کد خبر : 1765754 | 13 تیر 1400 ساعت 12:01 | 4.4K بازدید | 1 دیدگاه

نوروزی:

حدادی می‌تواند در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اکثر المپیکی‌ها در دوره‌های آموزشی مختلف درباره دانش‌افزایی مواد نیروزای غیرمجاز یا همان داروهای ممنوعه شرکت کرده‌اند اما تا انتهای المپیک این نکات را به آنها گوشزد می‌کنیم.

حدادی می‌تواند در توکیو عملکرد خوبی داشته باشد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، غلامرضا نوروزی درباره آخرین وضعیت فدراسیون پزشکی ورزشی در آستانه رقابت های المپیک و برنامه‌های مدنظر برای کاروان‌ اعزامی به این رقابت‌ها اظهار داشت: از مدتها قبل دو هدف جدی داشتیم. ابتدا اینکه کاروانی پاک و ضددوپینگ داشته باشیم. واکسیناسیون بچه‌ها تمام شد و ورزشکاران اعزامی به المپیک و پارالمپیک دو دوز واکسن خود را گرفتند، اما دلیل نمی‌شود با وجود دریافت واکسن، نکات پزشکی را رعایت نکنند.

وی افزود: باید بیش از پیش به پروتکل‌های پزشکی اهمیت بدهند زیرا اکنون در شرایطی هستیم که پیک پنجم کرونا شروع شده و برخی نقاط کشور و تهران در وضعیت قرمز هستند. متأسفانه واکسیناسیون در شکل جدید کرونا کمتر اثر دارد. تستهای مورد نیاز در مورد آنتی‌دوپینگ را هم از بچه‌ها گرفته‌ایم. همچنین پایش سلامت المپیکی‌ها مرتب و به شکل روزانه انجام می‌شود. 

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد:‌ روز گذشته پایش سلامت والیبالیست‌ها که به تازگی در مسابقات لیگ ملتها شرکت کرده بودند انجام شد و خوشبختانه مشکل خاصی در آن تیم وجود نداشت. رشته‌های دیگر هم همینطور. ان‌شاءالله برای اعزام کاروان به المپیک توکیو آماده می‌شویم. 

 

نوروزی درباره اینکه آموزشهای لازم در مورد دوپینگ به ورزشکاران المپیکی داده شده است، ادامه داد: صحبت‌هایی شده اما ورزشکاران ما حرفه‌ای هستند و آماتور نیستند. اکثر آنها در دوره‌های آموزشی مختلف درباره دانش‌افزایی مواد نیروزای غیرمجاز یا همان داروهای ممنوعه شرکت کرده‌اند، اما تا انتهای المپیک این نکات را به آنها گوشزد می‌کنیم. دفترچه‌های مواد ممنوعه را به آنها تحویل می‌دهیم و ان‌شاءالله ورزشکاران عزیز هم مراقبت کنند تا دیگر مشکل خاصی پیش نیاید. 

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد یکی از عوامل مثبت شدن تست دوپینگ دو ورزشکار کشورمان در آستانه المپیک به این دلیل است که فدراسیون پزشکی ورزشی در دوره‌ای با سرپرست اداره می‌شد، گفت: در کل نه تنها در این فدراسیون بلکه سرپرست گذاشتن آن هم دو سرپرست برای مدت‌های طولانی برای هر فدراسیونی را  آسیب‌زننده به بدنه و بنیان آن فدراسیون می‌دانم. این را فرصت می دانم که توفیقی شد مجدد در فدراسیون پزشکی باشم.

 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد:  همکاران ما هم در دوره با سرپرست اداره شدن فدراسیون زحمت کشیدند اما کسی که سرپرست است، برنامه‌های محوری فدراسیون مثل نظارت بر هیات‌های استانی را به آن شکل که باید انجام نمی‌دهد. به دلیل بلاتکلیف بودن، دوستان سرپرست برنامه خاصی نداشتند و همّ و غم آنها اداره روزانه فدراسیون بود. با توجه به این موضوع برخی اوقات هم آسیب‌هایی به فدراسیون وارد شد. 

نوروزی درباره وضعیت فعالیت باشگاه‌ها در تهران و شهرهای قرمز با توجه به وارد شدن به پیک جدید کرونا عنوان کرد: متأسفانه هرچند وقت یکبار بنا به دلایلی، پیکی از همه‌گیری کرونا  با شکل‌های مختلف و نوع جدید اتفاق می‌افتد. اکنون هم نوع دلتا را داریم و حتی دیده شده افرادی با تزریق دو دوز واکسن، تست کرونایشان مثبت شده است. روز گذشته از همکاران خوب و پزشکان عزیز مواردی دیدم که با تزریق دو دوز واکسن تست‌شان مثبت شده و این نشان می‌دهد باید جدیت بیشتری به این موضوع نگاه کنیم و آن را سرسری نگیریم، زیرا شوخی نیست.

 

وی ادامه داد: راه اصلی مبارزه هم رعایت پروتکل های بهداشتی شامل سه عامل مهم مانند ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی، شتسشوی مرتب دست‌ها به ویژه ماسک زدن است زیرا نوع جدید از طریق هوا منتقل می‌شود. ما هم که مسئولیت کرونا در ورزش را داریم، باید رعایت حداقلی نفرات در تمرینات و مسابقات ورزشی را دور از هرگونه اجتماع در نظر بگیریم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه فقط از تعداد نفرات حاضر در باشگاه‌ها کمتر می‌شود و آیا خبری از تعطیلی آنها نخواهد بود، توضیح داد: برخی رشته‌های ورزشی در گروه‌بندی جدید تعریف شدند. گروه اول در وضعیت نارنجی می‌توانند فعالیت کنند و باشگاه‌ها تعطیل نمی‌شوند، اما در باشگاه‌هایی که شرایط لازم مثل تهویه مناسب و پارامترهای مورد نیاز برای یک باشگاه ایمن را دارند، در شرایط نارنجی با رعایت 30 درصد تراکم جمعیت و پرهیز از تراکم می‌توانند فعالیت کنند.

 

نوروزی درباره اینکه آیا تیم پزشکی با توجه به محدودیت‌های کرونای به اندازه کافی وارد توکیو می‌شود، گفت: هماهنگی‌هایی شده که در دو گروه به توکیو بروند. گروه اول دو پزشک و یک فیزیوتراپ دارند و هر تیم هم پزشک و یک فیزیوتراپ دراختیار دارد و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. 

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اینکه رسانه‌ها استنباط می‌کنند مسئولان فدراسیون و دومیدانی نمی‌خواستند بگویند احسان حدادی با وجود آسیب‌دیدگی نمی‌تواند در المپیک  عملکرد مثبتی داشته باشد، توضیح داد: احسان با جدیت کار خود را انجام می‌دهد، تیم پزشکی هم مراقب وی است و کارهای فیزیوتراپی، توانبخشی و مراقبتی را زیرنظر همکاران من انجام می‌دهد. اگر غیر از این بود حدادی در المپیک حضور پیدا نمی‌کرد زیرا سالها زحمت کشیده و می‌‌خواهد نتیجه‌اش را هم در توکیو که حضور فعال در المپیک است بگیرد.

 

نوروزی در گفت‌وگو با برنامه رادیو ورزشی تهران درباره اینکه آیا نظر کمیسیون پزشکی این است که حدادی می‌تواند عملکرد خوبی در المپیک داشته باشد، گفت: بله همینطور است.

دیدگاه‌ها