کد خبر : 1766332 | 15 تیر 1400 ساعت 22:50 | 18.4K بازدید | 9 دیدگاه

سایپایی ها حرف خودشان را در 12 ساعت عوض کردند

تارتار: گل سپاهان در شرایط آفساید به ثمر رسید

مربی پیکان می گوید اگر رأی دیدار تیم او مقابل سایپا چیزی غیر بازگرداندن پیروزی پیکان اعلام می شد، باید به عدالت فدراسیون فوتبال شک می‌کردیم.

تارتار: گل سپاهان در شرایط آفساید به ثمر رسید

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار سرمربی پیکان پس از تساوی تیمش مقابل سپاهان در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت: در رابطه با بازی باید عرض بکنم که بازی زیبایی بود. هر دو تا تیم در شروع بازی همدیگر را خوب پرس می ‌کردند. هم تیم ما، هم تیم سپاهان، انصافا بازی فیزیکی و درگیرانه ‌ای انجام دادیم و ما خیلی خوب کار کردیم و یک گل خوب و بسیار تاکتیکی در حملات سریع تیم ‌مان به ثمر رساندیم.


او گفت: درباره گلی که خوردیم، من کارشناس نیستم، ولی با هر کدام از دوستان که صحبت کردم، می گفتند که دو بازیکن حریف تأثیرگذار بودند. جالب این است که قبل از اینکه توپ وارد دروازه شود، هم پرچم بالا رفت و هم سوت به صدا درآمد. من نمی دانم قانون چیست ولی فکر می کنم وقتی سوتی به صدا در می آید، یعنی بازی باید متوقف می‌شود و تیم ما وقتی صدای سوت را می شنوند، از حرکت می ایستند. 


تارتار ادامه داد: منتهی بعد از اینکه توپ وارد دروازه شد، هم پرچم پایین آمد و هم داور گل را قبول کرد و مشورتی نیز با هم داشتند. امیدوارم که ما اشتباه کنیم ولی با توجه به تجربه ای که در این سالها دارم، فکر می کنم که گل مردود بود.


او گفت: روز گذشته من راجع به داور هشدار دادم اعلام کردم امیدوارم برنده بازی، تیم داوری باشد. به نظر تیم داوری روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و در نتیجه بازی تأثیرگذار بودند. باید از بازیکنانمان تشکر کنم. آنها برابر یک تیم بزرگ و قابل احترام سپاهان، یک بازی بسیار تاکتیکی را به نمایش گذاشتند و تمام نکاتی را که گفته بودیم، به مو در زمین اجرا کردند. ضدحمله های بسیار خوبی را در زمین پیاده کردیم. سپاهان در 15 دقیقه پایانی به بازی مستقیم روی آورد که طبیعی بود و می خواستند برنده باشند. ما نیز خوب دفاع کردیم و می توانستیم در ضدحملات بهتر عمل کنیم.


وی درباره اعتراض پیکانی ها و اینکه به یک ضربه پنالتی اعتقاد داشتند، گفت: من از آن صحنه دور بودم. مطمئنم که دست بازیکن حریف جلوی توپ را گرفت. نمی‌دانم در قوانین جدید این صحنه پنالتی است یا نه. دست بازیکن سپاهان حالت طبیعی داشت. من نمی خواهم کارشناسی کنم ولی دست بازیکن حریف، جلوی ضربه ما را گرفت. امیدوارم داور در این صحنه خوب عمل کرده باشد چون در آخرهای فصل اشتباه داوری هم در بالای جدول و هم در پاییین جدول تأثیرگذار است. درخواست من از کمیته داوران و آقای افشاریان این است که در چینش داوران دقت کنند و برای تیم‌هایی که در کورس بالای جدول و تیم‌هایی که پایین جدول هستند، داورانی را انتخاب کنند که در نتیجه بازی تأثیرگذار نباشد. 


تارتار درمورد اعتراض باشگاه سایپا به رأی صادر شده از سوی کمیته استیناف و رد نتیجه سه بر صفر به ضرر پیکان گفت: من روز گذشته در این خصوص صحبت کردم و از اعضای محترم کمیته استیناف تشکر کردم. ولی با بعضی از دوستان صحبتی دارم. فکر می کنم 45 دقیقه تا یک ساعت پیش از اعلام رأی من رادیو را گوش می‌کردم که یکی از دوستان از تیم مقابل (سایپا) خیلی محترمانه می گفت که هر تصمیمی از سوی کمیته استیناف اعلام شود، ما تمکین می‌ کنیم و احترام می ‌گذاریم، اما حتی نگذاشتند از حرف خودشان دو روز بگذرد و در عرض کمتر از 12 ساعت حرف خودشان را فراموش کردند و اعتراض پشت اعتراض و حتی بحث دادگاه CAS به وسط آمد. به هر حال ما در زمین، بازی را بردیم و به حقمان رسیدیم. اگر غیر از این می شد، باید به عدالت فدراسیون فوتبال شک می‌کردیم. من به فدراسیون فوتبال به خاطر وجود افراد بسیار سالم و پاکی مانند آقای صالحی و همکارانشان تشکر می کنند که نگذاشتند حقی پایمال شود.


تارتار درباره اینکه در ماجرای انجام شش تعویض چه کسانی مقصر بوده اند، گفت: قطعا سه، چهار نفر مقصر بودند. من شخصاً از کادرم پرسیدم. به هر حال اشتباه از جانب چند نفر صورت گرفته و اگر برخوردی هست، باید با آن چند نفر برخورد شود. یک تیم نباید متضرر شود. در شرایط مساوی بازی کردیم و بازی را بردیم. تعویض ششم هم تأثیری در نتیجه نداشته است و صحبت‌هایی هم که مطرح می ‌شود، حالت طنز دارد چون فوتبال قانون دارد و شاید این اتفاقات هر صد سال یک بار رقم می‌خورد و به نظرم باید با آنهایی که اهمال و کوتاهی کردند برخورد شود، نه تیمی که در زمین زحمت کشیده و نتیجه گرفته است.

دیدگاه‌ها