کد خبر : 1765933 | 14 تیر 1400 ساعت 10:59 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

حاشیه های انتخابات ادامه دارد

دوچرخه سواری در آستانه تعلیق توسط فدراسیون جهانی؟

وکیل نامزد انتخابات دوچرخه سواری گفت: فدراسیون یک بار برای عدم دخالت دولت در ورزش تعهد داده بود، اما به آن عمل نکرد.

دوچرخه سواری در آستانه تعلیق توسط فدراسیون جهانی؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، با وجود اینکه 45 روز از انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گذرد، هنوز تأئید این انتخابات از سوی فدراسیون جهانی اعلام نشده است. علاوه بر این موضوع، یکی از نامزدهای انتخابات نیز به دلیل آنچه تخلف عنوان می‌شود، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و خواستار ابطال مجمع است. عبدالرحمن قاسمی که 16 رأی در انتخابات آورد، به دیوان‌ عدالت اداری شکایت و منتظر رسیدگی به این موضوع است. 

 

احمد ملکی، وکیل عبدالرحمن قاسمی در این خصوص به فارس گفت: ما شکایت خود را به دیوان عدالت اداری تقدیم کردیم، اما هنوز نوبت رسیدگی تعیین نشده است. مستندات تخلفات را جمع‌آوری کردیم و روز گذشته دیوان از ما خواست که آنها را ارائه دهیم. 

 

وی ادامه داد: تخلفات در مجمع از جمله دخالت دولت (رای دادن معاون وزیر ورزش) در انتخابات محرز است. فدراسیون دوچرخه‌سواری در سال 93 یکبار به همین دلیل به فدراسیون جهانی تعهد داده بود اما متأسفانه باز هم این کار تکرار شد و سرپرست فدراسیون و عوامل سیاسی، رئیس فدراسیون را انتخاب کردند. 

 

ملکی با اشاره به اینکه معاون وزیر نمی‌تواند جزو اشخاصی باشد که در مجمع رأی می‌دهند، گفت:‌ در اساسنامه فدراسیون چنین چیزی وجود ندارد و این یک تخلف است. ما اساسنامه از فدراسیون جهانی گرفته‌ایم و نماینده دولت و وزارت ورزش نمی‌تواند حق رأی داشته باشد. اصلا به همین خاطر احتمال تعلیق خیلی زیاد است. من شنیده‌ام که فدراسیون جهانی انتخابات را قبول ندارد و باید مجدداً برگزار شود. 

دیدگاه‌ها