کد خبر : 1766216 | 15 تیر 1400 ساعت 15:15 | 25.3K بازدید | 0 دیدگاه

یک انتقال جنجالی به NBA

روزی که حامد حدادی تحریم‌ها را دور زد! (عکس)

انتقال حامد حدادی به ممفیس، در حالی رخ داد که همه از پیوستن او به لیگ بسکتبال آمریکا ناامید شده بودند.

روزی که حامد حدادی تحریم‌ها را دور زد! (عکس)

به گزارش ورزش سه، همزمان با درخشش مایکل فلپس رکورددار افسانه‌ای شنا المپیک، سایت یاهو در روز یکشنبه 27 مرداد 1387، در کنار خبر رکوردشکنی فلپس در تاریخ مسابقات المپیک، گزارش دیگری را با تصویر درشتی از حامد حدادی منتشر کرد.

 

 

فردای آن روز روزنامه‌ی اعتماد نوشت:


«نویسنده‌ی یاهو اسپورت، آدریان وژناروفسکی تیتری را برای گزارش خود انتخاب کرده بود که با خواندن آن هر کسی بابت انتقال حامد حدادی به ان بی ای ناامید می‌شد:
«ممنوعیت برای 30 تیم ان بی ای در عقد قرارداد با بسکتبالیست‌های ایرانی».

 

این تیتر شوکه کننده در کنار تیویری از حامد حدادی شاید یکی از بدترین خبرهای جامعه بسکتبال در روزهای گذشته باشد. آن هم در وضعی که حدادی در دو روز گذشته با دو پیشنهاد رسمی از سوی تیم‌های ممفیس و هیوستون در آستانه حضور در ان بی ای بود.

 

حامد حدادی همزمان با این اخبار در آخرین روزهای بسکتبال المپیک پکن مقابل آرژانتین و کرواسی بازی کرد. در بازی با آرژانتین 21 امتیاز گرفت و 16 ریباند داشت. 15 ریباند مقابل کروات‌ها.

 

1619955

 

تلاش‌ها برای رفع ممنوعیت حدادی در ان بی ای ادامه یافت. دولت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را شدت بخشید که ظاهراً به ورزش هم سرایت کرده بود.

 

حامد در همان دوران با ارتباطات رایکو ترومن سرمربی وقت تیم ملی بسکتبال در اروپا، پیشنهادهای دیگری از سوی باشگاههای اروپایی و آمریکایی داشت. بازار شایعات هم در آن روزها بر سر انتقال سنتر جوان ایرانی به تیم‌های مختلف داغ بود.

 

آمار حدادی در المپیک پکن، در کسب امتیاز و ریباند دو رقمی شد تا همگان به سنتر 23 ساله ایرانی نگاه خریدارانه داشته باشند.

 

در روز نهم شهریور 1387، و در میان اخبار ضدونقیض و شایعات پیوستن حدادی به تیم‌های مختلف، بالأخره خبر پیوستن این بازیکن به باشگاه ممفیس به طور رسمی اعلام شد.

 

حدادی این افتخار را با 16.6 امتیاز و 11.2 ریباند و با بلاک شات متوسط 2.6 توپ در بازی‌های المپیک، به دست آورد.

 

بی بی سی گزارش داد: «این بازیکن که بیش از 218 سانتی متر قد و 115 کیلوگرم وزن دارد، در تیم ممفیس در کنار دارکو میلیچ، سنتر اهل صربستان و مارک گاسول، سنتر تیم ملی اسپانیا بازی خواهد کرد».

دیدگاه‌ها