کد خبر : 1766011 | 14 تیر 1400 ساعت 15:32 | 19.3K بازدید | 3 دیدگاه

فشردگی خردکننده دیدارهای ملی و باشگاهی؛

شهریور و مهر ترسناک در انتظار فوتبال ایران

تلاقی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، باعث شده است تا فشردگی زیادی در انجام مسابقات برای بازیکنان صورت بگیرد.

شهریور و مهر ترسناک در انتظار فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه" کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (دوشنبه) به صورت رسمی برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در مراحل مختلف در منطقه غرب و شرق آسیا را اعلام کرد؛ اعلام برنامه‌ریزی که مشخص شد نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا، یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور باید در هفته پایانی شهریورماه به مصاف رقبای خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بروند.

 

دوشنبه 22 شهریور
* استقلال ایران - الهلال عربستان

سه‌شنبه 23 شهریورماه
* النصر عربستان - تراکتور ایران
* استقلال تاجیکستان - پرسپولیس ایران

 

از سوی دیگر بررسی برنامه اعلام شده برای مسابقات دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا نشان می‌دهد که بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران از شهریورماه آغاز خواهد شد و در واقع ملی‌پوشان فوتبال ایران که در سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور توپ می‌زنند، باید ابتدا حضور در اردوی ملی را بگذرانند و سپس راهی تیم باشگاهی خود شوند.

 

برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2022:

* ایران ـ سوریه، 11 شهریور 1400 (2 سپتامبر 2021)
* عراق ـ ایران، 16 شهریور 1400 (7 سپتامبر 2021)

 

1619530

 

این فشردگی در شرایطی است که در خوشبینانه‌ترین حالت اواسط مردادماه رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران (در لیگ برتر و جام حذفی) به پایان می‎رسد و در واقع بازیکنان فوتبال ایران مدت استراحت کوتاهی را در مقابل خود دارند و باید بلافاصله به اردوی تیم ملی ملحق و سپس بازیکنان استقلال، پرسپولیس و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

 

این وضعیت فشرده در صورت صعود نمایندگان ایران به مرحله یک چهارم نهایی و حتی نیمه نهایی هم ادامه‌دار خواهد بود، چرا که این دو مرحله که به صورت تک بازی انجام می‌شود، در هفته پایانی مهرماه به انجام می‌رسد و تیم ملی فوتبال ایران هم باید بازی سوم و چهارم خود را در این بازه زمانی انجام بدهد.

 

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا: 16 اکتبر (24 مهر)
مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا: 19 اکتبر (27 مهر)

* امارات ـ ایران، 15 مهر 1400 (7 اکتبر 2021)
* ایران ـ کره جنوبی، 20 مهر 1400 (12 اکتبر 2021)

باید دید در شرایط فشرده، کدام بازیکنان از استقلال، پرسپولیس و تراکتور در اردوی ملی حضور پیدا خواهند کرد و چگونه خود را با برنامه‌ریزی عجیب و با تراکم بالای کنفدراسیون فوتبال آسیا تطبیق می‌دهند، چرا که انجام مسابقات ملی و باشگاهی به صورت سریالی با موقعیت مکانی مختلف بدون‌شک کار دشوار و پیچیده‌ای خواهد بود.

دیدگاه‌ها