کد خبر : 1766205 | 15 تیر 1400 ساعت 14:33 | 325.8K بازدید | 27 دیدگاه

"برابر وقت‌کشی چاره‌ای جز بهتر بازی کردن نداریم"

نشست مطبوعاتی سرمربی پرتغالی کره علیه ایران

سرمربی کره جنوبی در نشست مطبوعاتی خود درباره هم‌گروه شدن با پنج تیم از خاورمیانه صحبت کرد.

نشست مطبوعاتی سرمربی پرتغالی کره علیه ایران

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی کره جنوبی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با تیم هایی از خاورمیانه هم گروه شده است و مطبوعات کره ای نگرانند که سرمربی این تیم باید راهی برای مقابله با وقت‌کشی سیستماتیک این تیم ها در جریان بازی بیابد.

کره در گروه A از آخرین مرحله انتخابی رقابت های جام جهانی 2020 با ایران، عراق، امارات، سوریه و لبنان هم‌گروه شده است. این کشورها به ویژه با حرکاتی برای کشتن وقت مخصوصا در صورت داشتن برتری در بازی معروف هستند، از جمله تمارض به آسیب دیدگی و وقت‌کشی قبل از ضربات شروع مجدد یا پرتاب اوت. این اتفاقات قبلا حتی مسابقاتی که بدون گل و با تساوی به پایان رسیده نیز رخ داده است.

 

رسانه های کره ای در تحلیل های مشترک با اشاره به مسابقات قبلی و بازی های پرحاشیه پیشین در ادوار قبلی بین دوتیم ایران و کره، پیشاپیش تیم ملی ایران را به ضد فوتبال متهم کرده و این مسئله در نشست مطبوعاتی روز گذشته بنتو نمود داشت. جایی که او چندین بار با پرسش هایی در ارتباط با تیم ملی ایران و شیوه بازی این قدرت بزرگ فوتبال آسیا مواجه شد.

بنتو البته این موضوع را تنها به ایران مربوط ندانست و آن را به تمام هم گروهی های این کشور در گروه A تعمیم داد که سبک بازی شان برای مقابله با کره و از کار انداختن قدرت تهاجمی این تیم شرق آسیایی، مبتنی بر جنگ های فیزیکی و البته کمی تا قسمتی  وقت کشی خواهد بود.

تیم هایی مثل سوریه، عراق و لبنان که شاید چاره ای جز این در مقابله با کره جنوبی نداشته باشند.

 

پائولو بنتو، سرمربی کره جنوبی، در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز دوشنبه برگزار شد درباره گروه بندی تیمش صحبت کرد و در مقابل این مشکل یک راه حل ساده ارائه داد.

 

1619926

 

بنتو در پاسخ به خبرنگاران گفت: "ما فقط خوب بازی می کنیم و واقعا چندان کار دیگری در این باره از ما بر نمی آید. مگر اینکه قوانین تغییر کند و اجازه دهد وقتی توپ از بازی خارج می شود، مانند بسکتبال، زمان متوقف شود. در غیر اینصورت هیچ کاری نمی توانیم در مورد این مشکل انجام دهیم. و برای ما مناسب نیست که وقت خود را صرف تفکر در مورد پارامترهایی کنیم که کنترلی روی آنها نداریم."

 

بنتو و بازیکنانش به تازگی خود را قربانی وقت کشی در زمین فوتبال یافته اند؛ در آخرین دیدار از گروه H مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در بازی برابر لبنان، کره جنوبی در دقیقه 12 بازی دروازه خود را باز شده دید.

 

با وجودی که تقریبا 80 دقیقه از زمان بازی باقی مانده بود اما لبنان بیشتر علاقمند به وقت کشی به نظر می رسید تا بازی با توپ و زدن گل های بیشتر! کره جنوبی در نهایت 2-1 پیروز شد و بنتو پس از این مسابقه از داوران و برگزارکنندگان این بازی به دلیل برخورد نکردن با وقت کشی بازیکنان لبنان انتقاد کرد.

 

1619935

 

در کنفرانس خبری روز گذشته اما بنتو بر روی تیم خود تمرکز کرده بود: "ما فقط نگران خوب بازی کردن خودمان هستیم. این کار با انسجام قوی در شالوده و پایه و اساس تیم آغاز خواهد شد."

 

دور نهایی این رقابت ها که به دلیل همه گیری COVID-19 یک سال عقب افتاده بود، از سپتامبر سال جاری تا مارس سال آینده ادامه خواهد داشت. اولین دیدار کره جنوبی در تاریخ 2 سپتامبر برابر عراق در خانه برگزار می شود.

و به دنبال آن: بازی با لبنان در 7 سپتامبر، سوریه در 7 اکتبر، ایران در 12 اکتبر، امارات در 11 نوامبر، عراق در 16 نوامبر، لبنان در 27 ژانویه، سوریه در 1 فوریه، ایران در 24 مارس و امارات در 29 مارس.

 

دو تیم برتر از هر گروه مستقیما راهی جام جهانی می شوند. دو تیم مقام سوم در ماه می یا ژوئن آینده یک بازی پلی آف انجام می دهند. برنده سپس به پلی آف بین قاره ای مقابل تیمی از یک کنفدراسیون می رود که بعدا مشخص خواهد شد.

 

کره جنوبی از سال 1986 در تمام جام جهانی ها بازی کرده است، از جمله به عنوان میزبان مشترک با ژاپن در سال 2002.

 

بنتو گفت تیمش در گروه سختی قرار دارد و موارد زیادی وجود ندارد که پنج کشور را از هم یکدیگر متمایز کند.

 

1619936

 

ایران، تیم برتر آسیا در رنکینگ فیفا، احتمالاً سخت ترین چالش برای کره جنوبی خواهد بود. رکورد پیشین بازی های کره برابر ایران 9 برد، 9 تساوی و 13 شکست است که شامل چهار باخت و دو تساوی در شش دیدار گذشته دو تیم می شود.

 

بنتو درباره ایران افزود: "از نظر انسجام، مهارت های فردی بازیکنان و آمادگی جسمی، آنها تیم بزرگی هستند. اگرچه بازی برابر آنها دشوار خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که نمی توانیم بر آنها غلبه کنیم. ما هم یک تیم بسیار رقابتی هستیم. فکر می کنم ما آماده حضور برابر هر تیمی هستیم  چه در خانه و چه خارج از خانه.

 

بنتو معتقد است عراق و سوریه هر دو تیم هایی فیزیکی هستند و خاطرنشان کرد که امارات متحده عربی یک سبک مالکیت‌گرا در فوتبال را بازی می کند و از بازیکنان ماهری در خط حمله برخوردار است.

 

سرمربی کره جنوبی، در آستانه سومین سال حضورش روی نیمکت این تیم، گفت که کره جنوبی در مسیر درستی قرار دارد.

 

بنتو افزود: "ما پس از شیوع ویروس کرونا نتوانسته ایم چندان بازی کنیم، اما اکنون در مسیر درست قرار گرفته ایم. زمان زیادی قبل از مرحله نهایی نخواهیم داشت. اما ما یک تیم رقابتی را به میدان می آوریم که می تواند نمایش های خوبی را ارائه دهد و به جام جهانی راه یابد."

 

دیدگاه‌ها