کد خبر : 1766260 | 15 تیر 1400 ساعت 22:00 | 53.2K بازدید | 16 دیدگاه

تساوی در خاموشی

پیکان 1 – سپاهان 1؛ هدیه تارتار به پرسپولیس

دیدار حساس دو تیم پیکان و سپاهان در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک انجامید .

پیکان 1 – سپاهان 1؛ هدیه تارتار به پرسپولیس

 

به گزارش "ورزش سه" دو تیم پیکان و سپاهان در شرایطی به دیدار هم رفتند که هر دو تیم برای رسید ن اهداف خودشان در جدول به هر سه امتیار این دیدار احتیاج داشتند. خصوصا سپاهان که باتوجه به تساوی هفته گذشته در این دیدار محکوم به برد این دیدار خارج از خانه بود.


بازی در ابتدا تحت تاثیر قطع برق ورزشگاه الغدیر بود که پس از 16 دقیقه تاخیر بالاخره با آمدن برق  شبکه شما توانست بازی را به طور مستقیم پوشش دهد .

 

پیکان که می دانست سپاهان نا چه حد به سه امتیاز این دیدار احتیاج دارد اساس بازی را روی ضد حملات قرار داد و توانست بر خلاف جریان بازی به گل اول این دیدار دست پیدا کند. در ادامه سپاهان خیلی زود توانست روی یک ضربه ایستگاهی پرماجرا توسط حاج صفی گل تساوی را بزند تا همه چیز به نیمه دوم کشیده شود.


اما در نیمه دوم بازی چندان چنگی به دل نزد و سپاهانی ها چندان نتوانستند دروازه پیکان را با خطر تهدید کنند.


از طرفی شاگردان تارتار نیز قدر فرصت هایشان را که در ضد حملات به دست می اوردند، نداستند تا این دیدار با نتیجه تساوی به اتمام برسد.


حالا سپاهانی ها با این تساوی از مجموع 26 بازی 53 امتیازی هستند و با بک بازی بیشتر 1 امتیاز  با پرسپولیس فاصله دارند و در عین حال امیدوارند فولاد بتواند سرخپوشان را متوقف کند تا این فاصله از این بیشتر نشود.


پیکانی ها نیز از همین تعداد بازی 35 امتیازی و در رده 8 جدول جای گرفتند.


بازی از هفته بیستم و ششم رقابت های لیگ برتر ایران؛ سه شنبه: 15/04/1400 ؛ ساعت: 19:50
استادیوم: شهدای شهر قدس / بدون تماشاگر
داور: میثم حیدری / کمک ها: قهرمان نجفی – بهمن عبدالهی؛ داور چهارم: وحید زمانی / ناظر داوری: علی خسروی

 

ترکیب پیکان:


علیرضا رضایی
امیر حسین رنگرز جدی
نادر محمدی
محمد خدابنده لو(70 - خدابنده لو)
علیرضا کوشکی(70 - درویشی)
ابراهیم صالحی ( 88 - رضا جبیره)
حسین پورامینی(88 -  دانیال ماهینی)
آرمان قاسمی
امیر روستایی (81- رضا حبیب زاده)
سامان فلاح
مجید عیدی


سرمربی: مهدی تارتار

 

ترکیب سپاهان:


پیام نیازمند
گئورگی ولسیانی
محمد نژادمهدی
دانیال اسماعیلی‌فر
امید نورافکن
جلال علی‌محمدی
یاسین سلمانی
سروش رفیعی (٧٨- روح الله باقری )
احسان حاج‌صفی
محمدرضا حسینی
سجاد شهباززاده (69- کی روش استنلی )


سرمربی: محرم نویدکیا

 

شرح گل:


 پیکان 1- سپاهان 0 ( دقیقه 26- علیرضا کوشکی) در حالی که بازی با  حملات سپاهان در جریان بود حرکت امیرحسین رنگرز به داخل محوطه جریمه و پاس رو به عقب او به کوشکی رسید که ضربه بغل پا و آرام کوشکی به راحتی دروازه پیام نیازمند را باز کرد.

 


پیکان 1-سپاهان1 ( دقیقه 39- احسان حاج صفی) ضربه ایستگاهی از سمت راست توسط احسان حاج صفی بدون برخورد به مدافعان پیکانی یک راست وارد دروازه شد . این در حالی بود که تمام مدافعان پیکان به هوای گرفتن آفساید خط دفاعی را رها کردند بودند. در این لحظه مهاجم سپاهان اجازه داد تا توپ از بین پاهایش عبور کند و همین نکته باعث شد نا گلر پیکان دچار اشتباه شود.

 

شرح بازی:

بازی در حالی آغاز شد که که طبق تصور و انتظاری که داشتیم سپاهان باید به سمت دروازه پیکان حمله ور می شد که اتفاقا همین اتفاق هم افتاد. اما پیکانی ها نیز ثابت کردند که چندان بی برنامه نبودند و توانستند با یک حرکت زیبا توسط کوشکی به گل اول این دیدار دست پیدا کنند .در ادامه سپاهانی ها  که چیزی برای از دست دادن نداشتند حملاتشان را با شدت بیشتری پی گرفتند که در پی یک ضربه ایستگاهی پرماجرا توسط حاج صفی به گل تساوی دست یافتند. در این صحنه بازیکنان وکادر فنی پیکان به شدت نسبت به دریافت این گل معترض بودند اما این اعتراضات افاقه نکرد و بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی به پایان رسید.

 

طبیعتا انتطار می رفت سپاهان حملات خود را در نیمه دوم  ادامه دهد، اما آنها با وجو د اینکه توپ و میدان را در اختیار داشتند نتوانستند  انطور که باید دروازه  میزبان خودشان را تهدید کنند و در کل نیمه دوم خوبی را شاهد نبودیم. علی رغم اینکه هردو سرمربی جابجایی های زیادی را انجام دادند اما در پایان می توان گفت این تک امتیاز بیشتر به نفع شاگردن مهدی تارتار بود.

 

بهترین بازیکن : علیرضا کوشکی


هافبک تهاجمی تیم فوتبال پیکان که این روزها تبدیل به یک نقطه اتکا برای سرمه‌ای پوشان پیکان شده است،  در این دیدار هم درخشان ظاهر شد. او علی رغم گلی که به زیبایی به ثمر رساند، توانست در دقایقی که در زمین حضور داشت کاملا موثر ظاهر شود و در کل می توان گفت که از سایر بازیکنان داخل فوتبال بهتری به نمایش گذاشت.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 10 : شوت احساس حاج صفی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19: ارسال بازیکنان سپاهان در تیر دوم به شهباززاده رسید اما ضربه او در یک موقعیت خطرناک به کنار دروازه پیکان خورد.

دقیقه 20: حرکت پا به توپ و سریع حاج صفی از  وسط زمین تا به داخل محوطه جریمه ادامه داشت که با تکل مدافعان پیکان توپ به کرنر رفت.

دقیقه 21: ارسال کرنر در پشت محوطه جریمه به امید نور افکن رسید که شوت محکم او از کنار دروازه پیکان به اوت رفت.

دقیقه1 + 45: ضربه سر امیر روستایی از بالای دروازه با اختلاف نسبتا کمی به اوت رفت.

دقیقه 45+6: حرکت پا به توپ خدابنده لو به داخل محوطه جریمه با دخالت مدافعان زردپوش سپاهانی همراه شد تا این فرصت برای پیکان از بین برود.

دقیقه 67: ضربه ایستگاهی آرمان قاسمی با فاصله بسیار کمی روی سقف دروازه پیکان فرود آمد .

دقیقه 72: ارسال کرنر از سمت راست با ضربه سر گولسیانی همراه شد و ضربه او را رضایی در دو ضرب از آن خود کرد.

دقیقه 75: ضربه خود خواهانه محمد امین درویشی با برخورد به مدافعان سپاهان از منطقه خطر دور شد که در این صحنه آنها به شدت اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.

دقیقه 80: ارسال از سمت چپ  را به داخل محوطه جریمه با ضربه سر کی روش استنلی همراه شد که ضربه به راحتی در دستان گلر جوان پیکان قرار گرفت.

دقیقه 83: ضربه مهاجم سپاهان در شلوغی محوطه جریمه به بدن نادر محمدی برخورد کرد که سپاهانی ها در این صحنه اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه 90+1: ارسال از داخل محوطه جریمه می رفت تا سپاهان را به گل برتری برساند اما ضربه یاسن سلمانی در شرایط آفساید زده شد.

 

حاشیه:

 

*بازی به علت قطع برق با چیزی حدود 1 دقیقه تاخیر از شبکه شما پخش شد

*پیش از شروع بازی علی خسروی ناظر داروی این بازی به علت قطع برق  در آسانسور ورزشگاه الغدیر  جا ماند که با دخالت افراد ذی ربط او را از آسانسوز بیرون آوردند.

* مهدی تارتار که در نشست خبری هم نسبت به میثم حیدری داور بازی بدبین بود نسبت به قضاوت داور یک اعتراض جدی کرد که با تذکر حیدری غائله خاتمه یافت.

*به علت قطعی برق در ورزشگاه شهدای شهر قدس بازیکنان و مربیان دو تیم به رختکن نرفتند و در زمین توصیه های کادر فنی به بازیکنان منتقل شد!

 

دیدگاه‌ها