داشت، رکورد قابل توجه خود را حفظ کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا که با کسب پیروزی 2-1 مقابل اتریش راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 شده بود، در این مرحله نیز موفق شد با نتیجه ای مشابه از سد بلژیک گذشته و به جمع 4 تیم نهایی تورنمنت صعود کند.

جان لوئیجی دوناروما، دروازه بان 22 ساله تیم ملی ایتالیا، یکی از بهترین های تیمش تا این لحظه بوده است. او طی بازی های مرحله گروهی هیچ گلی دریافت نکرد تا با 3 کلین شیت متوالی به استقبال مرحله حذفی برود؛ دروازه بان ایتالیایی ها در مرحله یک هشتم نهایی هم مقاومت خوبی از خود نشان داد اما در نهایت قفل دروازه او بعد از پایان 90 دقیقه و در بیست و چهارمین دقیقه از وقت های اضافه باز شد.

 

1618956

 

در بازی مرحله یک چهارم نهایی که امشب برگزار شد، جان لوئیجی دوناروما یک بار دیگر نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و با چند سیو نجات بخش، دروازه تیمش را بارها نجات داد. اوج کار او  در اواسط نیمه اول بود؛ جایی که بازی هنوز 0-0 بود و بلژیکی ها با ضد حملات خطرناکی که در آن مهارت بالایی دارند، دو بار تا آستانه باز کردن دروازه ایتالیا پیش رفتند اما هر دو بار مغلوب گلر جوان حریف شدند.

 

1618960

 

1618958

 

دوناروما یک بار در دقیقه 22 ، شوت زیبایی کوین دی بروین از پشت محوطه جریمه را با جهشی به موقع راهی کرنر کرد و یک بار دیگر به فاصله چند دقیقه، موفق به مهار ضربه ناگهانی لوکاکو از میان مدافعان ایتالیا شد؛ ضربه ای که با توجه به نداشتن دید مناسب، مهار آن کار بسیار دشواری بود.

بلژیکی ها در این دیدار یک بار فقط موفق به باز کردن دروازه دوناروما شدند که آن هم از روی نقطه پنالتی بود. دوناروما با دریافت یک گل در این دیدار همچنان رکورد تحسین برانگیز خود در تیم ملی ایتالیا را حفظ کرد؛ او از زمانی که پیراهن تیم ملی ایتالیا را به تن می کند، در هیچ دیداری بیش از یک گل دریافت نکرده است.

دیدگاه‌ها